Service Integration and Management (SIAM) Foundation (Virtueel)
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Vijfhart, dat klopt voor jou!
- Oefenomgeving tot 3 maanden na afronding beschikbaar
- Flexgarantie: wissel eenvoudig van virtueel naar fysiek, of andersom
- Kennisgarantie: volg jouw cursus gratis nog een keer, fysiek of virtueel
- Ontvang een gratis proefexamen bij meerdere opleidingen
Lesmethode :
Virtueel
Algemeen :
Nu IT-afdelingen steeds meer diensten outsourcen, rijst de vraag: hoe houd je de kwaliteit van je dienstverlening hoog, als je samenwerkt met steeds meer andere dienstverleners, zowel intern als extern? Als antwoord op deze vraag is SIAM bedacht. Maar wat is het? En hoe implementeer je het?
SIAM, wat staat voor Service Integration and Management, is een methode voor het beheren van meerdere serviceproviders en het integreren van hun diensten om een naadloze, efficiënte en kwalitatief hoogstaande service te bieden aan een organisatie.
In deze tweedaagse cursus over Service Integration and Management (SIAM) behandelen we de principes en praktijken van he…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Vijfhart, dat klopt voor jou!
- Oefenomgeving tot 3 maanden na afronding beschikbaar
- Flexgarantie: wissel eenvoudig van virtueel naar fysiek, of andersom
- Kennisgarantie: volg jouw cursus gratis nog een keer, fysiek of virtueel
- Ontvang een gratis proefexamen bij meerdere opleidingen
Lesmethode :
Virtueel
Algemeen :
Nu IT-afdelingen steeds meer diensten outsourcen, rijst de
vraag: hoe houd je de kwaliteit van je dienstverlening hoog, als je
samenwerkt met steeds meer andere dienstverleners, zowel intern als
extern? Als antwoord op deze vraag is SIAM bedacht. Maar wat is
het? En hoe implementeer je het?
SIAM, wat staat voor Service Integration and Management, is een
methode voor het beheren van meerdere serviceproviders en het
integreren van hun diensten om een naadloze, efficiënte en
kwalitatief hoogstaande service te bieden aan een organisatie.
In deze tweedaagse cursus over Service Integration and Management
(SIAM) behandelen we de principes en praktijken van het beheren van
meerdere serviceproviders. Aan bod komen vaardigheden en kennis die
nodig zijn om binnen de complexiteit van service-integratie te
navigeren, de servicekwaliteit te verbeteren, efficiëntie
te bevorderen en een serviceomgeving te creëren die de
bedrijfsdoelstellingen ondersteunt.
Met aanvullende zelfstudie kunt je na deze cursus opgaan voor het
SIAM examen.
Doel :
Na het volgen van deze cursus kun je :
De basisprincipes en processen van SIAM die gebruikt worden in
organisaties benoemen.
Een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie
beter te organiseren.
Beter ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de
belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te
begrijpen.
Risico's verbonden aan geïntegreerde diensten en het
SIAM-ecosysteem verminderen.
Andere praktijken met SIAM verbinden om de dienstverlening van de
organisatie te stimuleren en te verbeteren.
Diensten integreren door gebruik te maken van verschillende
structuren die gebaseerd zijn op SIAM-praktijken en
methodologie.
De belangrijkste fases van de SIAM-implementatie herkennen om de
introductie van SIAM beter te plannen.
De SIAM rollen en verantwoordelijkheden in processen en de
organisatie bepalen.
De meest geschikte SIAM-praktijken selecteren, in lijn met de
omgeving en de volwassenheid van de organisatie.
Daarnaast is deze cursus een uitstekende voorbereiding op het EXIN
SIAM Foundation examen.
Doelgroep :
Deze SIAM Foundation cursus is voor professionals die werken in een omgeving die IT-dienstverlening afneemt van verschillende (interne en externe) leveranciers of overweegt om dit te gaan doen.
Voorkennis :
Er is voor deze cursus geen specifieke voorkennis nodig, kennis van IT Servicemanagement helpt wel voor een snellere begripsvorming.
Onderwerpen :
- Service Integratie, SIAM Technologie, bijbehorende kernbegrippen,
voordelen, benodigde processen om een SIAM organisatie en
IT-ecosysteem te bouwen, en de relatie naar andere
processtandaarden zoals ITIL en Cobit;
- SIAM vanuit sourcing perspectief, Sourcing Governance en algemene
governance-structuren, SIAM Governance; Meetwaarden,
restatieanalyse en Key Performance Indicators (KPI's);
- Sturen op prestatie, IT-waardestromen, workflow en flow
efficiency, SIAM software en data-overwegingen, de verhouding tot
Lean IT, Agile, DevOps (CICD) en automatisering van IT levering en
orkestratie (IT4IT);
- De business case voor SIAM;
- Uitdagingen, risico's en de organisatorische verandering
(Management of Change) bij het implementeren van SIAM.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.