CDD

Tijdsduur
Logo van 3Masters Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 3Masters Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 67 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

3Masters Opleidingen biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Eindhoven

Beschrijving

Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht. Maar waarom is het nu zo belangrijk? Leer alles over CDD in deze training!

  • Krijg inzicht in het actuele klantbeeld

  • Leer hoe je een goed klantbeeld moet vastleggen

  • Leer vragen stellen binnen het CDD domein

Van steeds meer organisaties wordt verwacht dat zij hun klanten kennen. Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht. Maar waarom is het nu zo belangrijk? En hoe kun je er nu voor zorgen dat je zeker weet met wie je zaken doet?

Het ligt in veel gevallen heel gevoelig om de juiste informatie …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht. Maar waarom is het nu zo belangrijk? Leer alles over CDD in deze training!

  • Krijg inzicht in het actuele klantbeeld

  • Leer hoe je een goed klantbeeld moet vastleggen

  • Leer vragen stellen binnen het CDD domein

Van steeds meer organisaties wordt verwacht dat zij hun klanten kennen. Customer Due Diligence is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering en vraagt steeds meer aandacht. Maar waarom is het nu zo belangrijk? En hoe kun je er nu voor zorgen dat je zeker weet met wie je zaken doet?

Het ligt in veel gevallen heel gevoelig om de juiste informatie van de klant te achterhalen. Wat vraag je wel, wat vraag je niet. Maar waarom is dat zo gevoelig? En hoe kun je ervoor zorgen dat het klantonderzoek weer een ‘normaal’ onderdeel van de klantbediening wordt?

Wat is de doelgroep voor de training CDD?

Dit programma is met name geschikt voor alle financiële professionals met klantcontact in de financiële, juridische of fiscale sector.

Wat is het resultaat na afloop van de training CDD?

In de training CDD wordt een actueel klantbeeld als uitgangspunt genomen. Van hieruit kun je bepalen wat je al weet en wat er nog ontbreekt en welke risico’s je met de informatie wilt afdekken. Wat valt op en wat vraagt om een nadere toelichting van de klant.

Uiteindelijk moet het klantbeeld schriftelijk worden vastgelegd. Kernachtig geschreven met een goede kijk op de risico’s en gericht op de lezer die zijn besluit hierop baseert. Deze training is interactief en biedt ruimte voor inbreng van ‘eigen’ cases.

Werkvorm

In de training wordt gevarieerd met diverse werkvormen. Interactieve theorieblokken worden afgewisseld met groepsopdrachten en actuele praktijkcases.

Het programma

Het programma van de cursus CDD is als volgt:​

 Deel 1:

  • Inzicht in het actuele klantbeeld

  • Welke risico’s vang je af door het vastleggen van een goed klantbeeld

  • Welke vragen kun je stellen en hoe?

  • Hoe vraag je door?

  • Hoe leg je het klantbeeld goed vast?

  • Veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk

  • Het verankeren van het klantonderzoek in de klantbediening

  • Hoe herken ik de bedrijfsstructuur

 Deel 2:

  • Witwassen

  • Panama Papers

  • Boete ING Bank

  • Klantbeeld

  • UBO’s ('ultimate beneficial owner' of uiteindelijk belanghebbende)

  • Herkomst vermogen

  • Zakelijk vastgoed

  • Geografisch risico

  • Overige risico’s (CDD Standaarden)

  • Opvoeren organisatiestructuren

Belofte

Na afloop van deze training ben jij up to date als CDD professional. Je weet hoe je een bedrijfsstructuur herkent en analyseert om een UBO vast te stellen. Je herkent de gedragingen en weet daarop te acteren. 

Vraag direct naar de mogelijkheden om deze training te volgen!

Wij zijn de opleider voor Financiële Professionals!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.