Omgaan met meningsverschillen en conflicthantering
Beschrijving
Nu 10% korting op de gangbare trainingstarieven, voor elke incompanytraining of -workshop die u vanaf heden met ons plant en die wij voor u uitvoeren in de periode van 1 augustus – 31 december 2012.
Omgaan met meningsverschillen en conflicthantering
Meningsverschillen en conflicten zijn vaak terug te voeren op belangentegenstellingen.
Doelgroep
Iedereen die professioneel of persoonlijk regelmatig te maken heeft met meningsverschillen of conflictsituaties.
Doel
U hebt na afloop van de training:
- inzicht in uw eigen communicatie- en conflicthanteringsstijlen;
- inzicht in het effect van uw verbale en non-verbale communicatie op anderen.
U kent na afloop van de training:
- de oorzaken van conflicten en meningsverschillen;
- verschillende conflictstijlen en strategieën;
- principes van onderhandelen.
U kunt na afloop van de training:
- de inhoud van een conflictsituatie scheiden van de persoo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Nu 10% korting op de gangbare trainingstarieven, voor elke incompanytraining of -workshop die u vanaf heden met ons plant en die wij voor u uitvoeren in de periode van 1 augustus – 31 december 2012.
Omgaan met meningsverschillen en conflicthantering
Meningsverschillen en conflicten zijn vaak terug te voeren op belangentegenstellingen.
Doelgroep
Iedereen die professioneel of persoonlijk regelmatig te maken heeft
met meningsverschillen of conflictsituaties.
Doel
U hebt na afloop van de training:
- inzicht in uw eigen communicatie- en
conflicthanteringsstijlen;
- inzicht in het effect van uw verbale en non-verbale
communicatie op anderen.
U kent na afloop van de training:
- de oorzaken van conflicten en meningsverschillen;
- verschillende conflictstijlen en strategieën;
- principes van onderhandelen.
U kunt na afloop van de training:
- de inhoud van een conflictsituatie scheiden van de
persoon;
- standpunten van belangen onderscheiden;
- professioneel handelen in een conflictsituatie;
- verschillende stijlen van een conflict gaan toepassen;
- feedback geven;
- omgaan met macht.
Zakelijk gezien is conflicthantering het analyseren van een
conflictueuze situatie en het kiezen van een stijl of strategie die
het beste bij die situatie past. Conflicthantering is een
vaardigheid die u in staat stelt effectief om te gaan met
belangentegenstellingen. Het doel ervan is de kwaliteit van uw
dienstverlening te verbeteren.
In de training ‘Omgaan met meningsverschillen en
conflicthantering’ leert u om vanuit uw eigen communicatiestijlen
de beste strategie te kiezen waarmee u conflictsituaties effectief
kunt ombuigen om uw doelen te bereiken.
Vorm
Incompanytraining
Werkwijze
Tijdens deze ervaringstraining wordt de theorie over communicatie,
conflicthantering en onderhandelen aan de hand van praktische
oefeningen uiteengezet. De deelnemers zoeken hun voorkeur binnen
verschillende communicatiestijlen. De deelnemers worden zich bewust
van de te gebruiken vaardigheden. Hierna bekwamen zij zich in het
bewust inzetten van deze vaardigheden. In praktijksimulaties met
professionele trainingsacteurs experimenteren de deelnemers met hun
eigen gedrag en krijgen zij antwoord op vragen zoals “Welk gedrag
is voor mij effectief?” en “Wat is het effect van mijn gedrag in
conflictsituaties?”.
Duur
De training duurt twee dagdelen. Afhankelijk van de inhoud en
wensen van de opdrachtgever kan hiervan afgeweken worden.
Materiaal
Naslagwerk
Aantal deelnemers
Maximaal 12
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.