Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

Type product
Trainer
Gytha Heins

Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

AanspreekAcademie
Logo van AanspreekAcademie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 AanspreekAcademie heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,7
Gemiddeld cijfer voor Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
B. Huisman
Managing Partner
10
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"‘Spreek je uit!’ zeg ik vaak tegen mijn medewerkers. Maar als ik eerlijk ben vind ik dat zelf ook niet altijd makkelijk. Deze training heeft me nu eindelijk eens uitgelegd hoe dat komt en wat ik kan doen om het makkelijker te maken, voor mezelf en voor mijn gesprekspartner. Ik heb een paar tips al toegepast (zoals een vraag voorbereiden) en het werkt echt. Dank Gytha, voor je heldere uitleg en inspiratie!" - 10-01-2022 12:17

"‘Spreek je uit!’ zeg ik vaak tegen mijn medewerkers. Maar als ik eerlijk ben vind ik dat zelf ook niet altijd makkelijk. Deze training heeft… alles lezen - 10-01-2022 12:17

Fijn dat de training je zo geïnspireerd heeft Bart. Dank voor je mooie review!

- 10-01-2022 12:17

Beschrijving

"Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op."
Bron: Onderzoek aanspreekgedrag, Gytha Heins.

Vraag jij je op je werk ook wel eens af; 'Dit is toch niet normaal? Waarom zegt niemand er wat van?!' Bijvoorbeeld als collega's in een overleg op hun mobiel zitten te kijken of iemand een kwartier te laat aansluit? Of wanneer iemand plotseling wegloopt uit een Teams meeting of er een ongepaste seksistische grap wordt gemaakt? Heb jij ook collega's die roddelen, maar niet de moed lijken te hebben het direct tegen de persoon in kwestie te zeggen? Worden bij jou in het team ook regelmatig afspraken niet nagekomen? Of besluiten niet uitgevoerd?

Uit Gytha's onderzoek naar aanspreekgedrag in organisaties blijkt dat we allemaal naar elkaar kijken in de hoop dat zíj (de directie, het MT, mijn mede…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

"Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op."
Bron: Onderzoek aanspreekgedrag, Gytha Heins.

Vraag jij je op je werk ook wel eens af; 'Dit is toch niet normaal? Waarom zegt niemand er wat van?!' Bijvoorbeeld als collega's in een overleg op hun mobiel zitten te kijken of iemand een kwartier te laat aansluit? Of wanneer iemand plotseling wegloopt uit een Teams meeting of er een ongepaste seksistische grap wordt gemaakt? Heb jij ook collega's die roddelen, maar niet de moed lijken te hebben het direct tegen de persoon in kwestie te zeggen? Worden bij jou in het team ook regelmatig afspraken niet nagekomen? Of besluiten niet uitgevoerd?

Uit Gytha's onderzoek naar aanspreekgedrag in organisaties blijkt dat we allemaal naar elkaar kijken in de hoop dat zíj (de directie, het MT, mijn medewerkers, de voorzitter van het overleg...) ingrijpen. En dat we ons mond houden omdat we de sfeer niet willen verpesten, die ander geen gezichtsverlies willen bezorgen of omdat we geen risico willen lopen op mogelijke negatieve consequenties voor onze (loop)baan. Zo houden we samen gedrag in stand waar we eigenlijk allemaal van af willen.

  • Hoe kun je ongewenst gedrag stoppen (en gewenst gedrag aanmoedigen)?
  • Hoe spreek je iemand op een goede manier aan?
  • Hoe voorkom je dat het escaleert?
  • En hoe kun je er voor zorgen dat in jouw team nu écht een aanspreekcultuur ontstaat (en er niet alleen maar over gepraat wordt)?

In de online Aanspreek Academie vind je antwoord op deze vragen en leer je meer impact te maken op het moment dat jij iemand aanspreekt op zijn of haar gedrag.

De e-learning omvat zes modules. Iedere twee weken ontvang je een nieuwe module. Je bepaalt zelf hoeveel tijd je aan de training besteedt. Je hoeft niet alle inhoud te bekijken en kunt regelmatig kiezen voor een korte samenvatting in een video of podcast. En het is aan jou de opdrachten (in het digitale werkboek) wel of niet uit te voeren. Uiteraard heeft de training meer effect als je dat wel doet, want in de opdrachten maak je de vertaalslag naar jouw eigen praktijk. Houd rekening met minimaal 1 uur per week (of 2 uur per twee weken) en maximaal 2 uur per week (of een halve dag per twee weken). Je hebt vanaf ontvangst van de inlogcode 15 weken de tijd om de e-learning af te ronden.

Bekijk hier de inhoud van de modules: https://www.succesvolaanspreken.nl/e-learning/.

Een deel van de inhoud is gericht op aanspreken vanuit een leidinggevende functie. Als je geen leiding geeft kun je deze onderdelen overslaan of een korte samenvatting bekijken in de opgenomen video's of podcasts.

8,7
Gemiddeld cijfer voor Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar
B. Huisman
Managing Partner
10
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"‘Spreek je uit!’ zeg ik vaak tegen mijn medewerkers. Maar als ik eerlijk ben vind ik dat zelf ook niet altijd makkelijk. Deze training heeft me nu eindelijk eens uitgelegd hoe dat komt en wat ik kan doen om het makkelijker te maken, voor mezelf en voor mijn gesprekspartner. Ik heb een paar tips al toegepast (zoals een vraag voorbereiden) en het werkt echt. Dank Gytha, voor je heldere uitleg en inspiratie!" - 10-01-2022 12:17

"‘Spreek je uit!’ zeg ik vaak tegen mijn medewerkers. Maar als ik eerlijk ben vind ik dat zelf ook niet altijd makkelijk. Deze training heeft… alles lezen - 10-01-2022 12:17

Fijn dat de training je zo geïnspireerd heeft Bart. Dank voor je mooie review!

- 10-01-2022 12:17
starstarstarstarstar_border
An Stevens
Management Assistente
8
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"Door deze training ga je op een andere manier naar je collega's kijken en reageren. En leer je ook naar jezelf te kijken. De training was goed opgezet voor leidinggevenden maar voor mij als management assistent dient de training nog te worden aangepast. Dit staat in de planning om gedaan te worden. Maar buiten dat was het een training waar je zeker wat van opsteekt en wat je concreet kan gaan toepassen." - 20-12-2021 15:51

"Door deze training ga je op een andere manier naar je collega's kijken en reageren. En leer je ook naar jezelf te kijken. De training was go… alles lezen - 20-12-2021 15:51

Beste An, dank voor je review en mooie woorden. Fijn dat je bereid was deze versie voor leidinggevenden door te nemen, zolang de medewerkers versie er nog niet is. Gelukkig zijn de praktische tips voor iedereen relevant, want aanspreken is voor een leidinggevende net zo tegennatuurlijk als voor een management assistent. Fijn dat er voor jou ook genoeg concrete tips in de elearning zaten.
Hartelijke groet,
Gytha

- 20-12-2021 15:51
starstarstarstarstar_half
Odile Steijger
Afdelingshoofd
9
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"De e-learning ziet er mooi uit en de inhoud is zorgvuldig opgebouwd. Gytha deed gedegen onderzoek, maar weet de inhoud te vertalen naar praktisch toepasbare tips. Het was een uitdaging in mijn volle agenda iedere week een uurtje vrij te houden, maar je kunt de materie ook sneller door als je daar behoefte aan hebt. In het werkboek staat altijd een heldere samenvatting en de opdrachten zijn niet verplicht. Ik vond het inspirerend en zeer leerzaam. Hoewel ik voldoende getraind ben in het geven van (constructieve) feedback vond ik in deze training echt nog wat verrassende eyeopeners" - 20-12-2021 13:27

"De e-learning ziet er mooi uit en de inhoud is zorgvuldig opgebouwd. Gytha deed gedegen onderzoek, maar weet de inhoud te vertalen naar prak… alles lezen - 20-12-2021 13:27

Ha Odile, veel dank voor je review en heldere verwoording. Als leidinggevende ben je nooit uitgeleerd in feedback geven en aanspreken hè? Ik heb je talent daarvoor gezien en wens je nog veel mooie gesprekken toe in je nieuwe rol.
Hartelijke groet,
Gytha

- 20-12-2021 13:27
starstarstarstar_halfstar_border
Tine Tine Karthaus
assistent
7
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"modules te veel geschreven vanuit leidinggevende functie.
veel tekst om door te werken vooral module 1 en 2.
3 en 4 waren veruit de betere, vooral door de herkenbare filmpjes.
veel geleerd: aanspreken, maar ook geleerd wanneer niet aanspreken beter is." - 10-12-2021 14:59

"modules te veel geschreven vanuit leidinggevende functie. veel tekst om door te werken vooral module 1 en 2. 3 en 4 waren veruit de beter… alles lezen - 10-12-2021 14:59

Ha Tine, dank voor je review! Het klopt; de training die jij volgde is de versie voor leidinggevenden. In 2022 verschijnt de versie voor medewerkers. Daarin verdwijnt module 3. En ik heb inmiddels wat tekst verwijdert en in plaats daarvan uitleg video's toegevoegd. Fijn dat je er veel van geleerd hebt!

- 10-12-2021 14:59
starstarstarstarstar_border
Cynthia Bloem
Teamleider klantenservice
8
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"Gytha heeft gedegen onderzoek gedaan naar aanspreekgedrag, maar weet dit goed te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Ik vond de cases die ze in de training aanhaalt zeer herkenbaar. En ook leuk haar zelf regelmatig in beeld te zien. Nu begrijp ik eindelijk waar die knoop in mijn maag vandaan komt als ik een medewerker moet aanspreken. En ik weet nu veel beter hoe ik dat kan doen, zonder dat het gesprek uit de bocht vliegt. " - 08-12-2021 19:32

"Gytha heeft gedegen onderzoek gedaan naar aanspreekgedrag, maar weet dit goed te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Ik vond de cases die … alles lezen - 08-12-2021 19:32

Fijn dat je veel aan de e-learning gehad hebt Cynthia en dank voor je complimenten!

- 08-12-2021 19:32
starstarstarstarstar
Hans Hendriks
Manager Finance
10
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"De e-learning heeft een duidelijke structuur en is prettig om door te nemen, met name door de afwisseling in tekst, video’s en podcasts. De toon is prettig en pragmatisch. Ook fijn dat ik iedere twee weken een reminder ontving en ik niet alles in een keer hoefde te doen. Want het is best veel. Ik vond het een inspirerende training en heb er veel praktische tips uit gehaald die ik nog regelmatig toepas. " - 08-12-2021 19:18

"De e-learning heeft een duidelijke structuur en is prettig om door te nemen, met name door de afwisseling in tekst, video’s en podcasts. De … alles lezen - 08-12-2021 19:18

Dank voor je mooie woorden Hans. Ik wens je veel mooie, goede gesprekken toe!
Hartelijke groet,
Gytha

- 08-12-2021 19:18
Gytha Heins
Gytha Heins
Ervaren teamcoach | expert in aanspreken op gedrag
8,7

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met AanspreekAcademie, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.