FitSM ® Foundation (Alternatief voor ITIL) e-learning & examen

Type product

FitSM ® Foundation (Alternatief voor ITIL) e-learning & examen

Adding Value Consulting (AVC)
Logo van Adding Value Consulting (AVC)
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Adding Value Consulting (AVC) heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 200 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

FitSM ® Foundation (Alternatief voor ITIL)
e-learning & examen

Standard for Lightweight IT Service Management

Met de introductie van FitSM, de open source, slanke ITSM-standaard (IT Service Management), beschikt de servicemanagementsector over een slanke aanpak om te profiteren van de meest gebruikte best practices. Wat biedt FitSM dat u nog niet weet? Het korte antwoord is dat u de richtlijnen moet gebruiken naast uw ITIL®- of servicemanagementimplementatieprogramma. Het zal leiden tot snellere en meer zichtbare resultaten en succes. Dit artikel geeft een paar aanbevelingen die u kunt overwegen.

FitSM®

Veel organisaties gebruiken de IT Service Management-standaard om hun IT- en informat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Overzicht, Projectmanagement, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en ITIL Foundation.

FitSM ® Foundation (Alternatief voor ITIL)
e-learning & examen

Standard for Lightweight IT Service Management

Met de introductie van FitSM, de open source, slanke ITSM-standaard (IT Service Management), beschikt de servicemanagementsector over een slanke aanpak om te profiteren van de meest gebruikte best practices. Wat biedt FitSM dat u nog niet weet? Het korte antwoord is dat u de richtlijnen moet gebruiken naast uw ITIL®- of servicemanagementimplementatieprogramma. Het zal leiden tot snellere en meer zichtbare resultaten en succes. Dit artikel geeft een paar aanbevelingen die u kunt overwegen.

FitSM®

Veel organisaties gebruiken de IT Service Management-standaard om hun IT- en informatietechnologiegerelateerde activiteiten te organiseren in klantgerichte diensten.

Aanvankelijk bereikten organisaties dit door gebruik te maken van de kernrichtlijnen en Best Practices van de IT Infrastructure Library. Op enkele uitzonderingen na worden echter slechts enkele processen toegepast, voornamelijk in de klantgerichte IT-ondersteuning.

FitSM® is ontworpen voor professionals die de competenties willen verwerven die nodig zijn om effectieve ITSM-processen te implementeren zonder zich te hoeven verdiepen in de intensieve details van andere frameworks.

Terwijl Best Practices een aantal elementen voor standaardisatie missen, is FitSM® ontworpen om controleerbare standaarden in deze kernprocessen te implementeren, waardoor de focus ligt op de essentie van IT Service Management.

WAT KUNNEN ORGANISATIES BEREIKEN MET FITSM®?

  • De stappen op weg naar de implementatie van de volledige set IT Service Management-processen
  • Het verbeteren van de IT-dienstverlening van een organisatie - met behulp van een beknopte, lichte en haalbare ITSM-standaard
  • Toepassing van effectieve ITSM-processen in gefedereerde omgevingen - waar diensten worden beheerd in samenwerking met concurrerende of ongelijksoortige organisaties
  • Succesvol beheer van specifieke ITSM-processen
  • Implementatie van de fundamenten van effectieve ITSM-processen - in gevallen waarin het niet nodig is om de gedetailleerde processen te implementeren die door andere raamwerken zoals ISO/IEC 20000 worden geleverd
  • Invoering van effectieve IT-processen door middel van checklists en maturiteitsbeoordeling

WAT ZIJN DE VOORDELEN VOOR EEN GECERTIFICEERDE FITSM® PROFESSIONAL

  • De basisbegrippen en termen van IT-servicemanagement
  • Het doel en de structuur van FitSM-standaarden - en hun relatie tot andere standaarden
  • Het procesraamwerk dat ten grondslag ligt aan FitSM
  • De vereisten die in FitSM zijn gedefinieerd - waardoor u de implementatie sneller en efficiënter kunt invoeren.

FitSM® Foundation 120d e-learning, met online examencursus

Met FitSM® Foundation kunnen kandidaten hun vaardigheid in het implementeren van effectieve, fundamentele IT-servicemanagementprocessen certificeren.

FITSM FOUNDATION E-LEARNING TRAINING DETAILS

  • 120 dagen toegang tot het platform
  • 7 lessen (3 uur video opgenomen door een geaccrediteerde docent)
  • Downloadbare PDF-documenten met gedetailleerde inhoud (dia's, uitleg) voor elke les
  • Oefeningen en oplossingen
  • 1 officieel proefexamen
  • 24/7 toegang

Doelstellingen

Deelnemers aan deze cursus leren:

  • De basisbegrippen en termen van IT-servicemanagement
  • Het doel en de structuur van FitSM-standaarden - plus hun relatie tot andere standaarden
  • Het procesraamwerk dat ten grondslag ligt aan FitSM
  • De vereisten die in FitSM zijn gedefinieerd - zodat u de implementatie sneller en efficiënter kunt implementeren.

FITSM FOUNDATION ONLINE EXAMEN

  • 20 vragen
  • Meerkeuze formaat
  • Duur 30 minuten
  • 13 punten of meer nodig om te slagen (van de 20 beschikbare) - 65%
  • Gesloten boek examen

Voor wie is het bedoeld?

  • Alle personen die betrokken zijn bij de levering van IT-services.
  • Kandidaten die willen doorstromen naar het gevorderde niveau van het kwalificatie- en certificatieschema.

Vereisten

Er zijn geen vereisten om toegang te krijgen tot de FitSM® Foundation-cursus en het examen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.