Ik zoek een communicatietraining voor receptionisten.

Vraag gesteld door Mw. C. Doornenbal:

Onderwerp: groeps communicatietraining

Motivatie: doel: werken aan een professionele houding als receptioniste richting gasten, collega's,

Gedragsverandering: verbale- en non-verbale houding, zelfvertrouwen vergroten, leren omgaan met stressvolle situaties

Criteria: Effectief communiceren, communicatietraining

Verdere opmerkingen: Liefst cursus in de omgeving van Driebergen (Provincie Utrecht), Z.s.m. graag!

Jack Lubbers (Moovs), maa 21 mar 2011 16:23:02 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,

De organisatie Moovs kan u helpen bij het trainen van uw receptionisten.
Tijdens een korte kennismaking kijken wij graag samen met u naar de mogelijkheden van een eventuele samenwerking.

Ons perspectief is gedragsverandering en organisatieontwikkeling middels methodieken die recht doen aan een snel veranderende samenleving, organisatie en leeromgeving. Trainen en coachen is hierbij een zeer effectief middel waarin Moovs een grote mate van ervaring heeft opgebouwd in uiteenlopende branches. Naast trainingen biedt Moovs business programma’s en andere leerinterventies ondersteunend aan trainen en coachen.

Op het gebied van communicatie en in de rol van receptionisten, biedt Moovs de volgende trainingen:

Energie, passie en plezier
-Conflicthantering, omgaan met lastig en agressief gedrag (ism. Maxxecure)
-Time-management en Persoonlijke Werkplanning
-Balans in werk (werkdruk
en stressmanagement)
-Effectief Assertief
-Effectief Communiceren
-Kunnen, Durven en Willen beinvloeden
-Afspreken, Aanspreken
-Proactiviteit
-Creativiteit (oa. Mindmappen)
-The Next Level You! (zelfmanagement)
-Adviesvaardigheden

Deze trainingen kunnen op locatie worden verzorgd (geheel NL en BE)
Ik maak graag een afspraak met u voor een nadere kennismaking.

Met vriendelijke groet,

Jack Lubbers
Accountmanager Moovs

071-5191975 of j.lubbers@moovs.nl
Zie ook www.moovs.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Co Bliekendaal (Da Vinci College), vri 25 mar 2011 10:15:39 UTC

Beste mevrouw Doornenbal,

U kunt met een gerust hart uw communicatietraining aan de professionele trainers van ons ROC overlaten.
U krijgt een op maat toegesneden training, verzorgd voor en door professionals. U zult merken dat onze Cedeo-erkende organisatie uw wensen precies invult.
Graag maak ik met u een afspraak om uw wensen zorgvuldig in kaart te brengen.

Met vriendelijke groet,

Co Bliekendaal
Da Vinci College
06-53701809
blc@davinci.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Marcel Ceulen, vri 25 mar 2011 10:18:04 UTC

Beste Mevrouw Doornenbal,
Mag ik u wijzen op de communicatietrainingen van www.fmh.nl (voornamelijk facilitair) en van www.fmhwonen.nl? Wij hebben een uitgebreide reeks trainingen, die wij naar wens (bij een incomapny) kunnen toespitsen op uw situatie. Wij verzorgen de trainingen in Amersfoort 0f naar wens op uw locatie. Succes met uw zoektocht!

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Institute-on-springest-small

Caroline van Blerkom (Talenbureau Lexicon), vri 25 mar 2011 10:29:28 UTC

Lexicon organiseert incompany trainingen door Nederland. Centraal in alle trajecten staat de functie van de deelnemers. In uw geval receptionisten. Vooraf aan de training zal de trainer een analyse maken van de situatie op de werkvloer. Aan de hand hiervan stelt zij een maatwerkprogramma op dat aansluit bij het niveau en functie van de deelnemers.
Lexicon is Cedeo erkend (score 2011 97,3%).
Voor meer informatie kunt u terecht op 023-5310830

Caroline van Blerkom
www.lexicon.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Brigitte NIOW (NIOW De Taal- en Tekstexperts), vri 25 mar 2011 10:29:29 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,

Als ik het goed begrijp bent u op zoek naar een passende telefoontraining voor een groep waarin getraind wordt in het professionele contact met gasten en collega’s. Wij zijn hierin gespecialiseerd. Ons kantoor zit in Zeist en heel graag kom ik een keer vrijblijvend bij u langs om de mogelijkheden van een training te bespreken.

Iedere training van NIOW is gebaseerd op de situaties die de deelnemers in de praktijk tegenkomen. Met de inbreng van u en van de deelnemers ontwikkelen wij het uiteindelijke maatwerkprogramma, dat aansluit bij ieders wensen en behoeften.

Wij wensen u succes bij het maken van een keuze!

Met vriendelijke groet,

Brigitte Hakkert
tel. 030-2040245

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Institute-on-springest-small

Adrie Bakhuijs-van Essen (TOCH Opleidingen en Werk), vri 25 mar 2011 10:30:13 UTC

Dag mevrouw Doornenbal,

TOCH Opleidingen en Werk verzorgt opleidingen klantgericht en professioneel ontvangst van bezoekers voor de profit en non-profit organisaties. De opleiding wordt in zijn geheel op maat aangeboden.

Na afloop van een training zullen medewerkers:

• verschillende gesprekstechnieken beheersen
• een gesprek voeren met een duidelijk doel
• sneller vragen herkennen en problemen bij de klant signaleren, zodat ze beter een oplossing kunnen aandragen
• beter omgaan met weerstanden in klachten en slechtnieuwsgesprekken aan de balie
• meer zelfvertrouwen en plezier uitstralen bij het uitvoeren van de werkzaamheden

Deze training kan zowel incompany als op onze locatie in Apeldoorn gegeven worden.

Voor meer informatie zie onze website: www.tochopleidingen.nl.

Heeft u vragen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
TOCH Opleidingen en Werk
Adrie Bakhuijs-van Essen
055-5336170

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Karlijn Hendrix, vri 25 mar 2011 10:32:23 UTC

Beste mevrouw Doornenbal,

U wilt graag een training voor een professionelere houding van receptionisten. Hoe professioneler en klantgerichter de communicatie, hoe beter voor het imago van uw organisatie. En hoe leuker het werk wordt voor de receptionisten!

Bureau Leef is gespecialiseerd in mondelinge en schriftelijke trainingen voor klantgerichte communicatie. Ik kom graag bij u langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Op basis van dit gesprek kan ik u vervolgens een voorstel voor een training op maat aanbieden.

De locatie? Ik kom graag naar Driebergen voor het geven van de training.

Geïnteresseerd? Kijk eens op www.bureauleef.nl
Belt u gerust voor vragen of het maken van een afspraak naar 06 27 23 63 44.

Hartelijke groet,

Karlijn Hendrix
communicatieadviseur/trainer

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Monique Gerritsen, vri 25 mar 2011 10:40:32 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,

Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding is sinds 1989 dé specialist in het verzorgen van communicatietrainingen voor telefonistes / receptionistes, serviceafdelingen, planners maar ook op het gebied van buitendienstmedewerkers, leidinggevenden en management teams.

Graag komen wij met u in contact om, uiteraard geheel vrijblijvend, met u te bespreken wat Kleinveld Okkerse voor uw organisatie kan betekenen op het gebied van communcatietrainingen voor uw receptionisten. Wij kunnen dit traject volledig ‘op maat’ verzorgen.

Uitgangspunt bij al onze trainingen is het onbewust bewust maken van de per persoon aanwezige capaciteiten (meedenken / aanvoelen op het juiste moment). De nadruk zal sterk gelegd worden op: van ‘passief’ naar ‘pro-actief’.
Je kunt maar één keer de eerste indruk maken!

Een gedegen voorbereiding d.m.v. persoonlijke (telefonisch of face to face) intake met de deelnemende personen is hierbij van groot belang. Ook ontvangen de deelnemende personen en de direct leidinggevende vóór aanvang van de training vragenlijsten.

De training wordt praktisch verzorgd. Rollenspellen vanuit de eigen situatie worden met behulp van video-opnamen met elkaar geanalyseerd. (In ons trainingscentrum hebben wij de beschikking over een gesloten TV-circuit met aparte opnamestudio en een interne telefooncentrale.)
Positief confronterend: de spiegel voorhouden.

Programma (uiteraard als leidraad vóór inventarisatie / intake):
- Persoonlijke effectiviteit.
- Persoonlijke presentatie met behulp van het gesloten TV-circuit (aparte opnamestudio) en de interne telefooncentrale.
- De eigen sterke en minder sterke eigenschappen.
- Ontdekken en ontwikkelen van verbeterpunten.
- ‘Bedreigingen’ omzetten in ‘kansen’.
- Persoonlijke efficiency / werkorganisatie, o.a. stellen van prioriteiten en het verbeteren van de interne bereikbaarheid.
- Klantgerichte omgangsvormen / zakelijke etiquette, zowel via de telefoon als aan de balie / receptie. (Combinatie van receptie en telefoon.)
- Het onderkennen van diverse menstypen en het reageren daarop / gedragskenmerken.
- Relatiegerichte communicatieve vaardigheden via de telefoon / weerbaarder worden.
- Omgaan met emoties / ‘lastige’ gesprekspartners (‘positieve’ benadering).
- Persoonlijke doelstellingen en verbeterpunten voor nu en in de toekomst.

De onderwerpen worden direct geoefend via ons gesloten TV-circuit met praktijksimulaties vanuit de eigen werksituatie.

Nà afloop van de training ontvangen de deelnemende personen een checklist:
‘Visitekaartje: zéér bewust het beste uit jezelf halen.’
Na ongeveer 3 maanden vindt er een resultatenmeting plaats.

Wij vertrouwen erop u hiermede juist te hebben geinformeerd en komen graag met u persoonlijk in gesprek en te kijken of de juiste ‘klik’ aanwezig is. Tenslotte is dat het belangrijkste argument om de deelnemende personen te kunnen motiveren tijdens een training.

Met vriendelijke groet,
Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding

Monique E. Gerritsen
Telefoon: 0318 – 541941
Fax: 0318 – 521219
E-mail: info@kleinveldokkerse.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Ewout Brehm, vri 25 mar 2011 10:42:03 UTC

Beste mevrouw Doornenbal,

Wij verzorgen trainingen klantgericht werken voor receptionistes, gastvrouwen, frontoffice medewerkers, caissiere en klantenservice medewerkers. Gastvrijheid en klantgerichtheid staan hierbij centraal.
Op een interactieve manier worden stapsgewijs de technieken van een professionele omgang met klanten besproken. Kennis van de klant, de eigen rol en basishouding, communicatie, gesprekstechnieken en omgang met klachten zijn hierbij belangrijke onderwerpen.

Graag wil ik met u vrijblijvend nadenken over een opzet die voor uw organisatie het beste past. De training wordt in-company verzorgd.

Met vriendelijke groet
Ewout Brehm

Buro voor Professinalisering
06-41 671952

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Angéla Tromer (TromerTrain Training en Coaching), vri 25 mar 2011 10:49:13 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,

U zoekt een communicatietraining voor receptionisten met als doel het werken aan een professionele houding naar gasten en collega’s. Graag in de omgeving van Driebergen en op kort termijn.

Wij bieden maatwerktrainingen aan voor groepen en individuen waardoor wij aan al uw verwachtingen kunnen voldoen.

Tromer Training & Coaching ontwikkelt de kwaliteiten van medewerkers op het gebied van communicatie en gedrag. Tijdens resultaatgerichte maatwerktrainingen en individuele ontwikkelingstrajecten leren de medewerkers wat nodig is om effectief te communiceren.
Onze methodiek is praktisch en oplossingsgericht. Leren door te doen en persoonlijk te ervaren staat centraal. Korte inleidingen met theorie worden afgewisseld met veel oefeningen, rollenspellen, opdrachten en inbreng van eigen praktijksituaties.

Onderstaande onderdelen kunnen, indien u dit wenst, bijvoorbeeld in de training naar voren komen:
• Communicatie en gesprekstechnieken (verbaal en non-verbaal)
• Verplaatsen in behoeften en wensen van de gast en/of collega
• Pro-actief handelen
• Het geven en ontvangen van feedback
• Positief taalgebruik
• ‘Nee verkopen’ vanuit het belang van de ander
• Argumentatie vanuit belevingswereld van de ander
• Gedragstypologie
• Omgaan met weerstanden en bezwaren
• Omgaan met klachten en het bereiken van acceptatie bij de ander
• Omgaan met boze of geïrriteerde gasten of collega’s
• Een duidelijke, eenduidige boodschap
• Grenzen stellen
• Basis vaardigheden in de engelse taal
• Verkrijgen en structureren van informatie
• Bewustwording van het eigen gedrag en het effect daarvan op zowel de interne collega als de externe gast.
• Het klantvriendelijk (inlevingsvermogen) afhandelen van vragen, klachten en de dagelijkse gang van zaken.

Kortom: men kent de betekenis van (intern en extern) klantgericht denken en handelen. Is zich daarin van eigen verbeterpunten bewust en men heeft tijdens de training geoefend met tips en vaardigheden op dit gebied.

Graag ondersteun ik u bij uw trainingsvraag en hoop snel iets van u te vernemen!

Hartelijke groet,

Angéla Tromer

Tromer Training & Coaching
H.J. Koenenstraat 5
2012 BA Haarlem
06 – 5115 9036
www.tromerconsultancy.nl
info@tromerconsultancy.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Edwin Heitmeijer (Dale Carnegie Benelux), vri 25 mar 2011 10:50:40 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,

Graag zou ik met u in contact komen om de wensen, eisen en mogelijkheden met u door te nemen. Dale Carnegie kan zowel maatwerk als standaard oplossingen aanbieden die aansluiten op de trainingsbehoefte.

Indien gewenst kunnen wij in samenwerking met ons zusterbedrijf Elycio Talen ook taal of culturele modules in de training verwerken. De training kan uiteraard in-company uitgevoerd, of op onze locatie in Zeist.

Kortom, zijn wij in staat om de training precies naar behoefte in te richten. Als u aanvullende informatie wenst te ontvangen, of een vrijblijvend voorstel, kunt u altijd contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,

Edwin Heitmeijer
Senior Business Consultant

Dale Carnegie Training Benelux
www.dcbenelux.com
020-495 0640

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Institute-on-springest-small

Sandra Planjer (Plan trainingen), vri 25 mar 2011 11:00:26 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal.

Hartelijk dank voor uw vraag.
Wat voor soort organisatie voert u?
Om hoeveel receptionistes gaat het?
Zoekt u een eenmalige training of een terugkerend traject?

Plan trainingen is gespecialiseerd in communicatie.
Met name die tussen 2 individuen.

Ik kan je o.a. helpen bij:
telefoon-gesprekken voeren.
omgaan met lastige telefoontjes (bijv boze mensen)
houding aan de balie tegenover bezoekers
omgaan met klachten aan de balie
nee-zeggen, zonder de bezoeker een slecht gevoel te geven
doorvragen wat de bezoeker of beller wil.
omgaan met collega’s
omgaan met druk(te)
beinvloeden van collega’s of bezoekers.
En diverse andere communicatieve vaardigheden.

Regio Driebergen / Zeist biedt voldoende geschikte trainingslocaties.
Training op uw locatie is ook een mogelijkheid.

Hartelijke groet,
Sandra Planjer

www.plantrainingen.nl
06 2646 3384

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Arnold Dam, vri 25 mar 2011 11:04:32 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,

Crisicom is een groot voorstander om receptionisten te betrekken in de calamiteitenorganisatie; de receptie als centraal (meldings)punt. Aansluitend op het deel van uw vraag ‘zelfvertrouwen vergroten’ en ‘leren omgaan met stressvolle situaties’ noem ik onze Receptietraining, maar ook de workshops Omgaan met agressie en Omgaan met bomdreiging.
Deze drie trainingen kunnen separaat, maar juist ook prima in combinatie met elkaar, worden gevolgd. Het zijn indringende trainingen met de focus op realistisch, belevingsgericht trainen, omdat juist het erváren ervoor zorgt dat de cursist zich de theorie ook eigen maakt.
Hieronder vindt u alvast enige informatie over de receptietraining, vervolgens over de workshops Omgaan met agressie en Omgaan met bomdreiging.

Receptietraining
Het eerste contact verloopt via de front office. Het optreden van de telefonist(e), receptionist(e), gastvrouw of gastheer is bepalend voor een goede eerste indruk. Maar hoe gaat dat in calamiteitensituaties? Veel hangt af van het inzicht en het doortastende optreden van deze mensen. Zij bemerken vaak als eerste dat er iets mis is: het bedieningstableau van de brandmeldinstallatie hangt bij de receptie, het interne alarmtoestel staat op hun bureaublad, de BHV-organisatie moet via de receptie worden gealarmeerd en een telefonische bommelding komt doorgaans op het algemene nummer, dat door de receptie opgenomen wordt, binnen. Daarbij komt dat het receptiepersoneel vaak als eerste aanwezig is en als laatste weggaat, in de vroege en late uurtjes dus, wanneer er nog geen of niet meer voldoende BHV’ers aanwezig zijn. Ook daar ligt dus een belangrijke taak voor receptiepersoneel bij incidenten of calamiteiten en is een gedegen voorbereiding zeker op zijn plaats!

Een intensieve en interactieve training
In de televisiestudio van Crisicoms Praktijkcentrum voor Crisismanagement en Bedrijfshulpverlening in Amersfoort, bevindt zich een realistisch nagebouwde entreehal van een modern kantorenpand. In deze entreehal staat onder andere een compleet ingerichte receptiebalie, voorzien van alle mogelijke functionaliteiten die men doorgaans in receptiebalies aantreft. In deze receptiebalie vinden de praktijksimulaties van deze trainingsdag plaats. In de rollenspellen wordt daarbij gebruik gemaakt van de professionele trainingsacteurs van onze acteursgroep CrisiAct: bedreven in beleven. De overige deelnemers volgen daarbij alles via de doorzichtspiegel en de tv-monitoren in de backstage & regie. Geen saaie cursus om, met de armen over elkaar, een verhaal aan te horen dat je, voor je weggaat, alweer bent vergeten, maar juist een pakkende training met veel praktijkvoorbeelden en praktische simulaties.

Omgaan met agressie
Hoe ga je om met boze en agressieve klanten, hoe herken je emotionele en instrumentele agressie en hoe bepaal je je eigen houding hierin? Hoe blijf je de eigen veiligheid bewaken, omgaan met het dreigingsbeeld en hoe kun je met je eigen houding en optreden erger voorkomen?
Het zijn allemaal zaken die in de ééndaagse training Omgaan met agressie & geweld aan de orde komen. Niet alleen in theorie, maar vooral ook in de praktijk.
Daarom wordt gewerkt in kleine groepen zodat iedereen aan bod komt. De focus ligt ook hier op práktisch oefenen met behulp van de professionele trainingsacteurs van CrisiAct.

Omgaan met bomdreiging
We kunnen er grapjes over maken, maar wanneer je, tijdens je werk, plotseling wordt geconfronteerd met een serieus klinkende bommelding, moeten de meesten toch even slikken. Handig wanneer je dan getraind bent in het afhandelen van dergelijke meldingen! En als je dan ook weet wat je daarna moet doen, wat de BHV doet en wat de politie doet, sta je er in ieder geval minder vreemd tegenover. Vandaar dat in deze training de ontvangst van een telefonische bommelding ook de nodige aandacht krijgt. Zo wordt geoefend in het ontvangen van de melding, het uitvragen van de melder en het alert zijn op achtergrondgeluiden en andere informatie.
Een indringende workshop van een dagdeel waarin uitvoerig wordt ingegaan op het omgaan met bomdreiging. Alle mogelijke scenario’s komen aan bod: of het nu gaat om verdachte voorwerpen, een telefonische bommelding of een opgegraven vliegtuigbom. Echt of vals, een bommelding is niet mals!

De drie bovenstaande trainingen kunnen bij Crisicom in Amersfoort worden gegeven, maar ook bij u op locatie. De drie kunnen tot één training worden samengevoegd en als compleet pakket worden aangeboden. Juist de combinatie zal naar ons idee aan uw vraag tegemoet komen.

Heeft u vragen, wilt u aanvullende en meer uitgebreide informatie, ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet, fijne dag,

Arnold van Dam
Special trainer

Crisicom Bedrijfshulpverlening en Crisismanagement
033 – 7074797

arnold@crisicom.nl
www.crisicom.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Harold Gerven, vri 25 mar 2011 11:10:02 UTC

Beste mevrouw Doornenbal,

Graag geven wij invulling aan uw vraag voor een groepstrainingen voor uw receptionisten. Zij zijn immers de visitekaartjes van uw bedrijf en heel belangrijk voor de realisatie van uw bedrijfsdoelstellingen. Als leidinggevende ben ik o.a. verantwoordelijk geweest voor de receptie van een verkooporganisatie en weet je als geen ander dat het verkopen al bij de receptie begint. Een van onze trainers is gespecialiseerd in ondersteunend personeel en zij weet op een prettige wijze het beste in haar cursisten naar boven te halen. Ze is heel ervaren, gedreven en heeft haar sporen ruimschoots verdiend.
Onze trainingen onderscheiden zich door een praktische aanpak: het geleerde kan dezelfde dag nog in praktijk worden gebracht. Omdat we een directe vertaalslag naar de praktijk maken, hebben onze trainingen een heel hoog rendement.

Toevallig is onze trainer woonachtig in Driebergen, dus over de locatie hoeft u zich geen zorgen te maken.

Graag kom ik bij u langs om de mogelijkheden te bespreken.

Ik wens u tot slot een prettig weekend en hopelijk tot horens.

Vriendelijke groeten

Harold van Gerven
030-7551518 of 0633658693
Kijk voor meer informatie op www.care4hr.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Roberto Rodrigues, vri 25 mar 2011 11:51:22 UTC

Goedemorgen mevrouw Doornenbal,

Met interesse heb ik uw vraag gelezen en wil daar graag op reageren. Nu kan ik natuurlijk een hele opsomming gaan geven van allerlei modules en technieken, maar ik denk dat de keuze voor u daardoor zeker niet gemakkelijker zal worden. U wilt een groepstraining voor medewerkers van uw bedrijf. Dat betekent dat ik een maatwerk training kan samenstellen voor uw bedrijf, zodat de medewerkers alleen die theorie en vaardigheden krijgen aangeboden waar ze behoefte aan hebben. De inventarisatie hiervoor zal plaatsvinden in ons kennismakingsgesprek. Bij voorkeur in een persoonlijk gesprek, maar telefonisch is ook een mogelijkheid. Ook al ben ik gevestigd in Nijmegen, mijn werkgebied ligt door geheel Nederland. Gezien de ruime ervaring die ik heb (communicatieve vaardigheidstrainer vanaf 1991), ben ik er van overtuigd om een succesvolle en leerzame training te kunnen neerzetten.

Hartelijke groeten,

Roberto Rodrigues
024-3666080
06-29077720
www.lagosto.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Institute-on-springest-small

Yvet van Geest (KsH training & consulting), vri 25 mar 2011 12:24:22 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,
Mag ik u voorstellen om een vrijblijvende afspraak te maken om door te spreken wat ik voor u kan betekenen. Binnen ons bureau biedt ik samen met een gespecialiseerd team maatwerk trainingen aan gericht op communicatie, empowerment en het omgaan met stressvolle situaties op het werk.

Receptionisten vervullen een heel belangrijke rol in de communicatie naar cliënten toe. Zij zijn in veel gevallen het gezicht van de organisatie en bepalen welke eerste indruk een klant heeft.

Het is daarom belangrijk dat zij zich bewust zijn van hun eigen uitstraling, houding en de manier waarop zij aan de telefoon overkomen. Ook het op een respectvolle manier begrenzen van gedrag kan belangrijk zijn. Vaak is deze functiegroep met veel dingen tegelijk bezig en ervaren zij stress omdat zowel de klant die binnenloopt, de telefoon maar ook de overige vragen vanuit de organisatie hun aandacht vraagt. Het is daarom belangrijk dat zij op professionele manier hiermee om weten te gaan en hun eigen grenzen kunnen bewaken.

Geen enkele werksituatie is hetzelfde. Wij bieden daarom uitsluitend maatwerk trainingen aan voor receptionisten waarbij door een voortraject informatie over de werksituatie wordt ingewonnen zodat een maatwerkprogramma kan worden aangeboden. Onze trainingen zijn praktijkgericht. Er wordt gewerkt met trainingsacteurs in zogenaamde praktijksimulaties.

Afhankelijk van uw vraag kan aandacht besteed worden aan:
klantvriendelijk communiceren
de invloed van lichaamstaal
respectvol begrenzen
persoonlijke grenzen
interne communicatie
omgaan met stress
persoonlijke werkstijl
samenwerking
teamnormen (hoe wil het team overkomen)
omgaan met lastig gedrag
omgaan met agressief gedrag van cliënten.
inzetten van eigen kwaliteiten
empowerment/ vergroten zelfvertrouwen

Wij zijn werkzaam in heel Nederland en zijn gevestigd in Amsterdam.

Ik maak graag een afspraak met u in Driebergen om de mogelijkheden aan u toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

Yvet van Geest

Directeur
KsH training & consulting
020-4710658
www.kshtraining.nl

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Ton Kitzen (Croan Consult), vri 25 mar 2011 12:45:32 UTC

Geachte mevrouw Doornenbal,

We verzorgen diverse trainingen op dit terrein voor diverse bedrijven (zie onze website|). Graag maak ik een afspraak met u om uw situatie te bespreken en een passend aanbod te maken.

Met vriendelijke groet,
Ton Kitzen
directeur
06-53242757

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Anita Sanders, vri 25 mar 2011 13:27:45 UTC

Beste mevrouw Doornenbal,

u bent inmiddels in de overdaad aan reacties uw focus misschien ietwat kwijt. Wie te kiezen.. van ons allemaal.

Ik zal het daarom kort houden.

Ik geef dijkers van trainingen, en coach mensen op hun persoonlijke EN teamkwaliteiten. Trainingen waarin mensen met plezier en lol een nieuwe professionele werkwijze oppakken. Een training waarin zij zelf inspraak hebben in WAT ze leren en kunnen sparren met iemand die er verstand van heeft en hen een directe spiegel voorhoudt over wat er veranderen moet.

Professioneel, bekend bij grote organisaties en overheid, met geweldige aanbevelingen (als u die hebben wilt) en natuurlijk met een website: www.misspennywise.nl

Hartelijke groet,
Anita Sanders

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Ingeloes Bense, vri 25 mar 2011 13:50:37 UTC

Goedenmiddag, ik zie dat uw keuzemogelijkheden enorm zijn. Als u hulp nodig heeft bij het kiezen dan hoor ik het graag:) ik denk graag mee. Zo gaat dat ook met uw wens " het nog mooier communiceren van uw receptionistes. Waarbij zij professioneel en inspirerend de verbinding leggen met klant of collega. Wij vliegen deze vraag aan vanuit zelfkennis, bewustwording en gedrag. Welke denkstijl, welke voorkeuren heb jij als receptioniste zelf. Waar krijg jij energie van, hoe oordeel jij, wat versta jij onder gastvriendelijkheid, welke taal wil onze organisatie spreken en wat kan jij dan toevoegen. In een gesprek kunnen we het over deze visie en bronaanpak hebben. Dit gaat dus dieper dan een training FeedBack. En het is maar net of u daarnaar op zoek bent. Dat hoor ik graag. We zitten in Harderwijk. En trainen bij mooi weer buiten op het terras. Want ons uitgangspunt is dat je werken en genieten tegelijk kan doen! Ik verheug me op een evt. ontmoeting. Fijn weekend, ingeloes Bense De PreventieCoach

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Ingeloes Bense, vri 25 mar 2011 13:56:56 UTC

Ik wil nog even mijn gegevens toevoegen
Ik ben bereikbaar mobiel 0651089862
Info@preventiecoach.nl
Mecklenburglaan 94
3843BP Harderwijk
Www.preventiecoach.nl
Op onze site kunt u oa de opleiding tot communicatiecoach vinden. Op uw vraag denk ik aan een variant.

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Ab Rutgers, maa 28 mar 2011 09:40:25 UTC

Beste Mevr. Doornenbal.

Dé praktijkgroep is sinds jaar en dag Hét bureau voor maatwerkgerichte trajecten. Om te voorkomen in herhalingen te vallen (zie boven), Is het het meest zinvolle om via een persoonlijke intake uw wensen kenbaar te maken. Voor een eerste indruk kunt u naar onze site; www.praktijkgroep.nl
uiteraard kunt u ook contact opnemen via het tel. nr. 0529-427087 en vragen naar onze opleidingsmanager Ab Rutgers. Of mailen naar abrutgers@praktijkgroep.nl
Met vriendelijke groeten,

Ab Rutgers

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Kelly F. (IVBO), din 02 apr 2013 13:01:08 UTC

Beste,

Omdat u over verschillende opleidingen spreekt kan ik u ook verschillende opleidingen aanraden.

Wat betreft lichaamstaal, lichaamshouding… kan ik de cursus “lichaamstaalexpert” aanbevelen.
Voor zelfvertrouwen en de juiste spreekhouding is de cursus “assertiviteit en zelfvertrouwen” een goede tip.

Deze cursussen worden onder andere aangeboden door de Belgische schoonheidsschool. Deze school is bekend voor z’n praktijkgerichte, professionele cursussen die steeds geschreven worden door mensen met veel ervaring in hun vak. Daardoor krijg je een zeer intensieve, interessante cursus.

De school heeft vestigingen in Antwerpen, Gent en Hasselt. Daar kunnen cursussen worden ingekeken en kan examen worden afgelegd.

Als u meer informatie wil kan u op hun website kijken: www.schoonheidsschool.com

Was dit antwoord behulpzaam? Ja | Nee

Opleider op Springest

= Opleider op Springest

Reageer op deze vraag

Heb je behulpzame informatie? Of een vraag voor de auteur? Laat onderaan alsjeblieft je reactie achter en help anderen de juiste cursus te vinden!

Ben je een opleider op Springest? Dan kun je in naam van je organisatie reageren! Via de admin kun je een training aanraden aan de bezoekers die deze vraag lezen.

(optioneel)
(optioneel)

Bekijk gerelateerde onderwerpen

Wil je ook een vraag stellen?

Kun je nog niet kiezen welke opleiding, training of cursus je wilt volgen? Stel je opleidingsvraag via onderstaand formulier en ontvang persoonlijk advies van opleidingsaanbieders op Springest.

Doe een open in-company aanvraag

Wil je opleidingsadvies voor je hele team? Vraag vrijblijvend een in-company offerte aan.
Maximaal 3 relevante aanbieders reageren direct.

Nieuwsbrief ontvangen?

Abonneer je op onze nieuwsbrief voor persoonlijke ontwikkeling en ontvang maandelijks een update met artikelen, tests en carrièretips.

Not for humans