Online Marketing Opleiding

Type product
Logo van Afdeling Online
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Afdeling Online heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 8 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Lijkt het je goed om de online marketing van jouw organisatie te professionaliseren? En wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met een online marketingbureau als docent? Juist ja, dat vermoeden hadden we al. Jij bent namelijk niet de enige marketing- of communicatiemedewerker die graag wil leren hoe online marketing jouw organisatie kan helpen je doelen te behalen. Op deze pagina lees je daar alles over.

Waarom kiezen voor Incompany opleiden?

  • Bij jou in huis
    • De lessen zijn bij jou op locatie. Scheelt heel wat reistijd voor jou en collega’s. 
  • Voor je hele team
    • We geven graag individueel, maar ook in groepen les. Alles is m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Lijkt het je goed om de online marketing van jouw organisatie te professionaliseren? En wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met een online marketingbureau als docent? Juist ja, dat vermoeden hadden we al. Jij bent namelijk niet de enige marketing- of communicatiemedewerker die graag wil leren hoe online marketing jouw organisatie kan helpen je doelen te behalen. Op deze pagina lees je daar alles over.

Waarom kiezen voor Incompany opleiden?

  • Bij jou in huis
    • De lessen zijn bij jou op locatie. Scheelt heel wat reistijd voor jou en collega’s. 
  • Voor je hele team
    • We geven graag individueel, maar ook in groepen les. Alles is mogelijk tot een maximum van 16 collega’s per lesdag. 
  • Op maat gemaakt
    • Het lesprogramma is op maat gemaakt. Dat wil zeggen: afgestemd op jouw leerwensen, topics en samenstelling van het team.

Het idee

Wij geloven dat een online marketing opleiding niet lang genoeg kan duren. Daarom hebben we gekozen voor 10 lesdagen verspreid over meerdere maanden. In deze periode leer je alle basisbegrippen van de online marketing, maar nog belangrijker: je leert praktische vaardigheden om je eigen online marketing strategie tot uitvoering te brengen. In deze periode leg je samen met de docent, de specialisten van Afdeling Online én je collega’s de basis van je eigen online marketing. De focus ligt op het leren van praktische vaardigheden.

De opbouw van de opleiding

Tijdens de interactieve lessen gaan we aan de slag met de volgende onderwerpen. Omdat deze opleiding op maat is, kunnen we natuurlijk ook dagen wisselen of onderwerpen introduceren die beter bij jouw leervraag passen.

Lesdag 1

Online Marketing Strategie

Op dag 1 starten we met de basis. Dat wil zeggen: hoe ziet het online marketing umfeld eruit? Welke strategieën zijn er? Hoe ziet jouw customer journey eruit? Ook regelen we dat je persona’s op orde zijn. 

Onderwerpen kunnen zijn:

  • online marketing strategie
  • online marketing mix
  • customer journey en persona’s

Lesdag 2

Community Management

Tijdens deze dag staat organisch bereik op social media centraal. We geven jou handvatten om de meest creatieve én effectieve posts te creëren. 

Onderwerpen

  • social media trends en algoritmes
  • contentvormen en tools 
  • contentkalender

Lesdag 3

Social Advertising

Dag 3 staat in het teken van Social Advertising. We gaan we in op de laatste trends, de basistheorie en geven praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen social advertentiestrategie. 

Onderwerpen

  • audiences, pixels en advertentie creatie
  • advertentie- en biedingstypes
  • optimalisatie

Lesdag 4

SEO

Aan de slag met SEO! Vandaag vertellen we over de laatste SEO trends, de basistheorie en geven we praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen SEO-strategie, zowel on-site als off-site. 

Onderwerpen:

  • zoekwoorden onderzoek en concurrentieanalyse
  • website architectuur en technisch ontwerp
  • copywriting, link-earning en SEO-onderhoud

Lesdag 5

Google Ads (SEA)

Dag 5 staat in het teken van de laatste trends en de basistheorie van Google Ads. We geven je praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen Google Ads account.

Onderwerpen:

  • zoekwoordenonderzoek
  • campagne opbouw en budgettering
  • extensies optimalisatie, meten en bijsturen

Lesdag 6

E-mailmarketing

Een hele dag les krijgen over E-mailmarketing leert je alles het belang van deze discipline. Je wordt bekend met soorten campagnes, e-mailadressen verzamelen (en de AVG) en hoe je een succesvolle campagne opzet en analyseert.   

Onderwerpen:

  • tooling en soorten campagnes
  • e-mailadressen verzameling, segmentatie & tags
  • analyse en ab-testen

Lesdag 7

Website Marketing

Je website of webshop vormt een ontzettend belangrijke hub in je online strategie. Wij leren je op lesdag 7 hoe je website perfect kan samenwerken met je online campagnes, én hoe je jouw online platform samen met je huidige webbouwer kunt verbeteren. 

Onderwerpen:

  • website navigatie, pixels en controle
  • (landings)pagina ontwerp en gedragsprofielen
  • schrijven voor het web en de AVG

Lesdag 8

Analytics

Op lesdag 8 vertelt de docent je alles over de laatste Analytics trends, de basisconfiguratie vereisten en geeft hij praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen Analytics inrichting. Op basis van onze workshop is je Analytics account volledig ingericht.

Onderwerpen

  • weergaven, filters, doelen en funnels
  • website- en kanaal analyse
  • rapportage

Lesdag 9

Analyse en data visualisatie 

Op lesdag 9 nemen we doelen en KPI’s als uitgangspunt. We gaan in op de Google Data Studio mogelijkheden en geven praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen Google Data Studio Dashboard. Alles met als doel om de resultaten van online marketing en visie te onderbouwen.  

Onderwerpen

  • opmaak, bronnen, metrics en dimensions
  • data visualisatie: grafieken kiezen
  • vertel je verhaal: delen en rapporteren

Lesdag 10

Plan van Aanpak

Tijdens de laatste lesdag is er vrije ruimte voor topics die tijdens de opleiding naar boven kwamen. Het doel is dat het Plan van Aanpak af is en gepresenteerd kan worden aan een bestuur of leidinggevende(n).  

Onderwerpen

  • vrije ruimte
  • presentatie plan van aanpak
  • borrel

Voor wie is dit interessant?

Iedereen die werkzaam is binnen marketing & communicatie (als freelancer kan ook) en de wens heeft om de online marketing basis van je organisatie op orde te brengen of beter te begrijpen. Het is fijn als de meeste online marketing begrippen je al wat zeggen, zodat je tijdens deze opleiding direct aan de slag kunt voor je eigen organisatie. Voor marketeers met wat minder ervaring zal het huiswerk iets worden uitgebreid en het niveau van de opleiding worden aangepast. Tot slot is het handig dat je de tijd kunt vrijmaken voor deze opleiding, zie ook de studielast.

Dit krijg je onder de knie

Tijdens de opleiding leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om de dagelijkse online marketing voor jouw organisatie te verzorgen. En dat niet alleen. Je gaat er direct mee aan de slag. 

Dit houdt onder andere in: social campagnes opzetten, SEO teksten schrijven, Google Ads monitoren, nieuwsbrieven verzenden, enzovoort. Je leert hoe je de marketingstrategie van jouw organisatie kan omzetten naar een online marketingstrategie. Je weet invulling te geven aan deze marketingstrategie door de juiste kanalen in te zetten en te combineren. Je doet ruime kennis op van de mogelijkheden binnen online marketing. Daarnaast weet je ook waar je informatie vandaan moet halen. Samen met ons richt je alle accounts goed in zodat je optimale resultaten kunt behalen en deze op de juiste manier gaat doormeten. En: je bent op de hoogte van de trends & ontwikkelingen binnen het vak.

Op deze manier ga je leren

Het programma bestaat uit ongeveer 10 lesdagen (in overleg kan dit meer of minder zijn) en is verdeeld over een half jaar (ook in overleg aan te passen). Met andere woorden: ongeveer een keer in de twee weken. In de weken dat er geen les is, bieden we je de mogelijkheid om samen met je collega’s bij ons op kantoor bijeen te komen. Zo kun je samen werken aan opdrachten én de specialisten van Afdeling Online om hulp vragen.

Interactief en praktisch

De bijeenkomsten zijn interactief en zeer praktisch. De opleiding zit bomvol leuke opdrachten, afgewisseld met stukken theorie en vooral heel veel doen! De opdrachten zijn zo opgesteld dat jij direct aan de online marketing van jouw organisatie werkt. We behandelen elkaars cases, zodat jullie niet alleen met elkaar, maar ook van elkaar leren.

Eén gezicht als docent

Tijdens de hele opleiding zul je les hebben van Jaap Schepers, een online strateeg met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online. Hij voorziet onze klanten van strategisch advies en ziet het als zijn missie om (beginnende) online marketeers de praktische kneepjes van het vak te leren. Jaap gelooft dat we elkaar slimmer maken als we kennis, resultaat en fun combineren. Dat wil zeggen: hard werken, maar ook gezellige en interactieve lessen.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Per lesdag zul je ongeveer 6 tot 8 uur voorbereiding nodig hebben. In deze tijd lees je je in over nieuwe onderwerpen en werk je aan opdrachten voor je eigen organisatie. Over de gehele periode komt dit neer op gemiddeld 8 uur per week (incl. bijeenkomsten). Voor de hele opleiding is dit in totaal 160 uur.

Digitale leeromgeving

Tijdens de opleiding heb je toegang tot de Academy, een online leeromgeving. Hier staat alle stof op, kun je opdrachten maken en communiceren met de docent. 

Voor extra hulp

Bij deze opleiding heb je ook de beschikking tot een strippenkaart ter waarde van 8 uur. Deze is ervoor bedoeld dat je de specialisten van Afdeling Online kunt inzetten bij het tackelen van complexe problemen. Denk aan een eenmalige inrichting van Google Analytics: dit moet goed gebeuren, maar in de toekomst ga je dit nooit meer zelf doen. Daarom helpt een specialist je, en kun jij je focussen op de stof die je wél zult gebruiken in de praktijk. Jij bepaalt zelf wanneer en waarvoor je de strippenkaart inzet.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.