ITIL Foundation

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Vijfhart IT-Opleidingen, winnaar Computable Award 'Opleider van het jaar'
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Vijfhart IT-Opleidingen, winnaar Computable Award 'Opleider van het jaar' heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 504 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL Foundation
Gebaseerd op 13 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Jolanda Mooij
Proces Keten Manager
9
ITIL Foundation

"De manier van lesgeven vond ik erg prettig, doorspekt met sprekende voorbeelden uit de praktijk. De theorie gaat dan als het ware meer leven en spreek dan ook veel meer aan. Ook werd er goed en duidelijk antwoord gegeven op vragen uit de praktijk, zonder dat er te veel van de leerstof afgeweken werd. De lessen, samen met de gegeven adviezen ben je goed in staat het examen voor te bereiden en te halen!
Ook de dames achter de balie zij uitermate vriendelijk en behulpzaam, wat er voor zorgt dat je een heel welkom gevoel hebt in het instituut." - 23-12-2016 08:49

"De manier van lesgeven vond ik erg prettig, doorspekt met sprekende voorbeelden uit de praktijk. De theorie gaat dan als het ware meer leven… alles lezen - 23-12-2016 08:49

Startdata en plaatsen

Nieuwegein
14 aug. 2019 tot 16 aug. 2019
Toon rooster
event 14 augustus 2019, 08:45-16:00, Day 1
event 15 augustus 2019, 08:45-16:00, Day 2
event 16 augustus 2019, 08:45-16:00, Day 3
Nieuwegein
21 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 21 oktober 2019, 08:45-16:00, Day 1
event 22 oktober 2019, 08:45-16:00, Day 2
event 23 oktober 2019, 08:45-16:00, Day 3

Beschrijving

Je kennis verbreden of verdiepen binnen jouw vakgebied is deze zomer wel héél voordelig. Wij bieden je de mogelijkheid om deze zomer aan nieuwe vakgebieden te 'snuffelen' met de gratis Samengroeien sessies én geven je tot 20% korting op onze trainingen via Springest.

Let op: op deze pagina vind je de standaard cursusprijs. Jouw 20% korting wordt na inschrijving toegepast wanneer er aan onderstaande actievoorwaarden wordt voldaan.*

✓ Kies voor een Vijfhart training die start in juni, juli of augustus

✓ Boek vóór 1 augustus en ontvang tot 20% korting

*Deze actie geldt niet in combinatie met bestaande kortingsafspraken en is niet van toepassing op examens en partnertrainingen.

Lesmethode :

Klassikaal

Algemeen :

ITIL is dé standaard als het gaat om IT Service Management. ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management en is een methode voor het inrichten van processen op dit gebied. De methode is gebaseerd op een reeks 'best practices'.

ITIL® Foundation is de basis certificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.

Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en processen uit de IT Infrastructure Library. Deze cursus brengt je daarnaast de elementaire principes bij van de beheermethode ITIL 2011. Deze nieuwste versie van ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT S…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation, ITIL Overzicht, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en PRINCE2.

Je kennis verbreden of verdiepen binnen jouw vakgebied is deze zomer wel héél voordelig. Wij bieden je de mogelijkheid om deze zomer aan nieuwe vakgebieden te 'snuffelen' met de gratis Samengroeien sessies én geven je tot 20% korting op onze trainingen via Springest.

Let op: op deze pagina vind je de standaard cursusprijs. Jouw 20% korting wordt na inschrijving toegepast wanneer er aan onderstaande actievoorwaarden wordt voldaan.*

✓ Kies voor een Vijfhart training die start in juni, juli of augustus

✓ Boek vóór 1 augustus en ontvang tot 20% korting

*Deze actie geldt niet in combinatie met bestaande kortingsafspraken en is niet van toepassing op examens en partnertrainingen.

Lesmethode :

Klassikaal

Algemeen :

ITIL is dé standaard als het gaat om IT Service Management. ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management en is een methode voor het inrichten van processen op dit gebied. De methode is gebaseerd op een reeks 'best practices'.

ITIL® Foundation is de basis certificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.

Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en processen uit de IT Infrastructure Library. Deze cursus brengt je daarnaast de elementaire principes bij van de beheermethode ITIL 2011. Deze nieuwste versie van ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management.
De ITIL foundation cursus bereidt je voor op het ITIL Foundation examen. Het ITIL Foundation examen is niet inbegrepen bij deze training. Indien je naast deze training ook het examen wilt afleggen bieden wij je de mogelijkheid ook het ITIL Foundation examen te boeken.

Na de training adviseren wij nog ongeveer 12 uur zelfstudie voordat je op gaat voor het examen.

Doelgroep :

Professionals die bijdragen aan het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.

Voorkennis :

Geen specifieke vooropleiding benodigd
HBO werk- en denkniveau
Basiskennis automatisering

Onderwerpen :


- ITIL is gebaseerd op de levenscyclus van een service. In die fase van volwassenheid zitten nog maar enkele organisaties. In deze training komen ook de aspecten aan bod die bij ITIL horen.
   - De achtergrond van ICT Service Management
   - Opbouw van ITIL
   - Begrippen binnen ITIL
   - Procesmatig werken
   - Doelstellingen van de ITIL Service Management processen
   - Activiteiten van een ITIL Service Management proces
   - Relaties van de ITIL Service Management processen onderling
- De doelstellingen en activiteiten van de verschillende stadia binnen de IT Service Life Cycle zoals daar zijn:
   - Service Strategies
   - Service Design
   - Service Transition
   - Service Operation en
   - Continual Service Improvement
- Voorbereiden op het ITIL Foundation examen.

8,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL Foundation
Gebaseerd op 13 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Jolanda Mooij
Proces Keten Manager
9
ITIL Foundation

"De manier van lesgeven vond ik erg prettig, doorspekt met sprekende voorbeelden uit de praktijk. De theorie gaat dan als het ware meer leven en spreek dan ook veel meer aan. Ook werd er goed en duidelijk antwoord gegeven op vragen uit de praktijk, zonder dat er te veel van de leerstof afgeweken werd. De lessen, samen met de gegeven adviezen ben je goed in staat het examen voor te bereiden en te halen!
Ook de dames achter de balie zij uitermate vriendelijk en behulpzaam, wat er voor zorgt dat je een heel welkom gevoel hebt in het instituut." - 23-12-2016 08:49

"De manier van lesgeven vond ik erg prettig, doorspekt met sprekende voorbeelden uit de praktijk. De theorie gaat dan als het ware meer leven… alles lezen - 23-12-2016 08:49

starstarstarstarstar
Twan van Eijk
Proces KetenManager
10
ITIL Foundation

"Zeer goede ervaring opgedaan bij VijfHart in Nieuwegein. Zeer goede leraar die weet waar hij over les geeft, keurige accommodatie, alle versnaperingen in overvloed en zeer goede (externe) lunch. Gewoon een aanrader....!" - 16-12-2016 15:11

"Zeer goede ervaring opgedaan bij VijfHart in Nieuwegein. Zeer goede leraar die weet waar hij over les geeft, keurige accommodatie, alle vers… alles lezen - 16-12-2016 15:11

starstarstarstarstar_border
Max Pohle
Major Incident Manager
8
ITIL Foundation

"Ton heeft taaie stof in drie dagen op een goede wijze over kunnen brengen. Het doornemen van de stof gaat nu eenvoudig doordat het begrijpelijk is gemaakt. Door de manier van uitleg was het goed te doen maar was ik soms ook kwijt of dit voor de cursus was of "voor de leuk". Maar nogmaals, het was cursus!" - 24-10-2016 06:17

"Ton heeft taaie stof in drie dagen op een goede wijze over kunnen brengen. Het doornemen van de stof gaat nu eenvoudig doordat het begrijpel… alles lezen - 24-10-2016 06:17

Arno Verhoof
starstarstarstarstar_border
Arno Verhoof
Operationeel Manager KPN Healthcare
8
ITIL Foundation

"Wat is er mooier om een training te krijgen van een trainer met praktijk ervaring. De training bevat veel droge theoretische stof, maar Cesar weet dit om te buigen in een actieve training waar je met je klasgenoten aan het werk gaat en je onbewust de stof je toe eigent. Ook de trainingslocatie is top waar je niets tekort komt. Top training" - 27-07-2016 07:12

"Wat is er mooier om een training te krijgen van een trainer met praktijk ervaring. De training bevat veel droge theoretische stof, maar Cesa… alles lezen - 27-07-2016 07:12

starstarstarstarstar_border
Thomasse
8
ITIL Foundation

"Opzet van training was prima, gestructureerd. Theorie gecombineerd met praktijkvoorbeelden, zodat het levendig was. Ervaren docent. Ontvangst en locatie prima. Examen: bij aanvang onrustig in lokaal. Als je daar gevoelig voor bent, kan dit het resultaat negatief beïnvloeden." - 26-05-2016 09:11

"Opzet van training was prima, gestructureerd. Theorie gecombineerd met praktijkvoorbeelden, zodat het levendig was. Ervaren docent. Ontvangs… alles lezen - 26-05-2016 09:11

starstarstar_borderstar_borderstar_border
Claud van Raaij
Business Relationship Manager
4
ITIL Foundation

"Qua training vond ik het onvoldoende. Met name de trainer was ver onder de maat: weinig praktijkkennis/ervaring, het verkondigen van ITIL als het enige echte geloof: de rest doet het allemaal fout. Op het irritante af.
Wel nuttig was zijn examentraining, dus hoe de vragen goed te interpreteren en daarmee de kans op het goede antwoord te vergroten. Dit was echter niet meer dan een handig trucje, had weinig met kennis over de echte inhoud te maken. Ik had liever meer diepgang in de materie gehad. Ondanks dat ik ben geslaagd, maar heb ik niet het gevoel echt toegevoegde waarde te hebben gekregen, alleen het papiertje. Voor een evt. vervolgcursus ga ik dus niet meer op lokatie, maar naar Nieuwegein, met kans op een betere trainer." - 26-04-2016 06:16

"Qua training vond ik het onvoldoende. Met name de trainer was ver onder de maat: weinig praktijkkennis/ervaring, het verkondigen van ITIL al… alles lezen - 26-04-2016 06:16

starstarstarstarstar_half
A.R. Hoeba
Dienstenbeheerder
9
ITIL Foundation

"Heb in december 2015, binnen 1 week, mijn ITIL v3 foundation certificaat gehaald. Locatie: Vijfhart, Nieuwegein. Gestart op ma,di,wo met de 3 daagse cursus ITIL® Foundation, aansluitend op vrijdag de 1 daagse ITIL® Foundation Examentraining inclusief Examen.
Prima te doen, maar vereist wel enige (16u) zelfstudie!
Ervaring was zeer positief:
Prima, zeer ervaren, deskundig trainer David Davidson(goodSense), heeft de droge lesstof prima middels humor, mindmaps, (simpele) praktijkvoorbeelden overgebracht. Heel veel geleerd !
Prima accommodatie (Green Village), perfecte lunch en de heerlijke Nespresso koffie.

Wat beter kon: (examencredentials) mail van vijhart gemist ivm de 3-daagse training en ik geen werk-mail te beschikking had. Tip: mail eerder versturen, evt ook naar een prive-mail.

Conclusie: Vijfhart IT-Opleidingen prima aan te raden!
" - 05-01-2016 21:43

"Heb in december 2015, binnen 1 week, mijn ITIL v3 foundation certificaat gehaald. Locatie: Vijfhart, Nieuwegein. Gestart op ma,di,wo met de… alles lezen - 05-01-2016 21:43

starstarstarstarstar
Jean-Paul van Leeuwen
Operationeel Accountmanager
10
ITIL Foundation

"Zeer leuke cursus met een goede trainer die ook alles kan vertalen naar de praktijk waardoor het niet alleen meer stampwerk is. De trainer David Davidson) deed het met veel passie en hielt ook iedereen bij de les (interactief). Ik geef de trainer ook als cijfer een 9 omdat hij het zeer goed vertaalde. " - 04-01-2016 10:20

"Zeer leuke cursus met een goede trainer die ook alles kan vertalen naar de praktijk waardoor het niet alleen meer stampwerk is. De trainer D… alles lezen - 04-01-2016 10:20

starstarstarstarstar_half
Raymond Oomen
Diensten Beheerder
9
ITIL Foundation

"De trainer bracht de (droge) stof met goede onderbouwde voorbeelden aan zijn leerlingen, ook was de kennis voldoende aanwezig en gelukkig zat er ook een beetje humor bij. Al met al een ruime 8" - 31-12-2015 16:22

"De trainer bracht de (droge) stof met goede onderbouwde voorbeelden aan zijn leerlingen, ook was de kennis voldoende aanwezig en gelukkig za… alles lezen - 31-12-2015 16:22

starstarstarstarstar_half
Mukesh Sardjoe
9
ITIL Foundation

"David Davidson is deskundig en weet het goed over te brengen met veel afwisseling tussen theorie en praktijk. Goede locatie in Nieuwegein met lekkere lunch en tussendoortjes. 3 dagen training is pittig maar wel te doen. Als je examen doet dan zal je rekening moeten houden met veel zelfstudie. Tevens rekening houden dat je vooraf online moet aanmelden voordat je examen kan doen. Al met al een aanrader. " - 30-12-2015 15:23

"David Davidson is deskundig en weet het goed over te brengen met veel afwisseling tussen theorie en praktijk. Goede locatie in Nieuwegein me… alles lezen - 30-12-2015 15:23

starstarstarstarstar_half
Dennis Hensema
9
ITIL Foundation

"Tanja is zeer deskundig en wist op een zeer goede wijze vragen te beantwoorden waarbij goede verbanden werd gelegd met eerder besproken onderwerpen. De sfeer was open en goed. De inhoud van de training sluit zeer goed aan op de (oefen) examen. " - 12-11-2015 11:29

"Tanja is zeer deskundig en wist op een zeer goede wijze vragen te beantwoorden waarbij goede verbanden werd gelegd met eerder besproken onde… alles lezen - 12-11-2015 11:29

starstarstarstarstar_half
Sander Bevers
9
ITIL Foundation

"De locatie was goed verzorgd en heeft goede faciliteiten.

Ik vind het niveau van de trainer zeer goed.
Inhoudelijk m.b.t. ITIL foundation was de kennis aanwezig en zij heeft ook de juiste skills om de informatie over te dragen en te toetsen.
Ook binnen het grotere geheel van organisatieprocessen, organisatietools en werkprocessen kon zij ITIL goed plaatsen en aangeven waar het overlapt of raakvlakken mee heeft.
Al met al een zeer goede allround trainer." - 12-11-2015 10:27

"De locatie was goed verzorgd en heeft goede faciliteiten. Ik vind het niveau van de trainer zeer goed. Inhoudelijk m.b.t. ITIL foundatio… alles lezen - 12-11-2015 10:27

starstarstarstarstar_border
Wilschut
Consultant
8
ITIL Foundation

"De cursus was goed te doen in 3 dagen; de cursus bevat heel veel theorie en je moet voorbereid zijn op lange dagen en het opnemen van heel veel stof. Gelukkig is de docent daarop voorbereid en zorgt voor opdrachtjes tussen door en intermezzo's. De mandjes met koek voor bij de koffie smorgens worden zeer gewaardeerd en ook de lunch is erg goed verzorgd. Daarnaast onbeperkt koffie en thee (in allerlei smaken). Ze doen er alles aan om de cursisten erdoor heen te helpen.
Wat betreft de inhoud van de cursus is het wel handig om van te voren je iets te verdiepen in waar je aan gaat beginnen, zodat begrippen enigzins bekend in je oren klinken." - 15-01-2015 07:55

"De cursus was goed te doen in 3 dagen; de cursus bevat heel veel theorie en je moet voorbereid zijn op lange dagen en het opnemen van heel v… alles lezen - 15-01-2015 07:55

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.