Cursus Klantgerichtheid

Het verhogen van klantgerichtheid is een belangrijk onderdeel van het commerciële proces in een organisatie. Vaak is dit ook een cruciale factor in klant tevredenheid en mond-op-mond reclame. Als de klant zich koning voelt stijgt de waarde van je merk en zijn ze sneller geneigd om terug te komen. Daarnaast kan het soms moeilijk zijn om veel klanten te managen en lastige vragen te beantwoorden; een cursus klantgerichtheid is hier een antwoord op.

Waarom een cursus Klantgerichtheid?

Een training of cursus klantgerichtheid zorgt ervoor dat jij (of je medewerkers) een betere inschatting van de klant kunnen maken. Om vervolgens daarop je gedrag aan te passen. Zeker in tijden van concurrentie en financiële crisis is de invloed van de verkoper belangrijk en soms zelfs doorslaggevend.

Wat houdt een cursus Klantgerichtheid in?

Je leert bijvoorbeeld:

  • Effectief communiceren
  • Luistervaardigheden
  • Contact maken en aansluiting vinden met een klant
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Diverse klanttypes en hun typeringen

Aandachtspunten cursus Klantgerichtheid

  • Ben je meer op zoek naar een manier waarop je mensen kunt helpen met hun budget, kijk dan eens bij Schuldhulpverlening of Budgetcoach.
  • Bedenk goed wat voor soort opleiding bij jou past: kun je jezelf goed motiveren en wil je thuis graag een studie doen, of leer je meer als je in contact staat met medestudenten en is een avondcursus meer voor jou?

EduTrends Statistieken

  • 153 Cursussen
  • 91 Aanbieders
  • 128 Ervaringen
  • 8.7Beoordeling (gem.)
  • € 50 - € 7.000Prijsklasse

EduTrends

153 Klantgerichtheid Trainingen, Cursussen & Opleidingen

Klantgericht denken en doen

Amsterdam, Rotterdam en 39 andere regio's

Doel van de training Voor jou als bedrijf staat de klant centraal. Ieder contactmoment dat je of jouw medewerker heeft met de klant bepaald…

Klantgerichtheid: klantgericht werken en klanttevredenheid

maandag 1 december 2014 in Almere en 115 andere data

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeli…

Klantgerichtheid - klantgericht verkopen

De laatste jaren worden klanten mondiger en kritischer en neemt de concurrentie steeds meer toe. Juist nu is de invloed van de verkoper bel…

Klantgerichtheid: klantgericht telefoneren

donderdag 4 december 2014 in Heerenveen en 118 andere data

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop u klanten te woord staat is van groot belang: u bent immers het visitekaartj…

Klantgerichtheid e-learning

Amsterdam, Rotterdam en 43 andere regio's

Uw organisatie heeft baat bij een gezonde relatie met uw klanten. Daarom wilt u een adequate persoonlijke behandeling en service bieden. Ko…

Training klantgerichte telefoniste / receptioniste

dinsdag 16 december 2014 in Leeuwarden en 6 andere data

In deze training, speciaal voor telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers, leer je hoe je jezelf en je organisatie 'prettig professi…

Klantgericht communiceren

Een klantgerichte communicatie bepaalt voor een belangrijk deel hoe een klant de service van jouw organisatie ervaart. Soms moet je iets in…

Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Eindhoven, Groningen en 4 andere regio's

Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte brieven en e-mails schrijven. Dat leert u in één dag in onze cursus Zakelijke Correspondentie. Me…

Klantgericht Denken en Handelen (KDH)

Amsterdam, Rotterdam en 21 andere regio's

Klantgerichte organisaties zijn altijd het meest succesvol. Dit is niet verwonderlijk, want een klantgerichte organisatie is geïnteresseerd…

Klantgericht Denken en Handelen

maandag 1 december 2014 in Zwolle en 19 andere data

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geï…

Klantgericht communiceren

dinsdag 16 december 2014 in Utrecht en 5 andere data

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren. Lastminute aanbieding: voor de training van 3 december investeert u n…

Training Klantgericht mailen

woensdag 17 december 2014 in Hengelo en 395 andere data

Tegenwoordig wordt er steeds minder per brief en steeds meer per e-mails gecommuniceerd. Daarom is de training Klantgericht Mailen hier op …

Klantgericht telefoneren

woensdag 25 maart 2015 in Amsterdam en 12 andere data

Heeft u enig idee hoe uw medewerkers de telefoon aannemen? Denken en spreken ze net zo klantgericht als u? Hoe klanten uw kwaliteit ervaren…

Klantgerichte Adviesrapporten Schrijven

donderdag 4 december 2014 in Amsterdam en 19 andere data

Wilt u uw klanten graag overtuigend uw advies aanbieden, in een helder, toegankelijk en bondig geschreven rapport? In deze training leert u…

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

dinsdag 2 december 2014 in Den Haag

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven Wilt u leren om heldere en begrijpelijke zakelijke e-mails en brieven te schrijven? Waarin uw (s…

Kan je de juiste training niet vinden?

Vraag gratis een training op maat aan voor jezelf of je team.

Op Springest vind je 37.133 trainingen, maar toch kan het dat je de juiste niet vindt. Er staan gelukkig 3.160 opleiders klaar om je te helpen. Beantwoord de volgende vraag om een training op maat aan te vragen.

Maak je geen zorgen: op de volgende pagina kan je details toevoegen.
Not for humans