e-mail etiquette

Type product
Tijdsduur
Logo van AVK
Opleiderscore: starstarstarstar_borderstar_border 6 AVK heeft een gemiddelde beoordeling van 6 (uit 1 ervaring)

Tip: laat jezelf inspireren, bekijk hier de video!

Beschrijving

Video over e-mail etiquette, behorend bij het e-etiquette spel van AVK avk.nl. Deze video is een interpretatie en vertaling van de video door vinJones “Business practices that refuse to die #44, Email trees”

Een zakelijk spel om e-mail etiquette bespreekbaar te maken en zo tot goede afspraken te komen om overvolle mailboxen te voorkomen.

Waarom heb je e-mail etiquette (e-Etiquette) nodig?

Het werken met e-mail (en digitale communicatie als geheel) heeft een grote vlucht genomen. Toch hoor je veel mensen klagen over de slechte naleving van de ongeschreven regels bij het gebruik hiervan. Zo hebben we last van volle postbussen, overmatig 'cc' gebruik en zijn verwachtingen van reactietijden n…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: E-mail, Schrijven voor het web, B2B-Communicatie, Blind typen en Commercieel schrijven.

Video over e-mail etiquette, behorend bij het e-etiquette spel van AVK avk.nl. Deze video is een interpretatie en vertaling van de video door vinJones “Business practices that refuse to die #44, Email trees”

Een zakelijk spel om e-mail etiquette bespreekbaar te maken en zo tot goede afspraken te komen om overvolle mailboxen te voorkomen.

Waarom heb je e-mail etiquette (e-Etiquette) nodig?

Het werken met e-mail (en digitale communicatie als geheel) heeft een grote vlucht genomen. Toch hoor je veel mensen klagen over de slechte naleving van de ongeschreven regels bij het gebruik hiervan. Zo hebben we last van volle postbussen, overmatig 'cc' gebruik en zijn verwachtingen van reactietijden niet waar te maken.

AVK ontwikkelde om deze reden het e-Etiquette spel. Een zakelijk spel waarbij je als team samen de dialoog aangaat aan de hand van vragen, stellingen, video's en voorbeelden over zakelijk e-mail gebruik in het spel.

Doel van het e-Etiquette spel

Het doel van het spel is dat je als team of afdeling samen tot de best passende afspraken komt over het omgaan met e-mail binnen de organisatie. Doordat je met elkaar de dialoog aangaat worden afspraken niet eenzijdig opgelegd (wat acceptatie in de weg staat) maar kom je juist samen tot commitment en gezamenlijk vastgestelde afspraken.

Hoe werkt het e-Etiquette spel?

Het e-Etiquette spel is een bordspel op A0 formaat dat je speelt met 3 tot 8 personen. Tijdens het spel doorloop je 7 vragen met de groep. Elke vraag bevat verdiepingen, stellingen en achtergronden zoals een video, zodat je met de juiste mindset een gerichte discussie met elkaar kunt voeren om zodoende te komen tot de gewenste afspraken / e-mail etiquette.

Het spel wordt gespeeld onder begeleiding van een trainer/teamcoach van AVK die gespecialiseerd is in e-mail etiquette. Het spel duurt circa 2,5 uur en kan gespeeld worden met 1 groep of met meerdere groepen tegelijkertijd.

Het spel is ideaal om te combineren met onze trainingen die gaan over samenwerken met Outlook.

Het is onze passie om het werk op kantoor slimmer, sneller en leuker te maken met bestaande of nieuwe hulpmiddelen. Vanuit onze praktische aanpak op maat bieden we een podium om slimmer te gaan werken op kantoor. 

Wij helpen onze klanten met persoonlijke aandacht en onze hoge mate van service om optimaal te presteren en verspillingen tegen te gaan.  

We staan naast onze klanten als full-service verander-begeleiders onder meer door:

  • Persoonlijk contact
  • Ontzorgen en meedenken
  • Echte maatwerk trainingen die aansluiten op de specifieke behoeften
  • Gedegen kennis


Wij maken daarbij gebruik van de 70:20:10 methode:

70% van leren vindt plaats op de werkplek. Learning by doing. We helpen onze klanten met training/coaching begeleiding; nazorg; werkplekbegeleiding; meten en toetsen; inventariseren, online helpdesk, e-mail helpdesk, online vragenuur.

20% leer je van anderen. We helpen na onze training/begeleiding met; Coaching, feedback geven en helpen op afstand.

10% van leren vindt plaats in een formele training. Wij helpen met het organiseren, leveren en geven van: klassikale training, online training, eLearning, maatwerk advies. Daarnaast stimuleren wij de deelnemers tijdens de fysieke trainingen van elkaar te leren om bij te dragen aan de 20% en 70% uit 70:20:10.

Benieuwd wat AVK voor jouw organisatie kan betekenen? 
Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: E-mail.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.