Coaching Utrecht bij stress & burn-out/ herstel werk-prive balans - gratis kennismaking

Trainer
Eltica de Jager Meezenbroek

Coaching Utrecht bij stress & burn-out/ herstel werk-prive balans - gratis kennismaking

ACT praktijk
Logo van ACT praktijk
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 ACT praktijk heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 7 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze Coaching

ACT praktijk biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

De begeleiding van ACTpraktijk is diepgaand en verandert voor velen de manier waarop ze in het leven staan. Na het traject zal je bewuster in het leven staan en ben je weerbaarder tegen pijn en ongemak en hoef je je leven daar minder door te laten leiden.

Voorbij stress & burn-out .. naar zingeving en een betere werk-privé balans

Spanning hoort bij het leven. Het geeft aan dat we om dingen geven en zorgt er voor dat we tegengas kunnen geven als dingen niet gaan zoals we willen. Om optimaal te presteren hebben we spanning nodig. Spanning wordt pas een probleem als deze ons leven te veel gaat beheersen. We voelen ons gestrest en komen in een modus waarin we niet meer effectief met uitdagingen/problemen omgaan.

Niemand wil zich gestrest voelen. Vaak proberen we hou vast te vinden door bijvoorbeeld bepaalde situaties uit de weg te gaan, uitstelgedrag, perfectionisme, te piekeren, of afleiding te zoeken. Op de korte termijn werkt dit vaak, maar …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Werk / Privé Balans, Burn-out coaching trajecten, Burn-out, Stress en Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR).

De begeleiding van ACTpraktijk is diepgaand en verandert voor velen de manier waarop ze in het leven staan. Na het traject zal je bewuster in het leven staan en ben je weerbaarder tegen pijn en ongemak en hoef je je leven daar minder door te laten leiden.

Voorbij stress & burn-out .. naar zingeving en een betere werk-privé balans

Spanning hoort bij het leven. Het geeft aan dat we om dingen geven en zorgt er voor dat we tegengas kunnen geven als dingen niet gaan zoals we willen. Om optimaal te presteren hebben we spanning nodig. Spanning wordt pas een probleem als deze ons leven te veel gaat beheersen. We voelen ons gestrest en komen in een modus waarin we niet meer effectief met uitdagingen/problemen omgaan.

Niemand wil zich gestrest voelen. Vaak proberen we hou vast te vinden door bijvoorbeeld bepaalde situaties uit de weg te gaan, uitstelgedrag, perfectionisme, te piekeren, of afleiding te zoeken. Op de korte termijn werkt dit vaak, maar op de lange termijn kan dit veel energie en aandacht kosten en kan je steeds minder aan en wordt je wereld kleiner. 

Tijdens de coaching leer je om je open te stellen voor gevoelens van onzekerheid en spanning. Je leert dat je deze gevoelens er kan laten zijn, zonder er tegen te strijden. Zo hou je meer energie en aandacht over voor de dingen die je echt belangrijk vindt in het leven. Het is een liefdevolle therapie, waarbij je jezelf leert accepteren, met al je goede en mindere kanten. Je leert daarnaast vaardigheden om meer in het nu te leven, om afstand te nemen van lastige gedachten en je te richten op wat je belangrijk vindt. Hierdoor krijgt spanning minder invloed en hoef je minder te stressen. Ook kijk je naar automatische patronen die stress vergroten, zoals bijvoorbeeld perfectionisme, of niet luisteren naar je eigen grenzen.

Ik sta daarbij graag naast je om te onderzoeken wat je kan helpen om meer zingeving te ervaren en te komen tot een betere werk-privébalans. En hoe je daarbij zo goed mogelijk om kan gaan met de spanning die het veranderen van gedrag met zich meebrengt dit met zich meebrengt. Op deze manier wordt spanning positieve spanning in plaats van stress.

ACT bij stress en burn-out

Om je te begeleiden om beter met stress of burn-out om te gaan maak ik gebruik van ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Dit is een relatief nieuwe gedragstherapie waarmee zeer goede resultaten worden behaald in het omgaan met angst, somberheid, verslaving en ziekte. Ook voor werkgerelateerde coaching is ACT effectief gebleken, o.a. voor de verhoging van werkplezier, de productiviteit, motivatie, innovatie en leiderschapsvaardigheden en de verlaging van afwezigheid van medewerkers met chronische gezondheidsproblemen. ACT als behandeling voor burn-out is veel belovend.

ACT staat voor toewijding (commitment) aan dat wat je belangrijk vindt en acceptatie van moeilijke gedachten, gevoelens en omstandigheden, waar je geen invloed op hebt. Als je te maken hebt met stress of burn-out, dan is het uiteraard goed om ook te kijken op welke externe factoren je wel invloed hebt en hoe je daar verbetering in kan brengen.

Je leert:

  • Beter om te gaan met stress of burn-out
  • De werk-privé balans te herstellen
  • Je open te stellen voor je gevoelens van angst en onzekerheid, waardoor je meer vrijheid krijgt in hoe je wilt handelen.
  • Afstand te nemen van belemmerende gedachten
  • Mild te zijn voor jezelf
  • Minder te oordelen en meer te ervaren
  • Inzicht te krijgen in automatisch patronen en daar flexibeler mee om te gaan
  • Hoe je je leven het liefst vormgeeft
  • Meer focus te krijgen op de dingen die je belangrijk vindt en je meer te richten op de dingen die je wilt i.p.v. wat je allemaal van jezelf moet
  • Hoe je je ondanks de spanning je kan toewijden aan een rijk en betekenisvol leven

Thuis oefenen en stilstaan bij automatische patronen is een essentieel onderdeel van het traject. Daarnaast krijg je toegang tot digitaal materiaal van ACT praktijk en van de app ACT-guide, zoals oefeningen, filmpjes en persoonlijke ervaringen van Gijs Jansen (de maker van de app). Het materiaal is speels, toegankelijk en liefdevol. Het laat zien dat je niet als enige worstelt en ondersteunt je om hier op een luchtige manier mee om te gaan.

Stress en burn-out coaching Utrecht of online

Voor de coaching van ACT praktijk kan je terecht op locatie in Utrecht en daarnaast kan je vanuit heel Nederland via beeldbellen begeleid worden. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.