ITIL4 Foundation inclusief Examenvoucher

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Vijfhart IT-Opleidingen, winnaar Computable Award 'Opleider van het jaar'
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Vijfhart IT-Opleidingen, winnaar Computable Award 'Opleider van het jaar' heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 527 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor ITIL4 Foundation inclusief Examenvoucher
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Eckmeyer
10
ITIL®4 Foundation inclusief Examenvoucher

"De training was heel leerzaam. Twee fijne dagen gehad op locatie in Nieuwegein dat ook goed bereikbaar is met het ov. De verzorging/lunch was heel erg goed! De inhoud van de training was van een hoog niveau en de docent was zeer ervaren. Fijn dat hij veel voorbeelden kon geven uit het bedrijfsleven." - 01-04-2021 08:11

"De training was heel leerzaam. Twee fijne dagen gehad op locatie in Nieuwegein dat ook goed bereikbaar is met het ov. De verzorging/lunch wa… alles lezen - 01-04-2021 08:11

Dat is fijn om te lezen dat de training heel leerzaam was. Daar doen we het tenslotte voor. Succes met in de praktijk brengen van de het geleerde.

- 01-04-2021 08:11

Startdata en plaatsen

placeNieuwegein
1 nov. 2021 tot 2 nov. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 1 november 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 2 november 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
18 nov. 2021 tot 19 nov. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 18 november 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 19 november 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
22 nov. 2021 tot 23 nov. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 22 november 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 23 november 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
1 dec. 2021 tot 2 dec. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 1 december 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 2 december 2021, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
10 jan. 2022 tot 11 jan. 2022
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 10 januari 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 11 januari 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
24 jan. 2022 tot 25 jan. 2022
Toon rooster
event 24 januari 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 25 januari 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
24 mrt. 2022 tot 25 mrt. 2022
Toon rooster
event 24 maart 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 25 maart 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
5 mei. 2022 tot 6 mei. 2022
Toon rooster
event 5 mei 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 6 mei 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
1 jun. 2022 tot 2 jun. 2022
Toon rooster
event 1 juni 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 2 juni 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2
placeNieuwegein
14 jul. 2022 tot 15 jul. 2022
Toon rooster
event 14 juli 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 1
event 15 juli 2022, 08:45-16:00, Nieuwegein, Day 2

Beschrijving

Let op: Vijfhart levert vanaf 2 juni zowel virtuele als klassikale trainingen uit.

Vanaf 2 juni is het weer mogelijk om een klassikale of persoonlijk begeleide training te volgen bij Vijfhart op locatie (dus fysiek in de klas).  

Dit natuurlijk naast onze virtuele trainingen die ook gewoon doorgaan. 

We zijn samen op weg naar het nieuwe normaal. Jouw veiligheid en gezondheid zijn en blijven onze hoogste prioriteit. Wij hebben de nodige aanpassingen gedaan in onze opleidingscentra en richtlijnen opgesteld om jouw veiligheid te garanderen.  

Ga naar onze website voor meer informatie!

ONZE BELOFTE 

Wil je na de virtuele training alsnog graag onze cursuslocatie komen bekijken? Dat kan! Tot een jaar na het volgen van de virtuele training ben je van harte welkom bij dezelfde klassikale training.

 Vijfhart ROOMcursus

Het volgen van een virtuele training in deze tijd van thuiswerken en social distancing is soms niet makkelijk met een druk huishouden. Dus als je gewoon liever op een externe, rustige en vooral veilige locatie een training volgt, hebben wij de oplossing: upgrade jouw virtuele training naar de Vijfhart ROOMcursus. Je boekt de training inclusief hotelkamer. Uiteraard horen daar WIFI, TV en lunch op jouw kamer bij! Kijk op onze website voor meer informatie. 

Lesmethode :

Klassikaal

Algemeen :

ITIL is dé standaard als het gaat om IT Service Management. ITIL4 beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management. Het integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. De methode is niet meer gebaseerd op processen, maar ITIL4 ondersteunt snellere, kwaliteits- en waarde gedreven opleveringen van IT-diensten voor mensen en door organisaties heen.

ITIL® Foundation is de basiscertificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.

Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het IT…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

Let op: Vijfhart levert vanaf 2 juni zowel virtuele als klassikale trainingen uit.

Vanaf 2 juni is het weer mogelijk om een klassikale of persoonlijk begeleide training te volgen bij Vijfhart op locatie (dus fysiek in de klas).  

Dit natuurlijk naast onze virtuele trainingen die ook gewoon doorgaan. 

We zijn samen op weg naar het nieuwe normaal. Jouw veiligheid en gezondheid zijn en blijven onze hoogste prioriteit. Wij hebben de nodige aanpassingen gedaan in onze opleidingscentra en richtlijnen opgesteld om jouw veiligheid te garanderen.  

Ga naar onze website voor meer informatie!

ONZE BELOFTE 

Wil je na de virtuele training alsnog graag onze cursuslocatie komen bekijken? Dat kan! Tot een jaar na het volgen van de virtuele training ben je van harte welkom bij dezelfde klassikale training.

 Vijfhart ROOMcursus

Het volgen van een virtuele training in deze tijd van thuiswerken en social distancing is soms niet makkelijk met een druk huishouden. Dus als je gewoon liever op een externe, rustige en vooral veilige locatie een training volgt, hebben wij de oplossing: upgrade jouw virtuele training naar de Vijfhart ROOMcursus. Je boekt de training inclusief hotelkamer. Uiteraard horen daar WIFI, TV en lunch op jouw kamer bij! Kijk op onze website voor meer informatie. 

Lesmethode :

Klassikaal

Algemeen :

ITIL is dé standaard als het gaat om IT Service Management. ITIL4 beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management. Het integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. De methode is niet meer gebaseerd op processen, maar ITIL4 ondersteunt snellere, kwaliteits- en waarde gedreven opleveringen van IT-diensten voor mensen en door organisaties heen.

ITIL® Foundation is de basiscertificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.

Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL service value system (SVS), het four dimensions model, de Servicewaardeketen (Service Value Chain) en de practises (v/h processen) uit de IT Infrastructure Library.

Deze ITIL®4 Foundation training bereidt je voor op het ITIL®4 Foundation examen. Het examen zelf is echter geen onderdeel van de training. Je ontvangt een examenvoucher waarmee je binnen 6 maanden op een zelf te kiezen tijdstip en locatie - thuis of op je werk - online examen kan doen. Wil je graag direct aansluitend examen doen? Kies dan voor de ITIL®4 Foundation inclusief examentraining en examen

Na de training adviseren wij nog ongeveer 8-12 uur zelfstudie voordat je het Nederlandstalige examen gaat doen.

Doel :

Na het volgen van deze training:
Begrijp je het ITIL 4 service management framework en hoe dit is meegegroeid met moderne technologie en moderne manieren van werken.
Ben je in staat, met aanvullende zelfstudie, om het ITIL 4 examen te doen.
Kun je ITIL 4 Foundation training als hulpmiddel gebruiken om toe te passen in jouw dagelijkse werk, als voorbereiding op vervolg modules en voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

Doelgroep :

Professionals die bijdragen aan het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT-serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Managementvaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen. Daarnaast is deze training ook geschikt voor personen die al bekend zijn met vorige versies van ITIL.

Voorkennis :

Geen specifieke vooropleiding benodigd
HBO werk- en denkniveau
Basiskennis automatisering

Onderwerpen :


- Introductie
   - IT service management in de moderne wereld
   - Over ITIL 4
   - De structuur en voordelen van het ITIL 4 framework
      - Het ITIL service value system
      - Het vier dimensies model
- De belangrijkste begrippen van service management
   - Waarde en waarde co-creatie
   - Organisaties, service providers, service consumers, en andere stakeholders
   - Producten en services
      - Het inrichten van resources voor waarde creatie
      - Service aanbod
   - Servicerelaties
      - Het service relationship model
   - Waarde: uitkomsten, kosten en risico's
- De vier dimensies van service management
   - Organisaties en mensen
   - Informatie en technologie
   - Partners en leveranciers
   - Waardestromen en processen
      - Waardestromen voor service management
      - Processen
   - Externe factoren
- Het ITIL service value system
   - Overzicht van het Service value system
   - Kansen, vraag en waarde
   - De richtinggevende principes van ITIL
      - Concentreer op waarde
      - Begin waar je bent
      - Maak iteratieve voortgang met feedback
      - Werk samen en maak het zichtbaar
      - Denk en werk holistisch
      - Houd het eenvoudig en praktisch
      - Optimaliseer en automatiseer
   - Governance
      - Bestuursorganen en governance
   - Governance binnen het SVS
   - Servicewaardeketen
      - Plannen
      - Verbeteren
      - Engage
      - Ontwerp en transitie
      - Verkrijgen / bouwen
      - Opleveren en ondersteunen
   - Continual improvement
      - Stappen in het continual improvement model
      - Richtlijnen bij continual improvement
   - Practises
- ITIL management practices
   - Algemene management practices
      - Architecture management
      - Continual improvement
      - Information security management
      - Knowledge management
      - Measurement and reporting
      - Organizational change management
      - Portfolio management
      - Project management
      - Relationship management
      - Risk management
      - Service financial management
      - Strategy management
      - Supplier management
      - Workforce and talent management
   - Service management practices
      - Availability management
      - Business analysis
      - Capacity and performance management
      - Change control
      - Incident management
      - IT asset management
      - Monitoring and event management
      - Problem management
      - Release management
      - Service catalogue management
      - Service configuration management
      - Service continuity management
      - Service design
      - Service desk
      - Service level management
      - Service request management
      - Service validation and testing
   - Technical management practices
      - Deployment management
      - Infrastructure and platform management
      - Software development and management

10
Gemiddeld cijfer voor ITIL4 Foundation inclusief Examenvoucher
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Eckmeyer
10
ITIL®4 Foundation inclusief Examenvoucher

"De training was heel leerzaam. Twee fijne dagen gehad op locatie in Nieuwegein dat ook goed bereikbaar is met het ov. De verzorging/lunch was heel erg goed! De inhoud van de training was van een hoog niveau en de docent was zeer ervaren. Fijn dat hij veel voorbeelden kon geven uit het bedrijfsleven." - 01-04-2021 08:11

"De training was heel leerzaam. Twee fijne dagen gehad op locatie in Nieuwegein dat ook goed bereikbaar is met het ov. De verzorging/lunch wa… alles lezen - 01-04-2021 08:11

Dat is fijn om te lezen dat de training heel leerzaam was. Daar doen we het tenslotte voor. Succes met in de praktijk brengen van de het geleerde.

- 01-04-2021 08:11

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.