Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Petra Fehring
Startdatum en plaats
Logo van Academie voor Virtueel Professionals
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Academie voor Virtueel Professionals heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 15 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Emel Karakas
Klant adviseur
9
Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen

"Het was een leerzame training met een fijne groep. Tijdens de cursus behandel je alle stappen van a tot z om je bedrijf op te kunnen starten. Ik zou de cursus zeker aanbevelen. " - 01-09-2018 10:21

"Het was een leerzame training met een fijne groep. Tijdens de cursus behandel je alle stappen van a tot z om je bedrijf op te kunnen starten… alles lezen - 01-09-2018 10:21

Startdata en plaatsen

De Zoete Inval Haarlemmerliede
7 jan. 2019 tot 20 dec. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 7 januari 2019, 09:00-17:00, Start met online leeromgeving
event 30 januari 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 1 van 10 totaal
event 31 januari 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 2 van 10 totaal

Beschrijving

Leer hoe jij een bedrijf helpt de digitale ontwikkelingen toepassen: van online marketing tot het digitaliseren van operationele processen. Nieuwe kennis en vaardigheden voor de support professional van de toekomst!

Certificering Opleiding speciaal voor Support Professionals (loondienst) en Virtueel Assistenten / Professionals (zelfstandig) die zich willen specialiseren in de digitaal veranderende wereld

Virtueel Succes

Leer in 3 modules hoe je ondernemers helpt de digitale ontwikkelingen in hun bedrijf toe te passen om te kunnen groeien en de werkdruk te verlagen, waardoor jij een expert status krijgt en opdrachtgevers met jou willen werken!

Ben jij een Support Professional en wil j…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Leer hoe jij een bedrijf helpt de digitale ontwikkelingen toepassen: van online marketing tot het digitaliseren van operationele processen. Nieuwe kennis en vaardigheden voor de support professional van de toekomst!

Certificering Opleiding speciaal voor Support Professionals (loondienst) en Virtueel Assistenten / Professionals (zelfstandig) die zich willen specialiseren in de digitaal veranderende wereld

Virtueel Succes

Leer in 3 modules hoe je ondernemers helpt de digitale ontwikkelingen in hun bedrijf toe te passen om te kunnen groeien en de werkdruk te verlagen, waardoor jij een expert status krijgt en opdrachtgevers met jou willen werken!

Ben jij een Support Professional en wil je niet langer afwachten wat er in de arbeidsmarkt gebeurt? Neem jij het heft in handen en zoek je naar nieuwe specialistische kennis waardoor je interessant bent en blijft voor werkgevers? Nu en in de toekomst door de digitalisering en bijbehorende ontwikkelingen? Waardoor jij over de talenten beschikt die ondernemers zoeken?

OF

Ben jij een Virtueel Assistent en krijg jij steeds vaker de vraag van ondernemers om hen te helpen met online marketing? Ben jij op zoek naar een manier om je te onderscheiden in de markt door naast online marketing expertise ook alle andere operationele taken in het bedrijf te optimaliseren? Zelfs waar mogelijk te automatiseren? Wil jij klanten aantrekken en je inkomsten verhogen?

  • Wil jij een volgende stap zetten in je carrière / bedrijf door specialisatie in nieuwe ontwikkelingen zodat je interessanter wordt in de markt?
  • Ben jij geïnteresseerd in de digitalisering en wil je dit in je werk kunnen toepassen zodat je weer uitgedaagd wordt?
  • Heb jij behoefte aan kennis op het gebied van online tools en techniek?
  • Wil je leren hoe je ondernemers kunt helpen met het implementeren van die digitale ontwikkelingen door een plan van aanpak te maken?
  • Zoek je naar een manier om het adviseren en ‘naast de ondernemer staan’ concreter in te kunnen vullen?
  • Ben jij op zoek naar succesvolle ondernemers die willen groeien en daarin continu ondersteund willen worden?
  • Wil jij vol zelfvertrouwen nieuwe kennis kunnen toepassen?

Dan is dit de juiste opleiding voor jou!

Wanneer je een eigen bedrijf hebt als Virtuele Assistent start je vaak vanuit bestaande expertise en je werkervaring van de afgelopen jaren. Je merkt echter dat er steeds meer nieuwe vragen komen vanuit de markt. Vragen over het toepassen van online marketing. Het updaten van website teksten, het inzetten van email marketing, webinars organiseren en een lanceringsplan maken voor een nieuwe dienst. Wellicht kun je bepaalde taken wel uitvoeren, maar je mist het zelfvertrouwen om ondernemers te kunnen adviseren en zelf met een plan van aanpak te komen. Dat maakt je onzeker.

Als Support Professional merk je dat je uitgekeken bent op het huidig takenpakket. Je hebt behoefte aan een nieuwe uitdaging en je wilt jezelf ontwikkelen. Door de veranderingen in de digitaal transformerende wereld ben je getriggerd wat dat voor jou betekent. Welke kansen zijn er? Welke kennis en vaardigheden passen bij jouw vakgebied waardoor je nieuwe waarde kunt bieden binnen het bedrijf van je werkgever? Of mogelijk zelfs bij een nieuwe werkgever?

Wat jouw uitgangspunt of achtergrond ook is, het wordt hoog tijd dat jij je specialiseert!

Dat vraagt om nieuwe kennis over de operationele kant van een bedrijf. Wat je hierin kunt automatiseren. Werken met online tools en techniek. Het verbeteren van de functionaliteiten op de website. Zodat het bedrijf tijdig aanhaakt op alle nieuwe ontwikkelingen.

Veel ondernemers willen online marketing inzetten. Hoe fijn als jij weet hoe dit werkt. Welke keuzes slim zijn. Waarom niet alles voor elke doelgroep werkt. Hoe je het implementeren van online marketing aanpakt. Wat je nodig hebt van je opdrachtgever en wat jij zelf kunt oppakken.

Marketing is echter niet voldoende. Uiteindelijk wil iedere ondernemer groeien dus moet marketing tot sales leiden. Wat kan jij betekenen in dat proces? Hoe zorg je dat leads en prospects ook daadwerkelijk actie ondernemen en vol vertrouwen JA tegen het aanbod zeggen?

Wetende dat mobiel de toekomst is en steeds meer potentiële klanten via hun mobiele telefoon naar een passend aanbod zoeken, is het belangrijk om de website daarop aan te passen. Sterker nog, ondernemers krijgen het advies te zorgen dat ze altijd zelf snel aanpassingen kunnen doorvoeren. Hoe kan jij een rol spelen in het optimaal inrichten van de website en deze up to date houden?

Wat zijn de consequenties hiervan op de interne bedrijfsprocessen? Wat kan geautomatiseerd worden m.b.v. online tools? Waar kunnen jullie tijd en geld besparen? Hoe kan de opdrachtgever uit de operatie gehaald worden en zich focussen op strategische stappen? Allemaal belangrijke aspecten waar juist jij als Virtueel Support Professional veel inzichten in hebt. Met nieuwe kennis van de online mogelijkheden kan jij die volgende stap bieden waar ondernemers in het huidige tijdperk hun slag moeten slaan.

Wanneer jij ook het gehele proces rondom het leveren van diensten en/of producten onderzoekt, vereenvoudigt en waar mogelijk automatiseert, ben jij degene die enorm bijdraagt aan de klantenservice. Een onderdeel waar ieder bedrijf zich vandaag de dag in kan onderscheiden. Klanten eisen meer en meer service. Vooral doordat sommige bedrijven juist doorslaan in het automatiseren en klanten zich niet gehoord of gezien voelen.

Wat is een bedrijf zonder financiële doelen? Hoe hou je in de gaten dat de acties ook resultaat opleveren? Hoe houd je de kosten laag? Juist: door te meten! Statistieken bijhouden rondom marketing – omzet – winst worden steeds belangrijker in de digitale veranderingen. Alles is te meten. En daardoor kan de ondernemer tijdig bijsturen.

Kortom: alle 7 onderdelen van SOM7® zijn belangrijk en behandelen we in 3 modules:

Module 1: Online Marketing & Sales

Module 2: Dagelijks Management, Communicatie & Leveren van Diensten / Producten

Module 3: Financiën & Statistieken

Voor ondernemers geldt dat zij zoeken naar Virtueel Support Professionals met expertise op het gebied van digitalisering!

De vraag of zij iets met de digitalisering moeten doen, speelt niet meer. Dat weten ze. Het is niet langer weg te denken in dit tijdperk. Echter, gebrek aan tijd en kennis speelt nog steeds. Ze zijn geneigd om van alles te doen. Of juist helemaal niets. Daarnaast benutten ze het te weinig en ze zetten bestaande online tools niet optimaal in. Dat is echt een gemiste kans.

In 2017 heeft de Wereld van de Ondernemer onderzoek gedaan onder de MKB deelnemers aan het jaarlijks WVDO event en bleek dat 90% van hen wil digitaliseren. Ze geven echter 3 redenen aan waarom ze dit nog niet doen:

  1. Gebrek aan tijd
  2. Gebrek aan kennis
  3. Onvoldoende geld om te investeren.

Zij willen praktisch toepasbare en laagdrempelige oplossingen. Geen dure consultant. Geen dure software. Hoe fijn is het als zij met jou kunnen samenwerken omdat jij de mogelijkheden onderzoekt passend bij hun strategie, een plan maakt en direct kunt uitvoeren.

Daarom zijn alle aspecten die belangrijk zijn in de digitaal transformerende wereld gecombineerd in de opleiding Virtueel Succes.

Persoonlijk geloof ik in doen. Alles wat je leert, toepassen in de praktijk. De techniek is geweldig maar gaat niet vanzelf. Je moet nadenken over het proces. De stappen achter de schermen. Wat er gebeurt zodra iemand zijn gegevens op een website achterlaat. Beslissen of je ‘links’ of ‘rechts’ afslaat. En bepalen wat de logische vervolgstap is.

Daarnaast geloof ik in een samenwerking waarin je naast elkaar staat. Jij bent een professional en ondersteunt de ondernemer. Dat betekent dat je ook nadenkt over de mogelijkheden. Dat je snapt wat je opdrachtgever wil bereiken. Waardoor jij zelfstandig keuzes kunt maken. Hoe fijn is het voor je opdrachtgever als jij met voorstellen komt waar hij feedback op kan geven i.p.v. dat hij alles zelf moet uitzoeken.

De opleiding is zodanig opgezet dat je het geleerde direct in de praktijk gaat toepassen. Dat is ook de reden waarom het totale programma 12 maanden duurt. Iedere maand leer je een volgend stuk en ga je met je opdrachtgever aan de slag! Je hebt tijd en ruimte nodig om het te kunnen doen. Om met de ondernemer te ontwikkelen. Om te kunnen bijsturen en aanpassen.

Dat betekent dat je een opdracht zoekt rondom het systematiseren, digitaliseren en waar mogelijk automatiseren van alle operationele onderdelen die je in deze opleiding leert. 

  • Voor zelfstandig Virtuele Assistenten geldt dat je een opdrachtgever zoekt die jou daar graag voor wil inhuren en jou natuurlijk betaalt voor je diensten.
  • Voor Support Professionals in loondienst geldt dat je je werkgever vraagt of je dit als project in de organisatie mag uitrollen. Waarbij ik je adviseer om op een afgebakend onderdeel te focussen.

Door de kennis in de praktijk toe te passen leer je het proces niet eenmalig, maar kun je dit keer op keer bij elke nieuwe opdrachtgever of onderdeel in een bedrijf toepassen.

Waarom is dit een certificeringsopleiding?

Iedereen kan zichzelf Virtueel Support Professional noemen. Kwaliteit en kennisniveau kan je aan de buitenkant niet zien. Door de mogelijkheid te bieden dat je je kunt certificeren laat je het niveau van jouw kennis zien. Dit wordt getoetst door de certificeringstesten aan het einde van iedere module. Dat betekent dat certificering voor Virtueel Succes waarde heeft. Je kunt dit voor profilering van jezelf gebruiken waardoor jij je onderscheidt in de markt.

Zelf pas ik alles wat je in de opleiding leert continu voor mijn eigen bedrijf toe. Ik ben in eerste instantie opgeleid (en gecertificeerd) als Online Business Manager waardoor ik weet hoe een online bedrijf eruit ziet en hoe dit te managen. Daarna heb ik met de Academie voor Virtueel Professionals een eigen online bedrijf opgezet. Zelf werk ik ook met een team van VP’s. Ik weet wat een Virtueel Support Professional nodig heeft om succesvol te zijn en wat ondernemers zoeken en wensen als het om online ondernemen gaat.

In de certificeringsopleiding Virtueel Succes leer je de volgende 5 stappen:

Stap 1: WAAROM

Kennis over digitalisering en hoe je dat bij elk systeem van SOM7® kunt toepassen

Je leert hoe online ondernemen werkt en wat je allemaal kunt toepassen. Waarom ondernemers juist dit willen inzetten en wat het oplevert. Hierdoor kan je als sparringpartner met je opdrachtgever meedenken en je begrijpt welke onderdelen geïmplementeerd kunnen worden. Content is een heel belangrijk aspect bij het online ondernemen. Dit speelt een rol in alle onderdelen.

Stap 2: HOE

Plan van Aanpak met je opdrachtgever maken

In samenspraak met je opdrachtgever ga je gericht een plan van aanpak maken voor het doel per module. Dit geeft sturing, inzicht, bepaalt prioriteit en iedereen weet wie wanneer wat aanlevert. Jullie werken samen aan het te behalen doel. Naast overzicht en duidelijkheid zijn de verwachtingen helder en kan je daarop terugvallen.

Stap 3: WANNEER

Je eigen doel voor ogen houden

Het is belangrijk dat jij een eigen leerdoel stelt. Wat wil je je uiteindelijk met deze kennis bereiken? Wat wil je graag in je werk toepassen? Welke rol ambieer jij? Je eigen tijd efficiënt en effectief inregelen hoort daar bij. Je moet deze taken naast andere werkzaamheden / opdrachtgevers uitvoeren. Belangrijk onderdeel om je eigen toekomst nader vorm te geven.

Stap 4: WAT

Systemen, tools en processen implementeren

Je werkt letterlijk met de meest gebruikte marketing tools en gaat actief aan de slag met het uitvoeren van het plan voor je klant. Daarnaast leer je ook praktische tools die het uitvoeren van allerlei stappen vereenvoudigen. Tijd en kosten besparen is het doel! Processen opstellen maakt het geheel voor zowel jouw opdrachtgever als jezelf behapbaar, overzichtelijk en voorkomt fouten.

Stap 5: WIE

Optimaal samenwerken

Je leert hoe je sturing en controle op het gehele proces houdt en een optimale samenwerking creëert. Dat betekent dat je ook leert hoe je constructieve gesprekken voert, teamleden betrekt, feedback geeft en een proactieve rol inneemt. Je zelfvertrouwen groeit enorm en je straalt dit uit. Nu wordt het ‘naast de ondernemer staan’ concreet!

Wat kan deze certificeringsopleiding je opleveren?

  • Je gaat bij iedere module met een opdracht aan de slag waardoor je in de praktijk leert hoe alle stappen te implementeren. Voor Virtueel Assistenten is dit een betaalde ‘stage’ opdracht tegen een gereduceerd tarief. Support Professionals kunnen dit bij hun werkgever inzetten.
  • Tijdens de opleiding stem je regelmatig met de trainers en coaches af over het plan van aanpak en de voortgang waardoor je continu bijschaaft en je niveau al doende groeit.
  • De kennis en vaardigheden die je tijdens de opleiding opdoet is zo breed dat je dit ook bij andere opdrachtgevers kunt inzetten. Uiteindelijk heeft ieder bedrijf een andere strategie, doel, doelgroep en dienst of product.
  • Aan het einde van iedere module wordt getoetst of je het beoogd kennis- en ervaringsniveau gehaald hebt. Wanneer je voor alle drie modules geslaagd bent, ontvang je de formele Virtueel Succes Certificering. Het bijbehorende embleem wordt op jouw naam gemaakt en mag je gebruiken voor je eigen profilering en marketing uitingen.
  • Als zelfstandig Virtueel Professional kun je je tarief verhogen door vernieuwde expertise. Ben je in loondienst? Dan kun je altijd onderzoeken wat de waarde van je expertise is m.b.t. je salaris. Lees ook dit onderzoek bij Indeed.
  • Voor de zelfstandig Virtueel Professional bestaat de mogelijkheid om deze klant na de stage te blijven ondersteunen. Dit stem je zelf met je klant af.
  • De nieuwe kennis en het certificeringsniveau van Virtueel Succes geeft je een expert status in de markt. Hierdoor onderscheid je jezelf in de markt.

Virtueel Succes is geschikt voor jou als je:

reeds werkzaam bent als zelfstandig Virtueel Assistent,
OF
wanneer je werkgever de slag naar digitalisering wil maken en jouw hulp daarbij kan gebruiken,
OF

wanneer je zelf nieuwe expertise op wilt doen en op zoek bent naar een nieuwe bijpassende baan

  • het heerlijk vindt om te analyseren en te ontdekken
  • structuur aanbrengen, organiseren, processen inrichten om efficiënt en slim te werken leuk vindt
  • alles rondom online tools en systemen interessant vindt en hier graag meer kennis over wilt krijgen
  • up to date wilt zijn over nieuwe ontwikkelingen in de markt
  • graag een proactieve rol inneemt en meedenkt met de bedrijfsgroei van jouw opdrachtgever / werkgever
  • gemiddeld 5 uur per week tijd hebt om een opdrachtgever tijdens dit programma te ondersteunen, naast de tijdsinvestering voor de opleiding zelf (ook rond 5 uur per week)
  • er 100% voor wilt gaan en zowel persoonlijk als professioneel wilt groeien
  • wilt samenwerken met succesvolle ondernemers die volop met ontwikkeling en groei bezig zijn

Je krijgt van tevoren een vragenlijst en kennismakingsgesprek zodat we samen kunnen bepalen of dit echt bij jou past.

Wat de opleiding concreet omvat

Op basis van blended learning (online en live trainingen) word je in totaal 12 maanden getraind in kennis en vaardigheden, waarbij je direct het geleerde in de praktijk bij een opdrachtgever uitvoert.

Wij adviseren je de modules op de juiste volgorde te doorlopen. Jij bepaalt zelf wanneer je de volgende module start. Je kunt er ook voor kiezen om slechts één of twee van de totaal drie modules te volgen.

Module 1: Online Marketing & Sales

De meest gevraagde expertise in de markt is online marketing. Dat is meteen een container begrip want online marketing omvat zoveel. Denk maar aan eens aan:

  • Nieuwsbrieven sturen
  • Video inzetten
  • Blogs plaatsen
  • Social Media berichten maken/plaatsen
  • Facebook / LinkedIn adverteren
  • Email marketing campagne opzetten
  • Lanceringen uitvoeren
  • SEO (zoekwoorden) toepassen
  • Website als marketing kanaal laten fungeren
  • Webinars organiseren
  • Marketing funnels ontwikkelen en automatiseren
  • Gratis downloads aanbieden

Daarnaast kan een opdrachtgever ook offline marketing inzetten zoals folders sturen, presentaties geven, een boek schrijven, etc. Deze offline marketing wil je in combinatie met online marketing optimaal inzetten.

Doordat het zoveel is, is het belangrijk dat er eerst bedacht wordt wat de opdrachtgever exact wil doen. Wat past bij zijn bedrijf? Op welke kanalen zit zijn doelgroep? Hoe kan hij zoveel mogelijk nieuwe klanten aantrekken door een marketingmix te bedenken die voor zijn bedrijf werkt?

Marketing is echter stap 1. Daarna wil de opdrachtgever natuurlijk dat leads en prospects daadwerkelijk iets afnemen. Dat ze klant worden. Want pas dan verdient het bedrijf. Pas dan genereer je omzet en kan het bedrijf verder groeien.

Stap 2 gaat dus over het sales proces. Hoe zorg je dat prospects niet alleen een nieuwsbrief lezen maar ook actie ondernemen? Dat ze iets gaan bestellen? Of dat bestaande klanten een volgend product of dienst kopen? En hoe verloopt dat sales proces vervolgens? Bestelknop met betaallink op de website? Wordt er eerst een offerte gestuurd en vervolgens een contract getekend?

Kortom: het is belangrijk om de marketing strategie en het sales proces geheel uit te werken en aan elkaar te koppelen.

Wat leer je in module 1

  • Je leert de basiskennis over online marketing. Hoe werkt het. Wat is belangrijk. Welke regels moet je volgen. Hoe zet je content optimaal in. Wat doen afbeeldingen in je marketing. Het toepassen van video. De diverse social media kanalen en wat je daarin kunt doen.
  • Een handige werkwijze om met je opdrachtgever eerst helder te maken wat er precies ingezet gaat worden. Wat doet hij nu al. Wat werkt goed en wat niet. Welke materialen en content heb je beschikbaar of moet er ontwikkeld worden. Vervolgens bepalen jullie een doel. Wat willen jullie hiermee bereiken.
  • Dit doel wordt uitgewerkt in een Plan van Aanpak dat jij opstelt. Hierdoor is helder wie wat doet en wanneer de deadlines zijn. Jij kunt sturen op het halen van deze doelen d.m.v. dit PvA.
  • Je zorgt dat online marketing ingezet wordt voor continue zichtbaarheid in de markt. Dat is de basis: potentiële klanten moeten weten dat het bedrijf bestaat, het beter leren kennen voordat ze vertrouwd genoeg zijn om klant te worden.
  • Vervolgens ga je aan de slag met iets specifieks lanceren in de markt en waarvoor je een email marketing campagne ontwikkeld. Lanceren betekent proactief iets in de markt profileren waarvoor je klanten zoekt zoals een:
    • training waarvoor deelnemers gezocht worden
    • webinar waarvoor je aanmeldingen wilt krijgen
    • geheel nieuwe dienst/product promoten in de markt.
    •  speciale actie om nieuwe klanten te werven.
  • Na de lancering ga je met de vervolgstappen aan de slag. Hoe bestelt een nieuwe klant zijn dienst/product? Je werkt het sales proces uit en leert welke stappen je in dit proces mogelijk kunt automatiseren.

Module 2: Dagelijks Management, Communicatie & Leveren Diensten

Als er 1 onderdeel in een bedrijf is waar je echt veel kunt optimaliseren en automatiseren, is het wel het dagelijks management en de bedrijfsprocessen rondom het leveren van de diensten/producten. Vooral de contactmomenten met (potentiële) klanten. Ondernemers willen graag kosten besparen en dat kan je met dit onderdeel bewerkstelligen.

Externe processen
Het is een feit dat steeds meer mensen via de mobiele telefoon zaken opzoeken. Daardoor komen ze al snel op de website van de ondernemer uit. Hoe kan je de website zodanig inzetten dat je deze mensen optimaal helpt? Kunnen ze snel de juiste info vinden? Hoe kunnen ze contact met het bedrijf opnemen? Is de website hierop ingericht? Hoe automatiseer je de acties die mensen dan ondernemen? Hoe bied je een optimale klantenservice?

Interne processen
Als we naar de interne organisatie kijken dan kan ook daar veel geoptimaliseerd worden om zo efficiënt mogelijk te werken. Zijn de bedrijfsprocessen gedigitaliseerd? Kan iedereen bij de juiste stukken? Kan een projectmanagementtool (PM) helpen om zoveel mogelijk de processen intern uit te werken? Waarbij taken, planning en het aanhaken van de juiste teamleden daarin meegenomen worden? Zijn er terugkerende taken die steeds opnieuw uitgevoerd moeten worden?

Denk ook aan het vrijspelen van de ondernemer zodat hij met strategische zaken aan de slag kan en zelf meer uit de operatie gehaald wordt. En wat dacht je van eenvoudig aanhaken of vervangen van teamleden? Kan iemand snel iets oppakken? Dit zijn voorwaarden om het bedrijf klaar te stomen voor verdere bedrijfsgroei.

Leveren van diensten/producten
Wat moet er geregeld worden wanneer iemand klant is geworden? Wat doet de ondernemer? Wat kunnen anderen doen? Hoe kan je dit zoveel mogelijk systematiseren waardoor er minder kosten gemaakt worden? Hoe zorg je de klanttevredenheid hoog is en blijft?

Enkele belangrijke signalen in de markt nemen we in deze module mee:

  • Ondernemers moeten zorgen dat ze zoveel mogelijk hun bedrijven blijven aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen
  • Mobile first: zorg dat je website via mobiel leesbaar is en optimaal werkt
  • Klantenservice wordt steeds belangrijker om onderscheidend te zijn
  • Iedere ondernemer moet zelf (intern) direct zijn website kunnen aanpassen
  • Kijk naar de online klantreis en ontdek hoe je die kunt verbeteren.

De bedrijfsprocessen zijn vaak een ondergeschoven kindje in een bedrijf, maar wezenlijk om een succes van het bedrijf te maken. Communicatie speelt hier een hele grote rol in en nemen we in alle facetten mee.

Wat leer je in module 2

  • Je krijgt kennis over het optimaal en digitaal inrichten van de backoffice zodat het dagelijks management soepel doorloopt.
  • Hoe je met je opdrachtgever en eventuele teamleden onderzoekt welke onderdelen in het bedrijf enorm tijdrovend zijn zodat je weet waar je als eerste mee aan de slag gaat om dit te optimaliseren.
  • Hoe je alles rondom het leveren van een dienst kunt systematiseren en optimaliseren:
    • Voorbereiding
    • Uitvoering c.q. levering
    • Service tussentijds
    • Oplevering c.q. afronden
    • Evaluatie / referentie
  • Hoe je processen het beste kunt uitwerken tot een voor ieder teamlid lees- en toepasbare actielijst. We gaan geen ellenlange handleidingen schrijven want er is niemand die dit leest. Praktisch inzetbaar is bij alle stappen ons doel.
  • Hoe je intern met het team optimaal taken vastlegt en communiceert d.m.v. (PM) tools.

Module 3: Financiën & Statistieken

Meten = weten. Dat wordt in de digitale wereld steeds belangrijker. Succesvolle ondernemers kijken iedere dag welke kleine stapjes ze kunnen zetten om hun bedrijf nog succesvoller te maken. Daarvoor moeten ze kunnen meten. En daar gaat deze module over.

Feitelijk komt hier alles samen wat we in module 1 en 2 geleerd hebben: je wilt het resultaat van alle eerdere stappen die gezet zijn kunnen meten.

  • Hoeveel nieuwe prospects zitten in de pijplijn?
  • Hoeveel omzet hebben de marketing acties opgeleverd?
  • Bij welke onderdelen is tijd en dus geld bespaard?
  • Wat is de besparing geweest door het inzetten van online tools en het automatiseren van processen?
  • Wordt het financieel jaardoel gehaald?
  • Wegen investeringen op tegen het behaalde resultaat?

Financiën
We maken inzichtelijk hoe we de financiële kant van het bedrijf kunnen systematiseren. Worden de facturen tijdig betaald? Is een andere wijze van factureren slim? Is er een overzicht van alle inkoopcontracten en hun doorlooptijd? Welke inkoopcontracten willen we verlengen en welke niet? Is er een financieel jaardoel gesteld en wordt dat gehaald? Zo ja, geweldig. Zo niet, dan weet je dat er extra marketing acties uitgerold moeten worden om het doel alsnog te halen.

Statistieken
Heel veel marketingtools laten statistieken zien. Het is belangrijk dat je dit bijhoudt zodat je weet wat er gebeurt in het bedrijf. Welke acties goed lopen en welke niet. Welke acties leveren concreet omzet op? Hoeveel website bezoekers zijn er eigenlijk en loopt dit op? Zo ja, waar zoekt men naar? Via welke kanalen weten ze het bedrijf te vinden? Wat levert een Facebook advertentie op?

Door dit wekelijks c.q. maandelijks bij te houden kan je analyseren wat er in de loop van de tijd gebeurt. Hierdoor kan je continu zaken aanscherpen en bijstellen. Een bedrijf moet nou eenmaal omzet draaien maar ook winst maken wil hij de kosten kunnen betalen en verder kunnen groeien.

Wat leer je in module 3

  • Je leert de basiskennis over het inzichtelijk maken van de financiële zaken. Daarmee bedoel ik niet de boekhouding doen, daar heeft de opdrachtgever vast een boekhouder voor aangehaakt. Je wilt echter inzicht krijgen in het beschikbare budget, financieel jaardoel, facturatieproces, inkoopproces en –contracten, tijdige betaling van openstaande facturen.
  • Afhankelijk van de grootte van het bedrijf van opdrachtgever is er wellicht een teamlid die dit al oppakt. Dan kan je focussen op samen met het teamlid inzichtelijk maken van de resultaten a.d.h.v. de stappen uit module 1 en 2.
  • Op welke wijze je de statistieken bijhoudt van de diverse marketing kanalen.
  • Hoe Google Analytics werkt en wat je kunt opmaken uit de rapportages van Google Analytics.
  • Wat de jaarkalender jou vertelt over het halen van omzetdoelen en waar je op moet letten.
  • Het analyseren van alle statistieken zodat je met je opdrachtgever kunt afstemmen welke acties bijgestuurd moeten worden.

Hierbij op een rijtje wat je krijgt als je meedoet aan de gehele certificeringsopleiding:

  • 12 maanden training & begeleiding waarin je stapsgewijs je opdrachtgever(s) helpt met de digitale ontwikkelingen toepassen op alle operationele onderdelen in het bedrijf.
  • 10 dagen live training in regio Haarlem waarin we vaardigheden en tools oefenen zodat je dit direct in de praktijk kunt toepassen.
  • alle kennis uitgebreid in een online trainingstool waarin je stapsgewijs alles leert, test, traint, onderzoekt, etc. om zo de kennis optimaal tot je te nemen en je tevens met de trainers/coaches schriftelijk kunt afstemmen
  • 7 individuele telefonische coachgesprekken van 45 minuten om jouw eigen vraagstukken voor te leggen en te bespreken.
  • toelichting met voordelen ter bespreking met een stageopdrachtgever c.q. werkgever zodat voor hem helder is wat een ‘stage’ opdracht oplevert en kost.
  • formele certificering voor Virtueel Succes wanneer beoogd kennis- en ervaringsniveau gehaald is en alle drie modules gevolgd zijn
  • online community om met andere deelnemers ervaringen te delen, elkaar feedback te geven en elkaar te stimuleren tot actie
  • je wordt opgenomen in de exclusieve database van de VP Club Exclusive waarin opdrachtgevers die op zoek zijn naar een VA, VP of VM op zoek gaan naar de juiste persoon voor hen. Dé manier om snel en gericht aan nieuwe opdrachtgevers te komen (gekoppeld aan lidmaatschap van de VP Club Exclusive)

Bonussen

Naast het regulier programma krijg je de volgende bonussen:

  • Checklists, formats en sjablonen voor de diverse stappen die je gedurende de training en bij het werken met je opdrachtgever nu en in de toekomst kunt gebruiken t.w.v. € 997,-
  • Eén jaar lidmaatschap van de VP Club Exclusive: speciaal voor alle deelnemers aan de programma’s van de Academie voor Virtueel Professionals. Lidmaatschap houdt in dat je opgenomen wordt in de exclusieve database waarin klantaanvragen uitgezet worden en klanten jou rechtstreeks kunnen vinden, je krijgt losse workshops tegen korting aangeboden, een maandelijks online vragenuurtje waarin je al je vragen aan Petra kwijt kunt, je krijgt advies omtrent tools en middelen die je in de praktijk kunt toepassen en je kunt afstemmen binnen het eigen netwerk van VP’s voor advies, hulp en tips t.w.v. € 150,- (tarief lidmaatschap per jaar).
  • Het SOM7® spel als je de volledige opleiding inclusief certificering volgt. Het spel helpt je om samen met de opdrachtgever en eventuele teamleden te onderzoeken welke stappen je kunt zetten om het bedrijf optimaal in te richten met de SOM7® methode. (T.w.v. € 60,-)

Voorwaarden voor aanmelding

  • je bent als Virtueel Assistent / Professional / Freelancer vanuit zelfstandig ondernemerschap werkzaam (geldt alleen voor de zelfstandigen)
  • je hebt ervaring in het werken met WordPress om de website te beheren of gaat hier zelf extra tijd in steken. Mogelijk hebben werkgevers de website in een andere software gebouwd, dan is dat ook prima.
  • je bent gewend om zelfstandig en proactief op niveau te werken
  • je bent bereid om tijd en energie in de opleiding te steken zodat je zowel persoonlijk als professioneel groeit
  • je gaat zelf op zoek naar 1 (of meerdere) stageopdrachtgevers om het geleerde direct in de praktijk te kunnen brengen, waarbij deze opdrachtgever(s) wel een opdracht moet(en) hebben dat voldoet aan de stageopdracht per module
  • je plant een kennismakingsgesprek om alles met ons vooraf door te spreken voordat je een definitieve keuze maakt
  • na dit gesprek ontvang je het inschrijfformulier en maak je je inschrijving definitief

Garantie

Wij staan garant voor de kwaliteit van de opleidingen. Mocht blijken dat na de eerste live training van deze 12 maanden opleiding het geheel niet aan je verwachtingen voldoet, dan krijg je het betaalde bedrag terug, na teruggave van je materialen en op een niet-restitueerbare bedrag van € 247,- excl. BTW voor administratie- en locatiekosten na. Mocht je ontevreden zijn dan dien je dit uiterlijk aan het einde van de eerste live trainingsdag schriftelijk kenbaar te maken en toe te lichten.

Wij spreken je graag.

Hartelijke groet,

Petra Fehring

Plan een kennismakingsgesprek in zodat we samen kunnen bepalen of dit echt bij jou past. Pas na het gesprek maak je definitief een keuze of je meedoet.

Dit kan je via de website aanvragen door het formulier in te vullen.

9,6
Gemiddeld cijfer voor Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Emel Karakas
Klant adviseur
9
Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen

"Het was een leerzame training met een fijne groep. Tijdens de cursus behandel je alle stappen van a tot z om je bedrijf op te kunnen starten. Ik zou de cursus zeker aanbevelen. " - 01-09-2018 10:21

"Het was een leerzame training met een fijne groep. Tijdens de cursus behandel je alle stappen van a tot z om je bedrijf op te kunnen starten… alles lezen - 01-09-2018 10:21

starstarstarstarstar_half
Dirkje Vantournhout
Virtueel Professional
9
Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen

"Ik heb gekozen voor deze opleiding omdat ik graag meer online marketing kennis en ervaring wilde opdoen specifiek om andere zelfstandige ondernemers te kunnen ontzorgen. De dynamiek en werkzaamheden zijn dan toch weer anders dan bij een bedrijf met (veel) meer medewerkers.

Super om ook meteen de theorie in de praktijk te brengen d.m.v. een stage. Een mooie afwisseling van live dagen en sessies, een online leeromgeving en de stage.

En nu sta ik met meer kennis en ervaring klaar voor andere ondernemers om niet alleen mooie plannen te maken, maar ook om deze plannen uit te voeren en te kunnen analyseren. Petra als trainer is superfijn om mee te werken en om van te leren. Zij kent het werk, zij kent veel ondernemers en kan vertellen uit haar praktijkervaring. " - 07-08-2018 09:02

"Ik heb gekozen voor deze opleiding omdat ik graag meer online marketing kennis en ervaring wilde opdoen specifiek om andere zelfstandige ond… alles lezen - 07-08-2018 09:02

Miriam Bommer
starstarstarstarstar
Miriam Bommer
Als Virtual Assistant help ik ondernemers tijd en ruimte te creëren voor groei van hun bedrijf, door taken uit handen te nemen en werkzaamheden te structureren.
10
Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen

"Virtueel Succes is de perfecte opleiding als je je als VA verder wilt specialiseren en je klanten optimaal wilt ondersteunen bij het toepassen van de digitalisering in hun bedrijf. Je leert alles van Online Marketing en welke tools en systemen je kunt inzetten. Petra is zeer deskundig, erg betrokken en behulpzaam. Haar eigen kennis en ervaring zijn van onschatbare waarde voor de deelnemers aan haar opleidingen. Virtueel Succes is een aanrader voor alle Virtual Assisstants & Virtueel Professionals. " - 07-07-2018 07:47

"Virtueel Succes is de perfecte opleiding als je je als VA verder wilt specialiseren en je klanten optimaal wilt ondersteunen bij het toepass… alles lezen - 07-07-2018 07:47

Jonna Krikken - Plasmeijer
starstarstarstarstar
Jonna Krikken - Plasmeijer
Beschikbaar en studeert aan de academie voor Virtueel Professionals VA/Online Marketing & Sales / Dagelijks Management
10
Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen

"Leren van Petra is leren van de beste, haar opleiding zit zo goed in elkaar dat er eigenlijk geen vragen meer over zijn alleen nog maar zaken om goed over na te denken! Super bedankt voor deze topervaring!" - 06-07-2018 12:12

"Leren van Petra is leren van de beste, haar opleiding zit zo goed in elkaar dat er eigenlijk geen vragen meer over zijn alleen nog maar zake… alles lezen - 06-07-2018 12:12

Ilonka de Graaf
starstarstarstarstar
Ilonka de Graaf
Als Virtueel Professional geef ik ondernemers de vrijheid om te doen waar ze blij van worden
10
Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - online marketing - digitaliseren & automatiseren operationele processen

"Met deze opleiding heb ik veel kennis opgedaan over online marketing en online ondernemen. Met deze kennis kan ik ondernemers nog beter van dienst zijn en adviseren. Het heeft mij een expertstatus gegeven." - 06-07-2018 09:03

"Met deze opleiding heb ik veel kennis opgedaan over online marketing en online ondernemen. Met deze kennis kan ik ondernemers nog beter van … alles lezen - 06-07-2018 09:03

Petra Fehring - Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
Petra Fehring
Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
9,6

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.