Trendwatching, Forecasting en Futuring

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 57 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Trendwatching, Forecasting en Futuring
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Ivo Berkhoff
starstarstarstarstar
Ivo Berkhoff
Enjoy your life and think free
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 inspirende dagen gehad en heeft de training ons enorm geholpen om het netwerk rondom trends en inspiraties op te zetten. Dit is zeker aanbevelens waard waarbij de training zich ook nog eens niet alleen in het lokaal plaats vond en ook op een aantal leuke plekken in Rotterdam werd gehouden. Ik heb enorm genoten Top!" - 11-12-2018 20:28

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 in… alles lezen - 11-12-2018 20:28

Startdata en plaatsen

Rotterdam
11 feb. 2019 tot 25 feb. 2019
Toon rooster
event 11 februari 2019, 10:00-17:00
event 18 februari 2019, 10:00-17:00
event 25 februari 2019, 10:00-17:00
Rotterdam
8 apr. 2019 tot 22 apr. 2019
Toon rooster
event 8 april 2019, 10:00-17:00
event 15 april 2019, 10:00-17:00
event 22 april 2019, 10:00-17:00
Rotterdam
3 jun. 2019 tot 17 jun. 2019
Toon rooster
event 3 juni 2019, 10:00-17:00
event 10 juni 2019, 10:00-17:00
event 17 juni 2019, 10:00-17:00

Beschrijving

Schuif aan bij je vakgenoten. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals.

TRENDWATCHING EN FUTURING – 3 DAGEN VOL CREATIVITEIT EN DIEPGAANDE KENNIS

In deze actieve 3 daagse training duik je diep in trends met merk-archetypes, trendwatching en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een ( of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je, met de groep, aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

In de tweede dag bouw je al aan een toekomstperspectief. Waar gaat de wereld heen? Wat willen doelgroepen? Je ontwikkelt verschillende scenarios. En je houdt rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen jong en oud, vrouw of man, levenswijze en cultuur. De nieuwe trend…

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Schuif aan bij je vakgenoten. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals.

TRENDWATCHING EN FUTURING – 3 DAGEN VOL CREATIVITEIT EN DIEPGAANDE KENNIS

In deze actieve 3 daagse training duik je diep in trends met merk-archetypes, trendwatching en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een ( of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je, met de groep, aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

In de tweede dag bouw je al aan een toekomstperspectief. Waar gaat de wereld heen? Wat willen doelgroepen? Je ontwikkelt verschillende scenarios. En je houdt rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen jong en oud, vrouw of man, levenswijze en cultuur. De nieuwe trends van morgen maak je met een collage visueel op een vision board.

Dag 3 gaat over jouw rol als trend forecaster? Je leert hoe een in-house trend forecasting team werkt. Onafhankelijke merken kunnen hiermee vertrouwen en bouwen op hun eigen inzichten en visie op de toekomst. Maar we kijken ook naar belangrijke trendrapporten van externe partijen. Hoe werk je er mee, en hoe haal je er waarde uit voor je eigen organisatie?

Na de lunch reiken we je direct toepasbare tools aan waarmee je zelf je eigen trendforecast-presentatie maakt. Met behulp van storytelling technieken leer je hoe je de trend forecast inspirerend presenteert aan je team. Tot slot kijken we naar populaire middelen en media om trend forecasts te publiceren op in- en externe ( social) media.

VOOR WIE?

Voor geïnteresseerden en professionals die met trend fore casting een flinke stap verder in de theorie willen gaan. En voor diegenen die trend forecasting als dienst aan zijn of haar klanten wil bieden.

Programma

DAG 1

  • Merkanalyse, merk archetypes en klant archetypes
  • Trend en brand
  • Character building case oefening
  • Matchmaking trend en brand
  • Waardematch tussen merken – trends en volgers/doelgroep/klanten
  • Casebeschrijving voor een forecast maken – actueel vraagstuk uit je bedrijf

DAG 2

  • Samenvatting van dag 1
  • Online en offline resources voor trendwatchers
  • Visievorming
  • Trendforecasting/futuring
  • Scenario building
  • Trend tastbaar maken met een Visionboard

DAG 3

  • Samenvatting van dag 2
  • De rol van de trendforecaster binnen een organisatie
  • Waar koop je trend-forecasts, welke soorten zijn er, wat zijn de kosten en wat kun je er mee?
  • Werken met trend forecasts van experts als Edelkoort, Hilde Roothart, Christine Boland e.a.
  • Tips voor een eigen trendblog of vlog via social- of interne media
  • Werken met het Trend-presentatie template ( de Trendmap)
  • Zelf trendforecasts presenteren met behulp van storytelling

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Trendwatching en trend forecasting, ook wel futuring genoemd liggen in elkaars verlengde. Daarom bieden we 2 Trend modules, waarbinnen je zowel de basis als de verdieping vindt. 

Deze modules zijn:

  • Trendtripper Rotterdam 1 dag
  • Trendforecasting en futuring 3 dagen

    Alle modules zijn te vinden op Springest, en op www.versdenkers.nl/cursus-trendwatching-en-forecasting/.
10
Gemiddeld cijfer voor Trendwatching, Forecasting en Futuring
Gebaseerd op 2 ervaringen
Ivo Berkhoff
starstarstarstarstar
Ivo Berkhoff
Enjoy your life and think free
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 inspirende dagen gehad en heeft de training ons enorm geholpen om het netwerk rondom trends en inspiraties op te zetten. Dit is zeker aanbevelens waard waarbij de training zich ook nog eens niet alleen in het lokaal plaats vond en ook op een aantal leuke plekken in Rotterdam werd gehouden. Ik heb enorm genoten Top!" - 11-12-2018 20:28

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 in… alles lezen - 11-12-2018 20:28

Hans van der Kooij
starstarstarstarstar
Hans van der Kooij
Doelgroepen en Inspiratie
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"we hebben in 3 volle dagen prachtige inzichten gekregen in het duiden van trends voor onze achterban. Mede door de opgedane kennis kunnen we onze inspiratietours in binnen- en buitenland nog beter opzetten. Cindy en Lisa, bedankt voor de inspirerende dagen." - 07-12-2018 07:55

"we hebben in 3 volle dagen prachtige inzichten gekregen in het duiden van trends voor onze achterban. Mede door de opgedane kennis kunnen we… alles lezen - 07-12-2018 07:55

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Versdenkers, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.