Service Integration and Management (SIAM) Foundation (Virtueel)

Niveau
Tijdsduur

Service Integration and Management (SIAM) Foundation (Virtueel)

Vijfhart IT-Opleidingen
Logo van Vijfhart IT-Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Vijfhart IT-Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 561 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Vijfhart, dat klopt voor jou!

  • Oefenomgeving tot 3 maanden na afronding beschikbaar   
  • Flexgarantie: wissel eenvoudig van virtueel naar fysiek, of andersom  
  • Kennisgarantie: volg jouw cursus gratis nog een keer, fysiek of virtueel  
  • Ontvang een gratis proefexamen bij meerdere opleidingen   

Lesmethode :

Virtueel

Algemeen :

Nu IT-afdelingen steeds meer diensten outsourcen, rijst de vraag: hoe houd je de kwaliteit van je dienstverlening hoog, als je samenwerkt met steeds meer andere dienstverleners, zowel intern als extern? Als antwoord op deze vraag is SIAM bedacht. Maar wat is het? En hoe implementeer je het?

SIAM, wat staat voor Service Integration and Management, is een methode voor het beheren van meerdere serviceproviders en het integreren van hun diensten om een naadloze, efficiënte en kwalitatief hoogstaande service te bieden aan een organisatie.

In deze tweedaagse cursus over Service Integration and Management (SIAM) behandelen we de principes en praktijken van he…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SIAM, Netwerken (IT), Netwerkmanagement / Netwerkbeheer, Veeam en Palo Alto.

Vijfhart, dat klopt voor jou!

  • Oefenomgeving tot 3 maanden na afronding beschikbaar   
  • Flexgarantie: wissel eenvoudig van virtueel naar fysiek, of andersom  
  • Kennisgarantie: volg jouw cursus gratis nog een keer, fysiek of virtueel  
  • Ontvang een gratis proefexamen bij meerdere opleidingen   

Lesmethode :

Virtueel

Algemeen :

Nu IT-afdelingen steeds meer diensten outsourcen, rijst de vraag: hoe houd je de kwaliteit van je dienstverlening hoog, als je samenwerkt met steeds meer andere dienstverleners, zowel intern als extern? Als antwoord op deze vraag is SIAM bedacht. Maar wat is het? En hoe implementeer je het?

SIAM, wat staat voor Service Integration and Management, is een methode voor het beheren van meerdere serviceproviders en het integreren van hun diensten om een naadloze, efficiënte en kwalitatief hoogstaande service te bieden aan een organisatie.

In deze tweedaagse cursus over Service Integration and Management (SIAM) behandelen we de principes en praktijken van het beheren van meerdere serviceproviders. Aan bod komen vaardigheden en kennis die nodig zijn om binnen de complexiteit van service-integratie te navigeren, de servicekwaliteit te verbeteren, efficiëntie te bevorderen en een serviceomgeving te creëren die de bedrijfsdoelstellingen ondersteunt.

Met aanvullende zelfstudie kunt je na deze cursus opgaan voor het SIAM examen.

Doel :

Na het volgen van deze cursus kun je :

De basisprincipes en processen van SIAM die gebruikt worden in organisaties benoemen.
Een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren.
Beter ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te begrijpen.
Risico's verbonden aan geïntegreerde diensten en het SIAM-ecosysteem verminderen.
Andere praktijken met SIAM verbinden om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
Diensten integreren door gebruik te maken van verschillende structuren die gebaseerd zijn op SIAM-praktijken en methodologie.
De belangrijkste fases van de SIAM-implementatie herkennen om de introductie van SIAM beter te plannen.
De SIAM rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie bepalen.
De meest geschikte SIAM-praktijken selecteren, in lijn met de omgeving en de volwassenheid van de organisatie.

Daarnaast is deze cursus een uitstekende voorbereiding op het EXIN SIAM Foundation examen.

Doelgroep :

Deze SIAM Foundation cursus is voor professionals die werken in een omgeving die IT-dienstverlening afneemt van verschillende (interne en externe) leveranciers of overweegt om dit te gaan doen.

Voorkennis :

Er is voor deze cursus geen specifieke voorkennis nodig, kennis van IT Servicemanagement helpt wel voor een snellere begripsvorming.

Onderwerpen :


- Service Integratie, SIAM Technologie, bijbehorende kernbegrippen, voordelen, benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen, en de relatie naar andere processtandaarden zoals ITIL en Cobit;
- SIAM vanuit sourcing perspectief, Sourcing Governance en algemene governance-structuren, SIAM Governance; Meetwaarden, restatieanalyse en Key Performance Indicators (KPI's);
- Sturen op prestatie, IT-waardestromen, workflow en flow efficiency, SIAM software en data-overwegingen, de verhouding tot Lean IT, Agile, DevOps (CICD) en automatisering van IT levering en orkestratie (IT4IT);
- De business case voor SIAM;
- Uitdagingen, risico's en de organisatorische verandering (Management of Change) bij het implementeren van SIAM.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: SIAM.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.