Storytelling & Brandstory

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Versdenkers Lisa van Noorden
Startdatum en plaats
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 65 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Storytelling & Brandstory
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Ida Smit
educatie specialist
10
Storytelling & Brandstory

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interactie met de groep kom je tot andere denkwijzen en inzichten. Al neem ik weer nieuwe technieken mee die ik in de praktijk kan toepassen." - 23-01-2019 10:13

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interac… alles lezen - 23-01-2019 10:13

Startdata en plaatsen

Rotterdam
20 sep. 2019 tot 27 sep. 2019
Toon rooster
event 20 september 2019, 10:00-17:00
event 27 september 2019, 17:00
Rotterdam
12 nov. 2019 tot 26 nov. 2019
Toon rooster
event 12 november 2019
event 26 november 2019

Beschrijving

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

STORYTELLING EN BRAND STORY
In twee dagen werk je aan een sterke brandstory en zet je storytelling in in je communicatie.

Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan het verhaal misschien scherper? Merken, organisaties en teams die hun verhaal willen versterken kunnen in deze workshop met Versdenkers aan de slag. Je merkwaarden worden aangescherpt. Het verhaal van je merk, team of afdeling herschreven. En je leert hoe je dit inpast in je communicatiestrategie.

In deze tweedaagse training, met een schrijfopdracht tussendoor, versterk je je corporate story. We onderzoeken op welke manier we de unieke kanten van je merk kunnen benadrukken. Welke tone of voice en beleving (be…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

STORYTELLING EN BRAND STORY
In twee dagen werk je aan een sterke brandstory en zet je storytelling in in je communicatie.

Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan het verhaal misschien scherper? Merken, organisaties en teams die hun verhaal willen versterken kunnen in deze workshop met Versdenkers aan de slag. Je merkwaarden worden aangescherpt. Het verhaal van je merk, team of afdeling herschreven. En je leert hoe je dit inpast in je communicatiestrategie.

In deze tweedaagse training, met een schrijfopdracht tussendoor, versterk je je corporate story. We onderzoeken op welke manier we de unieke kanten van je merk kunnen benadrukken. Welke tone of voice en beleving (beter) bij je past. Door storytelling te oefenen binnen pitches en presentaties doe je jouw unieke verhaal recht.

DAG 1: HET VERHAAL ACHTER JE MERK, PROJECT OF ORGANISATIE VERSTERKEN

Storytelling is belangrijk in alle communicatie. Bij het aanscherpen van je merk, het beschrijven van je project, als rode draad in presentaties en binnen social media. Het verhaal achter je merk, organisatie, cijfers of de mensen vertellen helpt je om je doelgroep te inspireren en overtuigen.

In de eerste dag analyseren we jou merkverhaal en onderzoeken we of dit aansluit bij jouw waarden. Waar ligt je onderscheidend vermogen en hoe draag je dat met overtuiging uit? Tussen de trainingsdagen door ga je met onze tips en tricks aan de slag om je verhaal écht goed op papier te krijgen.

DAG 2: JE BRANDSTORY IN JE COMMUNICATIE UITZETTEN

We starten de dag met het presenteren van de eerste versie van de brandstory. Je krijgt feedback en bepaalt de quick wins. Daarna scherp je je verhaal nog aan. Als je brand story stevig staat ga je aan de slag met een communicatie visie en concept; waar ga je als merk over praten en waarom? Je werkt vervolgens aan een concreet plan om storytelling toe te passen in je content en strategie: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc. Hierbij doe je strategisch inzicht op over hoe je slimme keuzes maakt binnen het landschap van social producing. En je maakt kennis met tools die je daarvoor kunt gebruiken.


DAG1

  • Wat is storytelling en hoe pas je het toe om je merk of verhaal te versterken
  • Best practices en inspiratie van crossmediale storytelling
  • Het onderzoeken van de Why, How en What van jouw merk, organisatie of afdeling
  • Benoemen van merkwaarden; welke beleving geef je mee?
  • Tips en tricks om jouw verhaal écht goed op papier te krijgen
  • Tussendoor: huiswerkopdracht. Met onze tips ga je zelf, of met je team je brandstory (her)schrijven

DAG2

  • Presentatie van de eerste versie van de brandstory.
  • Terugkoppeling naar de groep. De brandstory wordt waar nodig aangepast.
  • Een visie en concept ontwikkelen ten aanzien van storytelling voor je brand; waar ga je als merk over praten en waarom?
  • Storytelling toepassen in je content en strategie: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc.
9
Gemiddeld cijfer voor Storytelling & Brandstory
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar
Ida Smit
educatie specialist
10
Storytelling & Brandstory

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interactie met de groep kom je tot andere denkwijzen en inzichten. Al neem ik weer nieuwe technieken mee die ik in de praktijk kan toepassen." - 23-01-2019 10:13

"Weer een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interac… alles lezen - 23-01-2019 10:13

starstarstarstarstar_half
Arjan Reinders
9
Storytelling & Brandstory

"Veel geleerd in twee dagen, met name voor mij waren de presentatietechnieken erg nuttig. ik sta daardoor de volgende keer zeker met een beter verhaal voor een groep. De kennis over merkwaarden communicatie gaat mij bij de aanscherping van mijn eigen profilering ook goed van pas komen. Dank!" - 24-01-2017 10:40

"Veel geleerd in twee dagen, met name voor mij waren de presentatietechnieken erg nuttig. ik sta daardoor de volgende keer zeker met een bete… alles lezen - 24-01-2017 10:40

starstarstarstarstar_border
J. van der Stal
8
Storytelling & Brandstory

"Ontzettend leerzame training van Lisa en Richard. Op dag 1 hebben we veel inzichten gekregen in het ontwikkelen van onze eigen corporate story en dag 2 hebben we geleerd hoe we die het beste kunnen presenteren. Leuk, actief en nuttig. Fijne trainingsruimte ook!" - 23-01-2017 13:19

"Ontzettend leerzame training van Lisa en Richard. Op dag 1 hebben we veel inzichten gekregen in het ontwikkelen van onze eigen corporate sto… alles lezen - 23-01-2017 13:19

Versdenkers Lisa van Noorden - Versdenkers; trainingen in strategische creativiteit.
Versdenkers Lisa van Noorden
Versdenkers; trainingen in strategische creativiteit.
8,5

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.