INNOVATIE VOOR HRM: Ontwikkel een leerbeleving

Type product
Tijdsduur
Logo van CoVince

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

SOCIALE INNOVATIE & HR
Mensgericht met nieuwe tech

De maatschappij verandert door technologie en digitalisering van een industriële naar een kennis- en netwerksamenleving. Na spierkracht, wordt steeds meer denkkracht vervangen door technologie. Vandaag de dag ondergaat bijna elke organisatie een digitale transformatie. Een onderzoek van de CEO’s van Fortune vroeg of ze dachten dat hun bedrijf een 'technologiebedrijf' was en dat 67% van de CEO's ja zei.

Een gevolg hiervan is dat ook vaardigheden en onze manier van leren verandert. 21e eeuwse vaardigheden, of 21st century skills, zijn vaardigheden die nodig zijn om succesvol deel te nemen in de maatschappij van de toekomst. Hetzelfde kan geze…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

SOCIALE INNOVATIE & HR
Mensgericht met nieuwe tech

De maatschappij verandert door technologie en digitalisering van een industriële naar een kennis- en netwerksamenleving. Na spierkracht, wordt steeds meer denkkracht vervangen door technologie. Vandaag de dag ondergaat bijna elke organisatie een digitale transformatie. Een onderzoek van de CEO’s van Fortune vroeg of ze dachten dat hun bedrijf een 'technologiebedrijf' was en dat 67% van de CEO's ja zei.

Een gevolg hiervan is dat ook vaardigheden en onze manier van leren verandert. 21e eeuwse vaardigheden, of 21st century skills, zijn vaardigheden die nodig zijn om succesvol deel te nemen in de maatschappij van de toekomst. Hetzelfde kan gezegd worden voor toekomstgerichte HR afdelingen zoals die van IBM en General Electric. HR-leiders zoals Diane Gherson bij IBM, en Susan Peters bij General Electric, transformeren HR om een ​​employee experience te leveren die mensgericht is, gebruik maakt van de nieuwste digitale technologieën en die persoonlijk en onvergetelijk is.

Future Learning & Development 

Desondanks wordt er nog veel vastgehouden aan oude leermethodes, terwijl organisaties transformeren en ook verdwijnen. Medewerkersgerichtheid gaat over een nieuwe mindset, plus een reeks technologische vaardigheden om nieuwe HR-oplossingen te creëren. Bovenal vereist het een geloof in de kracht om de nieuwste technologieën binnen HR te benutten. Daarom is er ACSI nodig! Zowel voor de organisatie als het individu. De juiste mindset door te accelereren van capabilities: Ability to adapt, Creativiteit, Sociaal samenwerken en Informatie verwerking.

Maar hoe zorg je voor ACSI? Hoe ontwikkel je 21e eeuwse vaardigheden met behulp van nieuwe technologie? En hoe ontwikkel je leermethodes of employee experiences met 21e eeuwse technologie?

In het eerste deel van de workshop krijg je meer informatie over de ontwikkelingen op het gebied van leren en technologie. En hoe associaties, emoties en visualisaties helpen bij het (aan)leren van nieuwe vaardigheden. Je gaat ook zelf ervaren wat voor impact technologie heeft op ons werk en leven. Ervaar bijvoorbeeld hoe het is om in virtual reality met artificial intelligence te presenteren, volg een anatomieles met augmented reality en ervaar minfullness op basis van jouw hersenactiviteit dmv EEG. 

MASTER MINDS
Innovatieve leermethode ontwikkelen

In het tweede deel van de dag gaan we zelf aan de slag. De trainers van CoVince geven je concrete inzichten en handvatten om een eerste stap te zetten.

Waarom: Het ontwerpen van didactische leermethodes en belevingen voor educatie vereist een effectieve (behalen van educatiedoelen) en efficiënte (korte termijn en beperkt budget) benadering, en mogelijk meer geïntegreerd in 'real-world' situaties. Om een hoofdlijnen concept in een prototype te realiseren is er een concretere functionele uitwerking met prioriteiten richting een MVP benodigd.

Hoe: Een didactisch prototype realiseren op basis van vier stappen. We gaan in subgroepen brainstormen en zetten hiervoor technieken als mindmappen en science fiction in. We doen dit in twee fasen; 1) idee-generatiefase met creatieve denktechnieken (divergentie) waarin we breed brainstormen en daarna selecteren we de ideeën tijdens de 2) idee-evaluatiefase (convergentie) om tot een minimal viable product (MVP) te vormen. Hierop volgt een globale geprioriteerde backlog voor het prototype. Dit proces om tot didactische leermethodes te komen, kun je na deze workshop binnen jouw organisatie eveneens uitvoeren.

Resultaat: Een didactische leermethode prototype en geprioriteerde backlog. Met 1 winnend concept. Draagvlak in eigen organisatie door zelf bedachte ideeën. Bij verdere uitwerking en lancering van het prototype is het mogelijk in de uitzending van New Business Radio hierover te vertellen om meer zichtbaarheid te geven.

1 DAG
Psychologie, technologie & beleving

DE OCHTEND
09:30 Introductie & impact van technologie op leren
11:00 Experience technologie voor leren (VR, AR, realtime feedback)
12:30 Lunch
 
DE MIDDAG
13:00 Brainstorm fase 1: Idee-generatiefase
14:00 Brainstrom fase 2: Idee-evaluatiefase
15:45 Pitchen: 1 leermethode prototype winnaar
16:45 Functionaliteiten uittekenen en uitschrijven in user stories (MVP) & backlogprioritering
17:30 Afsluiting en borrel

Minimaal aantal personen: 12
Maximaal aantal personen: 30

Deze training is geschikt voor iedereen die zich bezighoudt met de toekomst van leren & ontwikkelen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.