Logo van MKB Cursus & TrainingCursus Klantgericht denken en handelen: Van passief vriendelijk naar actief en klantgericht.

Filter regio, budget en meer:

Cursus Klantgerichtheid

Het verhogen van klantgerichtheid is een belangrijk onderdeel van het commerciële proces in een organisatie. Vaak is dit ook een cruciale factor in klant tevredenheid en mond-op-mond reclame. Als de klant zich koning voelt stijgt de waarde van je merk en zijn ze sneller geneigd om terug te komen. Daarnaast kan het soms moeilijk zijn om veel klanten te managen en lastige vragen te beantwoorden; een cursus klantgerichtheid is hier een antwoord op.

Waarom een cursus Klantgerichtheid?

Een training of cursus klantgerichtheid zorgt ervoor dat jij (of je medewerkers) een betere inschatting van de klant kunnen maken. Om vervolgens daarop je gedrag aan te passen. Zeker in tijden van concurrentie en financiële crisis is de invloed van de verkoper belangrijk en soms zelfs doorslaggevend.

Wat houdt een cursus Klantgerichtheid in?

Je leert bijvoorbeeld:

  • Effectief communiceren
  • Luistervaardigheden
  • Contact maken en aansluiting vinden met een klant
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Diverse klanttypes en hun typeringen

Aandachtspunten cursus Klantgerichtheid

  • Ben je meer op zoek naar een manier waarop je mensen kunt helpen met hun budget, kijk dan eens bij Schuldhulpverlening of Budgetcoach.
  • Bedenk goed wat voor soort opleiding bij jou past: kun je jezelf goed motiveren en wil je thuis graag een studie doen, of leer je meer als je in contact staat met medestudenten en is een avondcursus meer voor jou?

EduTrends Statistieken

  • 500 Cursussen
  • 150 Aanbieders
  • 1374 Ervaringen
  • 8.4 Beoordeling ( gem. )
  • € 1 - € 28.270 Prijsklasse

EduTrends

Nieuwsbrief ontvangen?

Abonneer je op onze nieuwsbrief voor persoonlijke ontwikkeling en ontvang maandelijks een update met artikelen, tests en carrièretips.

Volg ons op: Facebook Twitter LinkedIn

872 Klantgerichtheid Trainingen, Cursussen & Opleidingen

Effectief Klantgericht Handelen

Logo van Boertiengroep

Amsterdam, Rotterdam en 2 andere regio's

U werkt veel met klanten. Dat is weleens lastig. U moet iets ingewikkelds uitleggen of uw klant is lang van stof en u wilt het gesprek afro…

Klantgericht werken en klanttevredenheid

Logo van Learnit Training

donderdag 24 april 2014 in Eindhoven en 385 andere data

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeli…

Klantgerichtheid - klantgericht verkopen

Logo van Skala Training & Advies

De laatste jaren worden klanten mondiger en kritischer en neemt de concurrentie steeds meer toe. Juist nu is de invloed van de verkoper bel…

Klantgericht communiceren

Logo van MEC Training & Advies

dinsdag 22 april 2014 in Breda

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren Het voeren van een goed gesprek met prospect of klant kunt u op veel m…

Klantgericht communiceren

Logo van Skala Training & Advies

Eerstvolgende datum: 13 mei 2014 Een klantgerichte communicatie bepaalt voor een belangrijk deel hoe een klant de service van jouw organisa…

Klantgerichte E-mails en Brieven Schrijven

Logo van Boertiengroep

Eindhoven, Amsterdam en 3 andere regio's

Uw e-mail of brief als visitekaartje? Twijfel niet meer aan de juiste schrijfstijl en breng uw - plezierige of minder plezierige - boodscha…

Effectief Klantgericht Telefoneren

Logo van Boertiengroep

Amsterdam, Rotterdam en 2 andere regio's

Klanten telefonisch te woord staan is soms echt een uitdaging. Hoe zorgt u ervoor dat zij het gesprek met u als prettig ervaren? Uw klant w…

Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Logo van Alfabeta Tekst en Training

dinsdag 6 mei 2014 in Groningen en 5 andere data

Vlot en makkelijk, duidelijke en correcte brieven en e-mails schrijven. Dat leert u in één dag in onze cursus Zakelijke Correspondentie. Me…

Training klantgerichte telefoniste / receptioniste

Logo van XL10 Training

donderdag 8 mei 2014 in Zwolle

In deze training, speciaal voor telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers, leer je hoe je jezelf en je organisatie 'prettig professi…

Klantgericht telefoneren

Logo van IMK Opleidingen BV

donderdag 24 april 2014 in Utrecht en 11 andere data

Heeft u enig idee hoe uw medewerkers de telefoon aannemen? Denken en spreken ze net zo klantgericht als u? Hoe klanten uw kwaliteit ervaren…

Klantgerichte Adviesrapporten Schrijven

Logo van Boertiengroep

Eindhoven, Amsterdam en 3 andere regio's

U wilt uw klanten graag overtuigend uw advies aanbieden in een helder, toegankelijk en bondig geschreven rapport. Zo helpt u ze de juiste b…

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Logo van NIOW De Taal- en Tekstexperts

woensdag 14 mei 2014 in Eindhoven en 2 andere data

Klantgerichte e-mails en brieven schrijven Wilt u leren om heldere en begrijpelijke zakelijke e-mails en brieven te schrijven? Waarin uw (s…

Klantgericht mailen

Logo van ExplainiT

dinsdag 27 mei 2014 in Zwolle en 7 andere data

Tegenwoordig wordt er steeds minder per brief en steeds meer per e-mails gecommuniceerd. Daarom is de training Klantgericht Mailen hier op …

Training professioneel en klantgericht telefoneren

Logo van XL10 Training

donderdag 8 mei 2014 in Zwolle

- Je wilt professioneler en klantgerichter telefoneren? - gespreksvaardigheden - Je communicatietechnieken tijdens het telefoneren verbeter…

Klantgericht telefoneren

Logo van ZP groep training en organisatieadvies

donderdag 1 mei 2014 in Eindhoven en 4 andere data

In deze training leer je alle basisvaardigheden om een kwaliteit goed en klantgericht telefoongesprek te voeren.De telefoon is een belangri…

Not for humans