Virtueel Assistent | Virtual Assistant | Secretaresse | Officemanager | Managementassistant | Support Professional | Opleiding Virtueel Succes inzake online ondernemen - Online Marketing & Sales

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Petra Fehring
Startdatum en plaats
Logo van Academie voor Virtueel Professionals
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Academie voor Virtueel Professionals heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 15 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

De Zoete Inval Haarlemmerliede en online thuis
7 jan. 2019 tot 30 jun. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 7 januari 2019, 09:00, Start met online leeromgeving
event 30 januari 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 1 van 4 totaal
event 31 januari 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 2 van 4 totaal
event 15 maart 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 3 van 4 totaal
event 23 april 2019, 09:00-17:00, Live trainingsdag 4 van 4 totaal

Beschrijving

Online Marketing & Sales

De meest gevraagde expertise in de markt is online marketing. Dat is meteen een container begrip want online marketing omvat zoveel. Denk maar aan eens aan:

  • Nieuwsbrieven sturen
  • Video inzetten
  • Blogs plaatsen
  • Social Media berichten maken/plaatsen
  • Facebook / LinkedIn adverteren
  • Email marketing campagne opzetten
  • Lanceringen uitvoeren
  • SEO (zoekwoorden) toepassen
  • Website als marketing kanaal laten fungeren
  • Webinars organiseren
  • Marketing funnels ontwikkelen en automatiseren
  • Gratis downloads aanbieden

Daarnaast kan een opdrachtgever ook offline marketing inzetten zoals folders sturen, presentaties geven, een boek schrijven, etc. Deze offline marketing wil …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Online Marketing & Sales

De meest gevraagde expertise in de markt is online marketing. Dat is meteen een container begrip want online marketing omvat zoveel. Denk maar aan eens aan:

  • Nieuwsbrieven sturen
  • Video inzetten
  • Blogs plaatsen
  • Social Media berichten maken/plaatsen
  • Facebook / LinkedIn adverteren
  • Email marketing campagne opzetten
  • Lanceringen uitvoeren
  • SEO (zoekwoorden) toepassen
  • Website als marketing kanaal laten fungeren
  • Webinars organiseren
  • Marketing funnels ontwikkelen en automatiseren
  • Gratis downloads aanbieden

Daarnaast kan een opdrachtgever ook offline marketing inzetten zoals folders sturen, presentaties geven, een boek schrijven, etc. Deze offline marketing wil je in combinatie met online marketing optimaal inzetten.

Doordat het zoveel is, is het belangrijk dat er eerst bedacht wordt wat de opdrachtgever exact wil doen. Wat past bij zijn bedrijf? Op welke kanalen zit zijn doelgroep? Hoe kan hij zoveel mogelijk nieuwe klanten aantrekken door een marketingmix te bedenken die voor zijn bedrijf werkt?

Marketing is echter stap 1. Daarna wil de opdrachtgever natuurlijk dat leads en prospects daadwerkelijk iets afnemen. Dat ze klant worden. Want pas dan verdient het bedrijf. Pas dan genereer je omzet en kan het bedrijf verder groeien.

Stap 2 gaat dus over het sales proces. Hoe zorg je dat prospects niet alleen een nieuwsbrief lezen maar ook actie ondernemen? Dat ze iets gaan bestellen? Of dat bestaande klanten een volgend product of dienst kopen? En hoe verloopt dat sales proces vervolgens? Bestelknop met betaallink op de website? Wordt er eerst een offerte gestuurd en vervolgens een contract getekend?

Kortom: het is belangrijk om de marketing strategie en het sales proces geheel uit te werken en aan elkaar te koppelen.

Wat leer je in module 1

  • Je leert de basiskennis over online marketing. Hoe werkt het. Wat is belangrijk. Welke regels moet je volgen. Hoe zet je content optimaal in. Wat doen afbeeldingen in je marketing. Het toepassen van video. De diverse social media kanalen en wat je daarin kunt doen.
  • Een handige werkwijze om met je opdrachtgever eerst helder te maken wat er precies ingezet gaat worden. Wat doet hij nu al. Wat werkt goed en wat niet. Welke materialen en content heb je beschikbaar of moet er ontwikkeld worden. Vervolgens bepalen jullie een doel. Wat willen jullie hiermee bereiken.
  • Dit doel wordt uitgewerkt in een Plan van Aanpak dat jij opstelt. Hierdoor is helder wie wat doet en wanneer de deadlines zijn. Jij kunt sturen op het halen van deze doelen d.m.v. dit PvA.
  • Je zorgt dat online marketing ingezet wordt voor continue zichtbaarheid in de markt. Dat is de basis: potentiële klanten moeten weten dat het bedrijf bestaat, het beter leren kennen voordat ze vertrouwd genoeg zijn om klant te worden.
  • Vervolgens ga je aan de slag met iets specifieks lanceren in de markt en waarvoor je een email marketing campagne ontwikkeld. Lanceren betekent proactief iets in de markt profileren waarvoor je klanten zoekt zoals een:
    • training waarvoor deelnemers gezocht worden
    • webinar waarvoor je aanmeldingen wilt krijgen
    • geheel nieuwe dienst/product promoten in de markt.
    •  speciale actie om nieuwe klanten te werven.
  • Na de lancering ga je met de vervolgstappen aan de slag. Hoe bestelt een nieuwe klant zijn dienst/product? Je werkt het sales proces uit en leert welke stappen je in dit proces mogelijk kunt automatiseren.

Doorlooptijd module 1

Deze module duurt 6 maanden en in die periode ga je aan de slag met een praktijkopdracht die je opdrachtgever aandraagt. De reden dat we hiervoor 6 maanden uittrekken is dat je voor marketing echt een tijdje nodig hebt voordat het gaat lopen. Het ontwikkelen van alle content, het zaaien door continu zichtbaarheid, het lanceren en vervolgens gaan verkopen, het kost tijd. Niet alleen om te ontwikkelen en uit te voeren maar bij hoog geprijsde diensten/producten ook voordat iemand daadwerkelijk klant wordt.

Wat krijg je concreet in module 1

  • Wij werken met een online trainingstool waarin je alle kennis krijgt behorende bij de opleiding. Per onderwerp gaan we dieper in op de materie zodat je leert wat er allemaal mogelijk is. Deze kennis krijg je in stappen en in volgorde van de opleiding aangeleverd. Via de tool kan je schriftelijk feedback aan de trainers vragen. Deze online trainingstool is 24/7 beschikbaar.
  • Daarnaast zijn er 4 dagen live training waarin we concreet aan de slag gaan om vaardigheden te leren. Daaronder valt het werken met tools. Een Plan van Aanpak maken. Een marketing funnel ontwikkelen. Maar ook de eerste stap: samen met je opdrachtgever helder krijgen welke strategie hij wil volgen en wat jullie hierin gaan doen.
  • Een ordner als naslagwerk waarin praktische marketing en sales tips staan die je kunt toepassen.
  • 3 Individuele coachafspraken die je zelf kunt plannen op het moment dat je hier behoefte aan hebt.
  • Een online community waarin je met de andere deelnemers kunt overleggen, advies vragen, sparren, elkaar steunen en zo de interactie onderhouden. Je staat er niet alleen voor. Wij weten hoe belangrijk en waardevol het is om onderling ervaringen te kunnen delen.
  • Tussentijds maak je toetsen om te ontdekken of je de kennis begrepen hebt.

Plan een kennismakingsgesprek in zodat we samen kunnen bepalen of dit echt bij jou past. Pas na het gesprek maak je definitief een keuze of je meedoet.

Dit kan je via de website aanvragen door het formulier in te vullen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Petra Fehring - Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
Petra Fehring
Trainer en coach voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals
9,6

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)