Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

Niveau
Totale lesduur
Startdatum en plaats
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 52 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

"Interessante cursus. Fijne basis met aandacht voor schrijfstijl, vormen en het structureren van proces en tekst. Daarnaast veel ruimte voor oefenen met schrijven en discussie. De kleinschaligheid zorgt voor een fijne dynamiek. Maarten brengt veel energie en enthousiasme wat motiveert om gelijk aan de slag te gaan." - 17-01-2018 15:09

"Interessante cursus. Fijne basis met aandacht voor schrijfstijl, vormen en het structureren van proces en tekst. Daarnaast veel ruimte voor … alles lezen - 17-01-2018 15:09

Startdata en plaatsen

Rotterdam
23 okt. 2018 tot 24 okt. 2018
Rotterdam
18 dec. 2018 tot 19 dec. 2018
Rotterdam
19 feb. 2019 tot 20 feb. 2019
Toon rooster
event 19 februari 2019, 10:00-17:00
event 20 februari 2019, 10:00-17:00
Rotterdam
16 apr. 2019 tot 17 apr. 2019
Toon rooster
event 16 april 2019, 10:00-17:00
event 17 april 2019, 10:00-17:00
Rotterdam
18 jun. 2019 tot 19 jun. 2019
Toon rooster
event 18 juni 2019, 10:00-17:00
event 19 juni 2019, 10:00-17:00

Schuif aan bij je vakgenoten. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals.

Beschrijving

Copywriting module 2.


Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

In twee modules van 2 dagen leer je bij Versdenkers wat jouw merk kan winnen bij sterk geschreven teksten. Beide modules zijn los van elkaar te volgen maar sluiten ook op elkaar aan. Informatie over module 1 vind je ook op Springest.

IN MODULE 2 VAN DE CURSUS COPYWRITING SCHRIJF JE GERICHT VOOR JE MERK.

In dag 1 focussen we op storytelling en creatief schrijven. In dag 2 focussen we op commercieel schrijven: je schrijft een brandstory voor je eigen merk en leert hoe je een sterke payoff schrijft. 

Met goede commerciële copy kun je met de juiste woorden, ritme en tone of voice je doelgroep in het hart raken. Alle ski…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Schuif aan bij je vakgenoten. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals.

Copywriting module 2.


Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

In twee modules van 2 dagen leer je bij Versdenkers wat jouw merk kan winnen bij sterk geschreven teksten. Beide modules zijn los van elkaar te volgen maar sluiten ook op elkaar aan. Informatie over module 1 vind je ook op Springest.

IN MODULE 2 VAN DE CURSUS COPYWRITING SCHRIJF JE GERICHT VOOR JE MERK.

In dag 1 focussen we op storytelling en creatief schrijven. In dag 2 focussen we op commercieel schrijven: je schrijft een brandstory voor je eigen merk en leert hoe je een sterke payoff schrijft. 

Met goede commerciële copy kun je met de juiste woorden, ritme en tone of voice je doelgroep in het hart raken. Alle skills hiervoor leer je in deze cursus copywriting.

DAG 1 DE INS EN OUTS VAN COPYWRITING, STORYTELLING, SCENARIO EN PERSPECTIEF

  • Introductie
  • Tips en tricks voor copywriters
  • Hoe pas je storytelling toe in je copy
  • Schrijfopdracht
  • Verschillende verhaalstructuren toepassen
  • Schrijfopdracht
  • Schrijverstypes; wat past bij jou?
  • Ideeontwikkeling, de “hook” voor je artikel bepalen

DAG 2  BRANDSTORIES, BOILERPLATES, KEY MESSAGES EN PAYOFFS

  • Wat is een brandstory en wat is het belang ervan?
  • Kenmerken van goede brand stories
  • Wat is een boilerplate en hoe schrijf je die?
  • Schrijfopdracht
  • Payoffs bedenken met brainwriting
  • Schrijfopdracht
  • Een payoff schrijven voor je eigen brand
  • Schrijfopdracht
  • Hoe vind je je key message en hoe schrijf je die?
  • Schrijfopdracht
8,5
Gemiddeld cijfer voor Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

"Interessante cursus. Fijne basis met aandacht voor schrijfstijl, vormen en het structureren van proces en tekst. Daarnaast veel ruimte voor oefenen met schrijven en discussie. De kleinschaligheid zorgt voor een fijne dynamiek. Maarten brengt veel energie en enthousiasme wat motiveert om gelijk aan de slag te gaan." - 17-01-2018 15:09

"Interessante cursus. Fijne basis met aandacht voor schrijfstijl, vormen en het structureren van proces en tekst. Daarnaast veel ruimte voor … alles lezen - 17-01-2018 15:09

starstarstarstarstar_border
Mascha Selhorst
Hoofd Marketing
8
Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

"Het was heel fijn om twee dagen met teksten bezig te zijn tijdens de copywriting cursus van Maarten. Er werden veel onderwerpen aangeraakt en er was ook ruimte om zelf te schrijven en feedback te ontvangen. Al met al een fijne ervaring. " - 13-11-2017 10:10

"Het was heel fijn om twee dagen met teksten bezig te zijn tijdens de copywriting cursus van Maarten. Er werden veel onderwerpen aangeraakt e… alles lezen - 13-11-2017 10:10

Tom Akkerman
starstarstarstarstar_half
Tom Akkerman
V.ND..G
9
Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

"Ik heb in twee dagen tijd echt ontzettend veel geleerd van de cursus copywriting. Met name het structureren van teksten en mijn schrijfproces, ik denk dat dat heel waardevol is voor de toekomst.

Ik vind Maarten een erg goede docent, ook omdat hij een erg goede copywriter is. De groep cursisten was klein (5 personen), dat zorgde ervoor dat er genoeg ruimte was voor persoonlijke aandacht en het delen van elkaars ervaringen. Erg leerzaam!" - 13-11-2017 08:16

"Ik heb in twee dagen tijd echt ontzettend veel geleerd van de cursus copywriting. Met name het structureren van teksten en mijn schrijfproce… alles lezen - 13-11-2017 08:16

starstarstarstarstar_half
Jonathan Davies
Content marketeer
9
Copywriting. Storytelling, brandstories, key messages en payoffs

""Kolere, wat was ik een ongeleid projectiel." Dat was mijn hoofdconclusie nadat ik deze cursus had gevolgd. De nadruk ligt hier natuurlijk op 'was', want ik heb zoveel geleerd dat ik nu eindelijk mijn successen kan herhalen en mijn fouten achterwege kan laten. Maarten is een zeer prettige trainer die, ondanks een valse start (technologie en de locatie) erg goed les gaf.

Hij is zelf ook nog eens een retesterke copywriter - iets dat op dag 2 duidelijk werd toen we zijn werk moesten analyseren. Ik ben erg blij met de persoonlijke aandacht en de training zelf, maar ook het contact met Versdenkers was erg prettig. Een aanrader voor iedereen die met meer structuur wil 'storycraften'. Je haalt wel het meeste uit deze training als je al ervaring hebt met copywriting. " - 08-11-2017 15:15

""Kolere, wat was ik een ongeleid projectiel." Dat was mijn hoofdconclusie nadat ik deze cursus had gevolgd. De nadruk ligt hier natuurlijk o… alles lezen - 08-11-2017 15:15

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)