Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - Financiën & Statistieken

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Petra Fehring
Startdatum en plaats
Logo van Academie voor Virtueel Professionals
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Academie voor Virtueel Professionals heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 15 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

De Zoete Inval Haarlemmerliede en thuis online
25 mrt. 2019 tot 21 jun. 2019
Toon rooster
event 3 mei 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 1 van 3 totaal
event 28 mei 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 2 van 3 totaal
event 21 juni 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 3 van 3 totaal

Beschrijving

Financiën & Statistieken

Meten = weten. Dat wordt in de digitale wereld steeds belangrijker. Succesvolle ondernemers kijken iedere dag welke kleine stapjes ze kunnen zetten om hun bedrijf nog succesvoller te maken. Daarvoor moeten ze kunnen meten. En daar gaat deze module over.

Feitelijk komt hier alles samen wat we in module 1 en 2 geleerd hebben: je wilt het resultaat van alle eerdere stappen die gezet zijn kunnen meten.

  • Hoeveel nieuwe prospects zitten in de pijplijn?
  • Hoeveel omzet hebben de marketing acties opgeleverd?
  • Bij welke onderdelen is tijd en dus geld bespaard?
  • Wat is de besparing geweest door het inzetten van online tools en het automatiseren van processen?
  • Wordt het fin…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Financiën & Statistieken

Meten = weten. Dat wordt in de digitale wereld steeds belangrijker. Succesvolle ondernemers kijken iedere dag welke kleine stapjes ze kunnen zetten om hun bedrijf nog succesvoller te maken. Daarvoor moeten ze kunnen meten. En daar gaat deze module over.

Feitelijk komt hier alles samen wat we in module 1 en 2 geleerd hebben: je wilt het resultaat van alle eerdere stappen die gezet zijn kunnen meten.

  • Hoeveel nieuwe prospects zitten in de pijplijn?
  • Hoeveel omzet hebben de marketing acties opgeleverd?
  • Bij welke onderdelen is tijd en dus geld bespaard?
  • Wat is de besparing geweest door het inzetten van online tools en het automatiseren van processen?
  • Wordt het financieel jaardoel gehaald?
  • Wegen investeringen op tegen het behaalde resultaat?

Financiën
We maken inzichtelijk hoe we de financiële kant van het bedrijf kunnen systematiseren. Worden de facturen tijdig betaald? Is een andere wijze van factureren slim? Is er een overzicht van alle inkoopcontracten en hun doorlooptijd? Welke inkoopcontracten willen we verlengen en welke niet? Is er een financieel jaardoel gesteld en wordt dat gehaald? Zo ja, geweldig. Zo niet, dan weet je dat er extra marketing acties uitgerold moeten worden om het doel alsnog te halen.

Statistieken
Heel veel marketingtools laten statistieken zien. Het is belangrijk dat je dit bijhoudt zodat je weet wat er gebeurt in het bedrijf. Welke acties goed lopen en welke niet. Welke acties leveren concreet omzet op? Hoeveel website bezoekers zijn er eigenlijk en loopt dit op? Zo ja, waar zoekt men naar? Via welke kanalen weten ze het bedrijf te vinden? Wat levert een Facebook advertentie op?

Door dit wekelijks c.q. maandelijks bij te houden kan je analyseren wat er in de loop van de tijd gebeurt. Hierdoor kan je continu zaken aanscherpen en bijstellen. Een bedrijf moet nou eenmaal omzet draaien maar ook winst maken wil hij de kosten kunnen betalen en verder kunnen groeien.

Wat leer je in module 3

  • Je leert de basiskennis over het inzichtelijk maken van de financiële zaken. Daarmee bedoel ik niet de boekhouding doen, daar heeft de opdrachtgever vast een boekhouder voor aangehaakt. Je wilt echter inzicht krijgen in het beschikbare budget, financieel jaardoel, facturatieproces, inkoopproces en –contracten, tijdige betaling van openstaande facturen.
  • Afhankelijk van de grootte van het bedrijf van opdrachtgever is er wellicht een teamlid die dit al oppakt. Dan kan je focussen op samen met het teamlid inzichtelijk maken van de resultaten a.d.h.v. de stappen uit module 1 en 2.
  • Op welke wijze je de statistieken bijhoudt van de diverse marketing kanalen.
  • Hoe Google Analytics werkt en wat je kunt opmaken uit de rapportages van Google Analytics.
  • Wat de jaarkalender jou vertelt over het halen van omzetdoelen en waar je op moet letten.
  • Het analyseren van alle statistieken zodat je met je opdrachtgever kunt afstemmen welke acties bijgestuurd moeten worden.

Doorlooptijd module 3

Deze module duurt 3 maanden en in die periode ga je aan de slag met een praktijkopdracht die je opdrachtgever aandraagt. Hierin moet minimaal 1 marketingactie voor een specifieke dienst opgenomen zijn, zodat je kunt analyseren wat er gebeurt. Tijdens module 1 gaan we Google Analytics installeren mocht dat nog niet gebeurd zijn. Tevens kijken we naar mogelijke besparingen die gehaald zijn op basis van de stappen uit module 2. Hierdoor weet je welke stappen je intern nog meer kunt zetten.

Wat krijg je concreet in module 3

  • Wij werken met een online trainingstool waarin je alle kennis krijgt behorende bij het programma. Per onderwerp gaan we dieper in op de materie zodat je leert wat er allemaal mogelijk is. Deze kennis krijg je in stappen en in volgorde van de opleiding aangeleverd. Via de tool kan je schriftelijk feedback van de trainers vragen. Deze online trainingstool is 24/7 beschikbaar.
  • Daarnaast zijn er 3 dagen live training waarin we concreet aan de slag gaan om vaardigheden te leren. Daaronder valt het werken met tools. We gaan samen onderzoeken wat je kunt meten, hoe je dat aanpakt en natuurlijk leren we je ook hoe dit te analyseren.
  • Online naslagwerk met praktische zaken die je kunt toepassen.
  • 2 Individuele coachafspraken die je zelf kunt plannen op het moment dat je hier behoefte aan hebt.
  • Een online community waarin je met de andere deelnemers kunt overleggen, advies vragen, sparren, elkaar steunen en zo de interactie onderhouden. Je staat er niet alleen voor. Wij weten hoe belangrijk en waardevol het is om onderling ervaringen te kunnen delen.
  • Tussentijds toetsen om te ontdekken of je de kennis begrepen hebt.

Plan een kennismakingsgesprek in zodat we samen kunnen bepalen of dit echt bij jou past. Pas na het gesprek maak je definitief een keuze of je meedoet.

Dit kan je via de website aanvragen door het formulier in te vullen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Petra Fehring - Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
Petra Fehring
Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
9,6

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.