Online Marketing Opleiding voor Cultuurmarketeers

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Afdeling Cultuur

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Rotterdam
feb. 2020 tot jun. 2020

Beschrijving

Lijkt het je goed om de online marketing van jouw culturele organisatie te professionaliseren? En wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met als docent een online marketingbureau gespecialiseerd in de culturele sector? Juist ja, dat vermoeden hadden we al. Jij bent namelijk niet de enige cultuurmarketeer die graag wil leren hoe online marketing jouw culturele organisatie kan helpen beter zichtbaar te zijn. Daarom besloten wij te starten met deze Online Marketing Opleiding. Op deze pagina lees je daar alles over.

Het idee

Wij geloven dat een online marketing opleiding niet lang genoeg kan duren. Daarom hebben we gekozen voor 10 lesdage…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Lijkt het je goed om de online marketing van jouw culturele organisatie te professionaliseren? En wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met als docent een online marketingbureau gespecialiseerd in de culturele sector? Juist ja, dat vermoeden hadden we al. Jij bent namelijk niet de enige cultuurmarketeer die graag wil leren hoe online marketing jouw culturele organisatie kan helpen beter zichtbaar te zijn. Daarom besloten wij te starten met deze Online Marketing Opleiding. Op deze pagina lees je daar alles over.

Het idee

Wij geloven dat een online marketing opleiding niet lang genoeg kan duren. Daarom hebben we gekozen voor 10 lesdagen verspreid over 6 maanden. In deze periode leer je alle basisbegrippen in de online cultuurmarketing, maar nog belangrijker: je leert praktische vaardigheden om je eigen online marketing strategie tot uitvoering te brengen. In dit half jaar leg je samen met de docent, de specialisten van Afdeling Cultuur én je medecursisten de basis van je eigen online marketing. De focus ligt op het leren van praktische vaardigheden.

Programma

Tijdens de interactieve lessen gaan we aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Marketingstrategie
  • Marketingmix: het combineren van alle online kanalen
  • Google Analytics
  • Community management
  • Social media adverteren (Facebook, Instagram & LinkedIn)
  • SEO: zoekmachine optimalisatie
  • SEA: zoekmachine adverteren (Google Ad Grants)
  • E-mailmarketing
  • Rapporteren
  • Presenteren

Naast deze skills houden we je ook op de hoogte van de trends en ontwikkelingen in het vak. We maken je wegwijs in de online wereld. Waar kun je informatie vinden? Welke blogs kun je volgen? En welke ontwikkelingen zijn interessant voor jouw organisatie?

Voor wie is dit interessant

Iedereen die werkzaam is binnen marketing & communicatie in de culturele sector (als freelancer kan ook) en de wens heeft om de online marketing basis van je organisatie op orde te brengen of beter te begrijpen. Het is fijn als de meeste online marketing begrippen je al wat zeggen, zodat je in deze opleiding direct aan de slag kunt voor je eigen organisatie. Voor marketeers met wat minder ervaring zal het huiswerk iets worden uitgebreid. Tot slot is het handig dat je de tijd kunt vrijmaken voor deze opleiding, zie ook de studielast.

Ben je geen cultuurmarketeer, maar wel geïnteresseerd in onze opleiding? Neem even contact op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wat leer je

Tijdens de opleiding leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om de dagelijkse online marketing voor jouw organisatie te verzorgen. En dat niet alleen. Je gaat er direct mee aan de slag.

  • Je beheerst de praktische vaardigheden om de dagelijkse online marketing werkzaamheden voor jouw organisatie uit te voeren. Dit houdt onder andere in; social campagnes opzetten, SEO teksten schrijven, Google Ads monitoren, nieuwsbrieven verzenden, enzovoort.
  • Je leert hoe je de marketingstrategie van jouw organisatie kan omzetten naar een online marketingstrategie.
  • Je weet invulling te geven aan deze marketingstrategie door de juiste kanalen in te zetten en te combineren.
  • Je doet ruime kennis op van de mogelijkheden binnen online marketing. Daarnaast weet je ook waar je informatie vandaan moet halen.
  • Samen met ons richt je alle accounts goed in zodat je optimale resultaten kunt behalen en deze op de juiste manier gaat doormeten.
  • Je bent op de hoogte van de trends & ontwikkelingen binnen het vak.

Dit is fijn aan deze opleiding

  • Dezelfde docent begeleidt je deze hele periode
  • Je zit samen met gelijkgestemde cultuurmarketeers
  • Tussen de lessen door werk je middels huiswerk aan je eigen online marketing
  • Dankzij een strippenkaart kun je hulp inschakelen van onze specialisten
  • Je leert de kneepjes van het vak van profit marketeers met ervaring in non-profit
  • De mogelijkheid om bij ons op kantoor aan huiswerkopdrachten te werken, met alle expertise binnen handbereik

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Afdeling Cultuur, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.