Copywriting: schrijven voor social media. 
Tone of voice, blogs en columns. Brandstory en keymesages.

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 65 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,5
Gemiddeld cijfer voor Copywriting: schrijven voor social media. 
Tone of voice, blogs en columns. Brandstory en keymesages.
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Edwin van de Merbel
starstarstarstar_halfstar_border
Edwin van de Merbel
Marketeer
7
Copywriting: schrijven voor social media. 
Tone of voice, blogs en columns. Brandstory en keymesages.

"Fijne cursus waarbij veel theorie direct toegepast wordt in opdrachten. Ik miste af en toe wel een kritische blik op opdrachten tijdens de cursusdagen zelf. Er werd vooral uitgelicht wat goed was, niet zo zeer wat verbeterpunten waren." - 02-04-2019 07:35

"Fijne cursus waarbij veel theorie direct toegepast wordt in opdrachten. Ik miste af en toe wel een kritische blik op opdrachten tijdens de c… alles lezen - 02-04-2019 07:35

Startdata en plaatsen

Rotterdam
4 jul. 2019 tot 11 jul. 2019
Toon rooster
event 4 juli 2019, 10:00-17:00
event 11 juli 2019, 10:00-17:00
event 19 juli 2019, 10:00-17:00
Rotterdam
3 okt. 2019
Toon rooster
event 3 oktober 2019, 10:00-17:00
event 10 oktober 2019, 10:00-17:00
event 17 oktober 2019, 10:00-17:00
Rotterdam
7 nov. 2019
Toon rooster
event 7 november 2019, 10:00-17:00
event 14 november 2019, 10:00-17:00
event 21 november 2019, 10:00-17:00
Rotterdam
9 jan. 2020
Toon rooster
event 9 januari 2020, 10:00-17:00
event 23 januari 2020, 10:00-17:00
event 31 januari 2020, 10:00-17:00

Beschrijving

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

Cursus copywriting 

In drie dagen creeër je een sterke basis voor je schrijverschap.

In een training van 3 dagen leer je bij Versdenkers wat jouw merk kan winnen bij sterk geschreven teksten. Met goede commerciële copy kun je met de juiste woorden, ritme en tone of voice je doelgroep in het hart raken. Alle skills hiervoor leer je in deze cursus copywriting.

  • Activerend en inspirerend schrijven
  • Schrijven voor social media.
  • Op conversie gericht schrijven
  • Je tone of voice ontdekken
  • Schrijven vanuit je merkpersoonlijkheid
  • Key messages
  • Een brand story schrijven
  • Een pakkende payoff schrijven

In de eerste twee dagen start je met schrijven voor social media, leer je conversiegericht t…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

Cursus copywriting 

In drie dagen creeër je een sterke basis voor je schrijverschap.

In een training van 3 dagen leer je bij Versdenkers wat jouw merk kan winnen bij sterk geschreven teksten. Met goede commerciële copy kun je met de juiste woorden, ritme en tone of voice je doelgroep in het hart raken. Alle skills hiervoor leer je in deze cursus copywriting.

  • Activerend en inspirerend schrijven
  • Schrijven voor social media.
  • Op conversie gericht schrijven
  • Je tone of voice ontdekken
  • Schrijven vanuit je merkpersoonlijkheid
  • Key messages
  • Een brand story schrijven
  • Een pakkende payoff schrijven

In de eerste twee dagen start je met schrijven voor social media, leer je conversiegericht te schrijven en ontdek je je tone of voice. In dag drie focussen we op gericht schrijven voor je merk: je schrijft o.a. een brandstory en leert hoe je sterke payoffs schrijft. 

Programma

DAG 1 SCHRIJVEN VOOR SOCIAL MEDIA

  • Introductie
  • Shareability; wat delen doelgroepen?
  • De essentie van inspirerende content
  • Schrijven voor Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter
  • Schrijfopdracht
  • Schrijven met zoekmachines (SEO) in gedachten.
  • Conversiegericht schrijven
  • Schrijfopdracht
  • Een strategie ontwikkelen voor je content

DAG 2 TONE OF VOICE, BLOGS EN COLUMNS

  • Focussen op de essentie van je boodschap
  • Verschillende signaturen en tone of voice
  • Schrijfopdracht
  • Persoonlijke columns schrijven
  • Schrijfopdracht
  • Metaforen bedenken en inzetten in je verhaal
  • Schrijfopdracht
  • Hoe schrijf je een inspirerend blogs en hoe vind je blogonderwerpen
  • Schrijfopdracht

DAG 3  BRANDSTORIES, BOILERPLATES, KEY MESSAGES EN PAYOFFS

  • Wat is een brandstory en wat is het belang ervan?
  • Kenmerken van goede brand stories
  • Wat is een boilerplate en hoe schrijf je die?
  • Schrijfopdracht
  • Payoffs bedenken met brainwriting
  • Schrijfopdracht
  • Een payoff schrijven voor je eigen brand
  • Schrijfopdracht
  • Hoe vind je je key message en hoe schrijf je die?
  • Schrijfopdracht
7,5
Gemiddeld cijfer voor Copywriting: schrijven voor social media. 
Tone of voice, blogs en columns. Brandstory en keymesages.
Gebaseerd op 2 ervaringen
Edwin van de Merbel
starstarstarstar_halfstar_border
Edwin van de Merbel
Marketeer
7
Copywriting: schrijven voor social media. 
Tone of voice, blogs en columns. Brandstory en keymesages.

"Fijne cursus waarbij veel theorie direct toegepast wordt in opdrachten. Ik miste af en toe wel een kritische blik op opdrachten tijdens de cursusdagen zelf. Er werd vooral uitgelicht wat goed was, niet zo zeer wat verbeterpunten waren." - 02-04-2019 07:35

"Fijne cursus waarbij veel theorie direct toegepast wordt in opdrachten. Ik miste af en toe wel een kritische blik op opdrachten tijdens de c… alles lezen - 02-04-2019 07:35

Yvonne Verdonk
starstarstarstarstar_border
Yvonne Verdonk
zoekmachine optimalisatie, online marketing en social media
8
Copywriting: schrijven voor social media. 
Tone of voice, blogs en columns. Brandstory en keymesages.

"Leuke en leerzame training met veel praktijk in een creatieve omgeving. Kleine groep en daardoor veel persoonlijke aandacht. Iets teveel programma onderdelen waardoor een aantal zaken wat vluchtig worden behandeld. Ik ben nu zekerder van mijn teksten en weet waar ik op moet letten om de lezer te (blijven) boeien" - 31-03-2019 14:16

"Leuke en leerzame training met veel praktijk in een creatieve omgeving. Kleine groep en daardoor veel persoonlijke aandacht. Iets teveel pro… alles lezen - 31-03-2019 14:16

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.