Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - Dagelijks Management, Communicatie & Leveren Diensten

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Petra Fehring
Startdatum en plaats
Logo van Academie voor Virtueel Professionals
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Academie voor Virtueel Professionals heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 15 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

De Zoete Inval Haarlemmerliede en thuis online
7 jan. 2019 tot 1 apr. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 7 januari 2019, 09:00, Start met online leeromgeving
event 24 januari 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 1 van 3 totaal
event 25 januari 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 2 van 3 totaal
event 11 maart 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 3 van 3 totaal

Beschrijving

Dagelijks Management, Communicatie & Leveren Diensten

Als er 1 onderdeel in een bedrijf is waar je echt veel kunt optimaliseren en automatiseren, is het wel het dagelijks management en de bedrijfsprocessen rondom het leveren van de diensten/producten. Vooral de contactmomenten met (potentiële) klanten. Ondernemers willen graag kosten besparen en dat kan je met dit onderdeel bewerkstelligen.

Externe processen
Het is een feit dat steeds meer mensen via de mobiele telefoon zaken opzoeken. Daardoor komen ze al snel op de website van de ondernemer uit. Hoe kan je de website zodanig inzetten dat je deze mensen optimaal helpt? Kunnen ze snel de juiste info vinden? Hoe kunnen ze contact met het bed…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Dagelijks Management, Communicatie & Leveren Diensten

Als er 1 onderdeel in een bedrijf is waar je echt veel kunt optimaliseren en automatiseren, is het wel het dagelijks management en de bedrijfsprocessen rondom het leveren van de diensten/producten. Vooral de contactmomenten met (potentiële) klanten. Ondernemers willen graag kosten besparen en dat kan je met dit onderdeel bewerkstelligen.

Externe processen
Het is een feit dat steeds meer mensen via de mobiele telefoon zaken opzoeken. Daardoor komen ze al snel op de website van de ondernemer uit. Hoe kan je de website zodanig inzetten dat je deze mensen optimaal helpt? Kunnen ze snel de juiste info vinden? Hoe kunnen ze contact met het bedrijf opnemen? Is de website hierop ingericht? Hoe automatiseer je de acties die mensen dan ondernemen? Hoe bied je een optimale klantenservice?

Interne processen
Als we naar de interne organisatie kijken dan kan ook daar veel geoptimaliseerd worden om zo efficiënt mogelijk te werken. Zijn de bedrijfsprocessen gedigitaliseerd? Kan iedereen bij de juiste stukken? Kan een projectmanagementtool (PM) helpen om zoveel mogelijk de processen intern uit te werken? Waarbij taken, planning en het aanhaken van de juiste teamleden daarin meegenomen worden? Zijn er terugkerende taken die steeds opnieuw uitgevoerd moeten worden?

Denk ook aan het vrijspelen van de ondernemer zodat hij met strategische zaken aan de slag kan en zelf meer uit de operatie gehaald wordt. En wat dacht je van eenvoudig aanhaken of vervangen van teamleden? Kan iemand snel iets oppakken? Dit zijn voorwaarden om het bedrijf klaar te stomen voor verdere bedrijfsgroei.

Leveren van diensten/producten
Wat moet er geregeld worden wanneer iemand klant is geworden? Wat doet de ondernemer? Wat kunnen anderen doen? Hoe kan je dit zoveel mogelijk systematiseren waardoor er minder kosten gemaakt worden? Hoe zorg je de klanttevredenheid hoog is en blijft?

Enkele belangrijke signalen in de markt nemen we in deze module mee:

  • Ondernemers moeten zorgen dat ze zoveel mogelijk hun bedrijven blijven aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen
  • Mobile first: zorg dat je website via mobiel leesbaar is en optimaal werkt
  • Klantenservice wordt steeds belangrijker om onderscheidend te zijn
  • Iedere ondernemer moet zelf (intern) direct zijn website kunnen aanpassen
  • Kijk naar de online klantreis en ontdek hoe je die kunt verbeteren.

De bedrijfsprocessen zijn vaak een ondergeschoven kindje in een bedrijf, maar wezenlijk om een succes van het bedrijf te maken. Communicatie speelt hier een hele grote rol in en nemen we in alle facetten mee.

Wat leer je in module 2

  • Je krijgt kennis over het optimaal en digitaal inrichten van de backoffice zodat het dagelijks management soepel doorloopt.
  • Hoe je met je opdrachtgever en eventuele teamleden onderzoekt welke onderdelen in het bedrijf enorm tijdrovend zijn zodat je weet waar je als eerste mee aan de slag gaat om dit te optimaliseren.
  • Hoe je alles rondom het leveren van een dienst kunt systematiseren en optimaliseren:
    • Voorbereiding
    • Uitvoering c.q. levering
    • Service tussentijds
    • Oplevering c.q. afronden
    • Evaluatie / referentie
  • Hoe je processen het beste kunt uitwerken tot een voor ieder teamlid lees- en toepasbare actielijst. We gaan geen ellenlange handleidingen schrijven want er is niemand die dit leest. Praktisch inzetbaar is bij alle stappen ons doel.
  • Hoe je intern met het team optimaal taken vastlegt en communiceert d.m.v. (PM) tools.

Doorlooptijd module 2

Deze module duurt 3 maanden en in die periode ga je aan de slag met een praktijkopdracht die je opdrachtgever aandraagt. Een onderdeel hiervan is in ieder geval het uitwerken van het gehele proces rondom het leveren van een dienst/product. Belangrijke onderdelen daarbij zijn communicatiewijze, klantenservice, inzet van de website en online tools. Je onderzoekt intern wat nu veel tijd kost zodat je dit kunt gaan optimaliseren. En natuurlijk kijken we naar het optimaal en digitaal inrichten van de gehele backoffice.

Wat krijg je concreet in module 2

  • Wij werken met een online trainingstool waarin je alle kennis krijgt behorende bij de opleiding. Per onderwerp gaan we dieper in op de materie zodat je leert wat er allemaal mogelijk is. Deze kennis krijg je in stappen en in volgorde van de opleiding aangeleverd. Via de tool kan je schriftelijk feedback van de trainers vragen. Deze online trainingstool is 24/7 beschikbaar.
  • Daarnaast zijn er 3 dagen live training waarin we concreet aan de slag gaan om vaardigheden te leren. Daaronder valt het werken met tools. Intern onderzoek doen naar tijdrovende processen. Het uitwerken van een proces rondom het leveren van een dienst. Waar je op moet letten om optimaal te communiceren om de klantenservice hoog te houden; zeker wanneer je online communiceert.
  • Online naslagwerk met praktische zaken die je kunt toepassen.
  • 2 Individuele coachafspraken die je zelf kunt plannen op het moment dat je hier behoefte aan hebt.
  • Een online community waarin je met de andere deelnemers kunt overleggen, advies vragen, sparren, elkaar steunen en zo de interactie onderhouden. Je staat er niet alleen voor. Wij weten hoe belangrijk en waardevol het is om onderling ervaringen te kunnen delen.
  • Tussentijds toetsen om te ontdekken of je de kennis begrepen hebt.

Plan een kennismakingsgesprek in zodat we samen kunnen bepalen of dit echt bij jou past. Pas na het gesprek maak je definitief een keuze of je meedoet.

Dit kan je via de website aanvragen door het formulier in te vullen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Petra Fehring - Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
Petra Fehring
Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
9,6

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)