Start vandaag nog: Ontwikkel jezelf van Management Assistent naar Virtueel Assistent in loondienst - training voor Support Professionals, (directie)secretaresses, management assistenten, office managers, personal assistants en project medewerkers

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Petra Fehring
Logo van Academie voor Virtueel Professionals
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Academie voor Virtueel Professionals heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Academie voor Virtueel Professionals biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Haarlem

Beschrijving

Training speciaal voor Support Professionals in loondienst zoals:(directie)secretaresses, management assistenten, officemanagers, personal assistants, (project)ondersteuners, etc die zowel op kantoor als vanuit huis willen werken met behulp van nieuwe online ontwikkelingen!

Ontwikkel jezelf van Management Assistent naar Virtueel Assistent in loondienst

Onafhankelijk van werklocatie als sparringpartner ondersteuning leveren, met behoud van je werk/privé balans.

De arbeidsmarkt verandert door digitale mogelijkheden

Steeds meer taken van personeel worden overgenomen door automatisering en robots. Managers voeren meer werkzaamheden zelf uit en zelfsturende teams zorgen dat managers soms zelf…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Virtual Assistant, Management assistent, Secretaresse, Office management en Juridisch secretaresse / medewerker.

Training speciaal voor Support Professionals in loondienst zoals:(directie)secretaresses, management assistenten, officemanagers, personal assistants, (project)ondersteuners, etc die zowel op kantoor als vanuit huis willen werken met behulp van nieuwe online ontwikkelingen!

Ontwikkel jezelf van Management Assistent naar Virtueel Assistent in loondienst

Onafhankelijk van werklocatie als sparringpartner ondersteuning leveren, met behoud van je werk/privé balans.

De arbeidsmarkt verandert door digitale mogelijkheden

Steeds meer taken van personeel worden overgenomen door automatisering en robots. Managers voeren meer werkzaamheden zelf uit en zelfsturende teams zorgen dat managers soms zelfs overbodig worden. Besparing op overheadkosten is een must voor organisaties om te blijven bestaan. Bedrijven onderkennen dat ze de techniek moeten benutten. En diverse organisaties bieden medewerkers de kans om virtueel (remote) te gaan werken en/of zich te specialiseren.

Nieuwe beroepen in een nieuw tijdperk

Door de online ontwikkelingen zijn nieuwe beroepen ontstaan. Naast het wijzigen van het takenpakket door deze technische ontwikkelingen, vraagt de organisatie om andersoortige ondersteuning. Leidinggevenden zoeken sparringpartners die toegevoegde waarde leveren vanuit hun eigen visie en expertise. Die mee kunnen denken waar het bedrijf naar toe ontwikkelt en hoe zij daarin een rol kunnen spelen.

De Virtueel Assistent (VA) in loondienst die onafhankelijk van werklocatie inzetbaar is, gaat op een andere wijze werken, organiseren, communiceren en zich mogelijk zelfs specialiseren. De digitale ontwikkelingen vragen om kennis op het gebied van slim, efficiënt en praktisch inregelen van werkprocessen zodat men zoveel mogelijk zelfstandig kan werken. Hier heeft niet alleen de VA profijt van maar ook leidinggevenden en andere collega’s.

Z

Wil jij als Virtueel Assistent onafhankelijk van werklocatie kunnen werken en een rol als sparringpartner aannemen?

Z

Ben jij toe aan een nieuwe fase in je werkzame leven waarin je zelf je werktijden bepaalt en deels virtueel vanuit huis werkt?

Z

Kies je voor uitdagend werk en wil je jezelf verder ontwikkelen?

Z

Wil jij zorgen dat jij voorbereid bent op de baan van de toekomst?

Z

Ben jij in loondienst werkzaam en werk jij gedeeltelijk vanuit huis? Of ga je dat eerdaags doen?

Dan is dit de juiste training voor jou!

9.7

Score voor Academie voor Virtueel… na 21 ervaringen.

  • "Heel interessante training! Ik heb veel geleerd en tegelijk ben ik er nog niet uit. Heel veel stof tot nadenken. Trainer is duidelijk en heeft ontzettend veel ervaring. Dat merk je en is prettig. Locatie prima met zeer uitgebreide lunch."

Deel je ervaring

Een praktijkgerichte training met concrete opdrachten

De Academie voor Virtueel Professionals biedt altijd praktijkgerichte trainingen aan zodat je niet alleen kennis verkrijgt, maar vooral direct kunt toepassen in je werk. Je gaat aan de slag met praktische vraagstukken waarin je in samenspraak met je leidinggevende het locatie-onafhankelijk werken inregelt en jezelf ontwikkelt naar inhoudelijke sparringpartner!

De training bestaat uit 3 livedagen en 6 Inhoudelijke modules die geheel online zijn te volgen:

  • De livedagen staan in het teken van je eigen plan uitwerken en realiseren: wat wil jij gedurende deze 6 maanden training bereiken? Het gaat om zowel vakinhoudelijke als persoonlijke ontwikkeling, naast het verdiepen van communicatievaardigheden. De bijbehorende thema’s komen terug in de online modules.
  • De online modules hebben ieder een specifiek thema en worden stapsgewijs geactiveerd.
  • Per module krijg je de bijbehorende documenten, checklists, opdrachten, etc.
  • Na iedere module ga je het geleerde onderzoeken, inrichten en toepassen in de praktijk.
  • Je kunt eenvoudig via de leeromgeving contact leggen en vragen stellen aan de trainers/coaches.
  • In de community omgeving heb je contact met de overige deelnemers voor discussies, vragen, ervaringen.
  • Je wordt getoetst op kennisniveau tijdens de training om te zien of je het geleerde begrepen hebt.
  • Je bepaalt zelf hoe snel je de trainingslessen wilt doorlopen. Basis opzet zijn de 6 modules die gedurende 6 maanden stapsgewijs beschikbaar worden gesteld, maar je bent vrij om zelf te bepalen wanneer je de lessen in de online modules volgt.
  • De training start 3x per jaar. Data van de eerstvolgende training staan vermeld op de website.

 Live trainingsdag 1 in maand 1

Dit is de kick-off dag van de training. Voordat je inhoudelijk iedere maand met 6 thema’saan de slag gaat, bepaal je eerst wat je wilt bereiken. Wat wil je leren? Wat wil je ontwikkelen? Wat wil je bereiken in je functie, je rol, je vaardigheden? Welke uitdagingen zie je? Persoonlijke ontwikkeling hoort daar ook bij.

Nadat je dat bepaald hebt, gaan we vaststellen hoe je daar de komende 6 maanden naar toe gaat werken. In feite maken we een plan wat jouw leidraad wordt voor deze training. Hierdoor werk je gericht aan je doelen en kun je makkelijk tussentijds bijsturen.

 Live trainingsdag 2 in maand 3

Virtueel dus op afstand werken vraagt veel van je communicatievaardigheden. Zowel met je leidinggevende, je collega’s maar ook met derden. Effectief communiceren en samenwerken terwijl je elkaar vaak niet in de ogen kunt kijken of even binnenlopen, geeft een hele andere dynamiek. Tijdens deze live trainingsdag gaan we dieper in op jouw communicatie- en gedragsvoorkeuren.

Hiervoor gebruiken we Insights Discovery, een krachtige methode die uitgaat van psychologische gedrags- en communicatievoorkeuren. Het systeem is gebaseerd op het baanbrekende werk van Carl Gustav Jung en gebruikt een toegankelijke kleurentaal om zelfinzicht, effectieve samenwerking en cultuurontwikkeling te bevorderen. Insights Discovery onderscheidt zich doordat eenvoud en gebruikersgemak hand in hand gaan met praktische toepasbaarheid, diepgang en validiteit.

 Live trainingsdag 3 in maand 5

Je bent ondertussen al een heel eind op weg met je leerdoelen en het implementeren van nieuwe kennis en vaardigheden in de praktijk. Dit is een mooi moment om terug te blikken hoe het gaat en waar je nog op kunt sturen.

Vanuit Insights Discovery maken we een verdiepingsslag wat weer helpt bij het verstevigen van je ondernemersmindset.

Daarnaast kijken we naar de samenwerking met je leidinggevende(n) en in hoeverre je al een sparringpartner bent. Zeker in combinatie met de toekomstige doelen van de organisatie waar je werkt, is het belangrijk dat jij jezelf verder ontwikkelt en je rol verstevigt zodat je kunt anticiperen op de veranderingen die op stapel staan.

Daarnaast krijg je 3 persoonlijke advies/coaching gesprekken aangeboden: 

Naast de online ondersteuning in de leeromgeving krijg je 3 advies/coaching gesprekken aangeboden om telefonisch of via Skype gedurende 45 minuten vraagstukken voor te leggen aan de traineres/coaches. Dit kunnen vraagstukken zijn met betrekking tot:

  • zaken rondom je praktijk opdrachten
  • jouw persoonlijke ontwikkeling
  • kansen en mogelijkheden voor je eigen (nieuwe) rol
  • je persoonlijk profiel van Insights Discovery

Je bepaalt zelf wanneer je een gesprek wilt inplannen en met welke trainer/coach met een specifieke expertise. Hierdoor bieden we maatwerk, passend bij jouw behoefte. Omdat er na afronding van de training ook nog vraagstukken op je pad komen, kun je de gesprekken inplannen tot en met 3 maanden na afronding van de training.

Wat de training concreet omvat

6 maanden training bestaande uit 6 online lessen en 3 dagen live training.  

  • De eerste online les wordt op 10 juni beschikbaar gesteld. Daarna kan je op je eigen tempo alle online trainingslessen volgen. De basisopzet is 6 maanden doorlooptijd en stapsgewijs wordt iedere maand een volgende module vrijgegeven. Jij bepaalt echter zelf wanneer je met de nieuwe module met bijbehorende lessen start. Iedere module heeft een specifiek thema.
  • De live trainingsdag is op maandag 24 juni op een locatie vlakbij Haarlem. Meer inhoudelijke informatie hierover volgt.

Wat de 6 online modules concreet omvatten

Het online trainingsdeel bestaat uit 6 modules die je op je eigen tempo kunt volgen. De basisopzet is 6 maanden doorlooptijd en stapsgewijs wordt iedere maand een volgende module vrijgegeven. Jij bepaalt echter zelf wanneer je met de nieuwe module met bijbehorende lessen start. Iedere module heeft een specifiek thema.

Module 1 - Dagelijks Management

Op afstand werken betekent zorgdragen voor een werkomgeving waarin je optimaal kunt focussen. We gaan de praktische en organisatorische zaken uitwerken: waar werk je? Wanneer werk je? Hoe werk je? Van je kantoor, email, telefoon, wijze van archivering tot aan je urenregistratie. Welke middelen heb je nodig om goed samen te kunnen werken met je leidinggevenden?

Maar ook: wanneer werk je niet? Een valkuil is dat je je grenzen niet afbakent waardoor je teveel van je privéleven inlevert. Dat je continu aan het werk bent en blijft. Prima voor een specifieke fase of project, maar niet structureel.

Doel is uiteindelijk dat je zelfstandig en optimaal samenwerkt met je leidinggevende(n)en/of andere collega’s, waarbij het niet uitmaakt of je op kantoor bent of niet. Daarom ga je ook leren hoe je dat aanpakt, zowel praktisch als in je planning.

Module 2 - Diensten Leveren

Het echte werk: je diensten leveren aan je leidinggevende(n) / opdrachtgever(s). Vaak krijg je een functieomschrijving uitgereikt wanneer je start bij je werkgever. Dat is een mooi uitgangspunt, maar je kunt veel meer bieden. Dat gaan we samen onderzoeken.

Aan de hand van een praktische opdracht ga je met je leidinggevende / opdrachtgever om de tafel zitten. Samen maak je helder wat nou werkelijk bijdraagt aan die optimale ondersteuning. Hoe je naast dienstverlenend ook een sparringpartner kunt zijn. Dat vraagt iets van jouw inzet, jouw aanpak en de benodigde informatie van je leidinggevende.

Hoe kun je meerwaarde leveren? Hoe regel je een kort en bondig werkoverleg? Hoe houd je elkaar aangehaakt over de werkzaamheden en taken die jullie hebben uitstaan? Hoe bepaal je wat prioriteit heeft? Zodat je zelfstandig aan de slag kunt gaan terwijl je leidinggevende zijn eigen focus behoudt. Nadat je de opdracht hebt uitgewerkt, ga je stapsgewijs de nieuwe aanpak doorvoeren om deze nieuwe rol te kunnen vervullen.

Module 3 - Communicatie

Waar je op kantoor gewoonweg bij een collega binnenloopt, vraagt het op afstand werken een andere aanpak wanneer het over communicatie gaat. Jij bent nu veel meer in de lead aangezien jij extern zit. Betekent dat je zelf sturing gaat houden op gemaakte afspraken en zorgt voor effectief communiceren.

Dat geldt voor alle zakelijke contacten, zowel intern als extern. De buitenwereld hoeft niet te weten dat jij niet op kantoor aanwezig bent. Zij mogen hier geen hinder van ondervinden. Intern ga je sturen op de werkprocessen om zaken tijdig gerealiseerd te krijgen. Dat jij flexibel met je werktijden kunt omgaan, betekent nl. niet dat anderen dan ook kunnen.

Tevens wil je voorkomen dat je de binding met kantoor en collega’s verliest. De wijze van communiceren (telefonisch, online, live, etc.) zal je afstemmen op de taak en de persoon waarmee je communiceert. Je bent betrokken bij het bedrijf en kunt optimaal je werk doen waarbij iedereen ook jou weet te vinden.

Module 4 - Systematiseren

Veel Support Professionals onderschatten hoeveel kennis, inzichten, werkervaring en vaardigheden zij hebben op het gebied van slim, efficiënt en praktisch opzetten van systemen. Terwijl daar juist je kracht en talent ligt.

Wat is een systeem?

Een systeem is de wijze waarop je taken/activiteiten keer op keer uitvoert. Met als doel een consistent resultaat behalen zonder tijdverspilling. Waarbij je niet steeds opnieuw hoeft te bedenken wat het beste werkt. Waardoor je zo min mogelijk tijd aan dit soort taken hoeft te besteden. En zowel jij als je leidinggevende zich kunnen focussen op klantgerichte en/of doelgerichte zaken.

Een systeem bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Hoe je taken uitvoert: het proces
  2. Wat je hiervoor gebruikt: de tools
  3. Wie welke taken uitvoert: het team

Systemen richt je in voor alle terugkerende taken in het bedrijf. Waarbij je juist de online tools gebruikt om de werkprocessen optimaal in te richten. De hoeveelheid aan online tools – die ook steeds geavanceerder worden – is enorm. Deze online tools zorgen dat er tijd, energie en geld bespaard wordt. En juist jij als Support Professional die virtueel gaat werken, kan hier optimaal gebruik van maken én optimaal jouw toegevoegde waarde laten zien.

Wederom gaan we op basis van een opdracht in de praktijk onderzoeken wat jij hier in kunt bieden. Een onderdeel van het onderzoek gaat over de (online) tools die binnen het bedrijf aanwezig zijn en hoe je daar optimaal gebruik van kunt maken.

Module 5 - Mindset

Veranderingen zijn lastig. We zijn zo geneigd om vast te houden aan hetgeen bij ons bekend en vertrouwd is. De ontwikkelingen gaan echter razendsnel. Zowel vakinhoudelijk als technisch als in de markt. Bij jou, bij je leidinggevende, bij het bedrijf waar je werkt en ook bij de klanten die jullie dienen.

Werkgevers hebben behoefte aan een Support Professional met een ondernemersmindset. Dat wil zeggen dat je beter snapt wat het bedrijf voor ogen heeft. Hoe zij hun klanten nu en in de toekomst blijven dienen. Tijdens deze module leer je wat jij kunt ondernemen om hen daarbij te helpen. Wat jouw rol daarin is of kan zijn.

Tevens ga je aan de slag met je persoonlijke ontwikkeling. Want een ondernemersmindset vraagt ook wat van jouw aanpak. Leren vertrouwen op jezelf,risico’s durven nemen, nee durven zeggen, je grenzen bewaken. Je leert signalen herkennen en wat dat betekent. Daarnaast hoe je voor jezelf je doel helder maakt en dit voor ogen houdt.

Module 6 - Organisatiedoelen

Nu je de opzet van het virtueel werken en je leidinggevende(n) optimaal ondersteunen onder de knie hebt, ga je je verdiepen in de next level: de toekomstige doelen van de organisatie waar je werkt.

Een organisatie staat nooit stil. Er zijn altijd ontwikkelingen. Nieuwe doelen. Veranderingen in de markt. De automatiseringsslagen die gedaan worden. Andere klanten dienen. Nieuwe diensten bieden. Het kan van alles zijn. Als sparringpartner wil je op de hoogte zijn van deze ontwikkelingen. Zodat je beseft en kunt anticiperen op deze veranderingen. Dat heeft nl. impact op zowel jouw leidinggevende als jouzelf. Mogelijk ambieer je een andere rol. Wil je op een ander level mee kunnen denken.

Het kan ook zijn dat je nieuwe specialisaties ontdekt waar jij een rol in kunt spelen. Jij hebt ondertussen geleerd wat je nog meer in je mars hebt. Waar jouw dromen en doelen vanuit jouw vak liggen. Nu ga je onderzoeken hoe je kunt bijdragen aan deze toekomstige ontwikkelingen passend bij de toekomstige doelen van de organisatie.

Samenvatting waar de gehele training uit bestaat

  • 6 Maanden training en begeleiding waarin stapsgewijs de modules doorlopen worden en we aan de hand van praktijk opdrachten finetunen op de werksituatie intern.
  • 1 Dag live training in de regio Haarlem waarin we op basis van Insights Discovery met effectief communiceren aan de slag gaan.
  • Alle kennis uitgebreid in een online leeromgeving waarin je alles leert, test, traint, onderzoekt, etc. om zo de kennis optimaal tot je te nemen en tevens schriftelijk kunt afstemmen met de trainers/coaches.
  • 2 Individuele coachgesprekken van 45 minuten waarin je jouw eigen vraagstukken voor kunt leggen en bespreken (tot 3 maanden na start van de opleiding in te plannen).
  • Online community om met andere deelnemers ervaringen te delen, elkaar feedback te geven en elkaar te stimuleren tot actie.
  • Je ontvangt documenten, checklists, opdrachten gedurende de training om concreet met de kennis aan de slag te gaan.
  • 3 Online vragenuurtjes waar de deelnemers samenkomen, hun vragen kunnen stellen en praktische zaken kunnen voorleggen.
  • Een online terugkom moment enkele maanden na afronding opleiding.

Bonus

Naast het reguliere programma van deze training krijg je de volgende bonus:

  • Insights Discovery persoonlijk profiel (t.w.v. € 170,- excl. 21% BTW).

Investering 

Investering 

De investering voor deze complete 6 maanden durende training bedraagt € 1.997,- exclusief 21% BTW. Aangezien dit een geheel nieuwe training is, bieden wij een eenmalige korting van € 500,- voor deelnemers van de allereerste groep die start op 10 juni a.s.

Op aankoop van deze training zijn de Algemene Leveringsvoorwaarden voor Opdrachtgevers van toepassing.

Startdatum

In de week van 10 juni start de eerstvolgende groep met op 24 juni, 30 september en 21 november de live training. 

Inschrijven

Ben je geïnteresseerd in deze training? Vraag dan de brochure op. Je ontvangt de brochure over de training en een inschrijfformulier. Pas nadat je het formulier ingevuld en ingediend hebt, zien wij de inschrijving als definitief en sturen wij de factuur naar de werkgever.

Uiterlijke inschrijfdatum is vrijdag 7 juni a.s.

Plan een kennismakingsgesprek in zodat we samen kunnen bepalen of dit echt bij jou past. Pas na het gesprek maak je definitief een keuze of je meedoet.

Dit kan je via de website aanvragen door het formulier in te vullen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Petra Fehring - Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
Petra Fehring
Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
9,7

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.