My Hospitality Team in the Lead - hospitality horeca training

Type product
Tijdsduur
Trainer
Marline van Kooij

My Hospitality Team in the Lead - hospitality horeca training

Team in the Lead
Logo van Team in the Lead

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

My Hospitality Team in the Lead - hospitality horeca training

Nu de horeca na een vreselijke tijd weer moet opkrabbelen, is het allerbelangrijkste dat je asten komen en blijven komen! De key hiervoor is je personeel, die zorgen voor die onvergetelijke ervaring. Zij zorgen voor de goede reviews op www.eet.nu en www.iens.nl en Google Reviews. Zij bezitten namelijk de basisvaardigheden horeca: vakmanschap, gastvrijheid, upselling, crossselling en de juiste klachtenafhandeling.

Jij weet prima hoe jij je personeel in de zaak wil hebben staan, dus een horeca cursus bediening vind je eigenlijk overbodig. Maar je hoort ook dat je mensen niet veel verder komen dan:

  • "Wilt u wat drinken?"…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Hospitality, Hotelmanagement, Horeca, Eventmanagement en HACCP.

My Hospitality Team in the Lead - hospitality horeca training

Nu de horeca na een vreselijke tijd weer moet opkrabbelen, is het allerbelangrijkste dat je asten komen en blijven komen! De key hiervoor is je personeel, die zorgen voor die onvergetelijke ervaring. Zij zorgen voor de goede reviews op www.eet.nu en www.iens.nl en Google Reviews. Zij bezitten namelijk de basisvaardigheden horeca: vakmanschap, gastvrijheid, upselling, crossselling en de juiste klachtenafhandeling.

Jij weet prima hoe jij je personeel in de zaak wil hebben staan, dus een horeca cursus bediening vind je eigenlijk overbodig. Maar je hoort ook dat je mensen niet veel verder komen dan:

  • "Wilt u wat drinken?" (ja, duh, waarom ben ik hier anders?),
  • "Wat kan ik voor u doen?" (goh, hebbie even?!) of,
  • "Mijn collega komt zo bij u..." (en ik wacht nog zeker 8 minuten tot ik een tafel krijg).

Met deze uitspraken en dit gedrag loopt u veel klanten mis en nog erger: u genereert geen terugkerende gasten en/of gasten die uw zaak aanbevelen. 

Waarom zou je je personeel trainen in basis hospitality?

Gastvrijheid training zorgt ervoor dat jouw mensen (vanaf nu en altijd) de dingen laten, die in de top 5 van horeca ergernissen staan:

  • Ongeïnteresseerde ontvangst ("hallooooo").
  • Lange wachttijd voor het eerste drankje, zonder uitleg ("mijn collega komt zo bij u")
  • Geen enkele bijverkoop (cross-selling) of poging wat meer te verkopen (up-selling). Blind opschrijven wat de gast vraagt, niet navragen of doorvragen.
  • Een niet kloppende rekening ("daar gaan we dus nooooooit meer naar toe!").
  • Een ongeïnteresseerd afscheid ("doeiii"), terwijl er net voor een groot bedrag is afgerekend.

Wat gaat deze training je opleveren?

Wat levert de hospitality training horeca je op:

  • je personeel weet (nu) hoe het hoort en moet (precies zoals jij het wil hebben),
  • je gasten voelen zich welkom en blijven langer dan gepland, met plezier,
  • je omzet wordt hierdoor drastisch verhoogd,
  • de fooien verhogen met gemiddeld 110%,
  • je gasten komen vaker terug en vertellen het aan vrienden en kennissen,
  • dit vormt een mooi fundament met je bedrijfsvoering; parttimers kunnen gemakkelijk “in- en uitvoegen”


Hoe ziet hospitality training horeca eruit? 

1. Intake (2 uur)

We spreken met elkaar over je wensen, verwachtingen en gewenste resultaten na de training. 
Vooraf zal er een mystery visit plaatsvinden voor een nauwkeurige analyse van de huidige situatie.

2. Gastvrijheid training (5 uur)
In de training houden we ons bezig met:

  • Welke basis hospitality pas je toe, van binnenkomst tot afscheid?
  • Hoe maak je het bezoek in JULLIE zaak, voor de gast tot een WOW! beleving?
  • Welke acties zorgen ervoor dat de fooien gegarandeerd hoger zijn?
  • Hoe zorg je ervoor dat gasten terugkomen?

3. De borging van wat er geleerd en gecreëerd is (1.5 uur)

Een korte en bondige training voor bedrijfsleiders en management waarin we bespreken hoe  het getrainde te borgen en personeel te coachen voor blijvende resultaten van de basisvaardigheden horeca. 

4. Hoe brengt het personeel het geleerde in praktijk? (2-3uur)

Aansluitend of op een ander moment: training-on-the-job. De trainer observeert het personeel en stuurt samen met jou bij, waar nodig en nuttig.

5. Wat zijn de resultaten na drie maanden?

Na twee á drie maanden bel ik je op en stellen we interactief vast wat men in praktijk brengt, wat de resultaten zijn en wat verbetering behoeft.

Langdurige borging van de hospitality training horeca en resultaten -de mogelijkheden

Een training is maar een training als je daar niet dagelijks mee aan het werk gaat. Voor een langdurige borging biedt Team in the Lead het Our Team in the Lead - Traject speciaal ontworpen voor de horecabranche.

In dit specialistische traject komen de volgende zaken aan de orde:

  • Visie, missie en identiteit: wie zijn we eigenlijk en welke houding en welk gedrag hoort daarbij?
  • Bedrijfsleiderschap = teamleiderschap: welke KPI's zijn omzet- en motivatieverhogend en hoe blijf je die in de praktijk brengen?
  • Betrokkenheid creëren bij het personeel zodat men lang bij blijft werken.
  • Eigenaarschap ontwikkelen bij personeel: vanuit tactiek werken en acties uitvoeren
  • Verantwoordelijkheid nemen en afleggen: op de juiste wijze het personeel inspireren

Deze mogelijkheden zijn niet verplicht en bespreek ik met je, wanneer wij samen je team in the lead gaan zetten.

Voor wie is deze hospitality training horeca training bedoeld?

Horeca uitbaters, bedrijfsleiders van restaurants, koffiezaken, lunchrooms, het maakt niet uit: als jij en je team zich maar bezig houden met hospitality.

Wat is de investering die je moet doen?

  • Een dagdeel voor de training.
  • Een dagdeel voor training-on-the-job
  • Een paar losse uren voor de intake en de evaluatie.
  • Elke dag een paar minuten (maar het liefst meer natuurlijk) om je team te trainen, aan te moedigen en jullie successen te vieren.
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Marline van Kooij
Marline van Kooij
Het team aan de leiding voor optimaal werkgeluk!

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.