Succesvol aanspreken en feedback geven.

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Gytha Heins

Succesvol aanspreken en feedback geven.

AanspreekAcademie
Logo van AanspreekAcademie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 AanspreekAcademie heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 7 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

AanspreekAcademie biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Brugge, Brussel, Gent, Luik

Beschrijving

"Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op."
Bron: Onderzoek aanspreekgedrag, Gytha Heins.

Heb jij ook mensen in je team die hun afspraken niet nakomen of negatief praten over anderen zonder het tegen de betrokkene zelf te zeggen? Misschien stoor je je in vergaderingen aan collega's die te laat komen, teveel zendtijd opeisen of op hun mobiel de mail zitten bij te werken? Zie jij om je heen ook mensen duiken als er verantwoordelijkheid genomen moet worden?

Als je niet effectief of ronduit onfatsoenlijk gedrag op je werk ziet wil je dat het stopt. En als je leiding geeft aan de persoon die dat gedrag vertoont is het zelfs je verantwoordelijkheid daar voor te zorgen. Maar je er over uitspreken is niet vanzelfsprekend. Misschien denk je dat er niets aan te doen is. En natuurlijk wil …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

"Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op."
Bron: Onderzoek aanspreekgedrag, Gytha Heins.

Heb jij ook mensen in je team die hun afspraken niet nakomen of negatief praten over anderen zonder het tegen de betrokkene zelf te zeggen? Misschien stoor je je in vergaderingen aan collega's die te laat komen, teveel zendtijd opeisen of op hun mobiel de mail zitten bij te werken? Zie jij om je heen ook mensen duiken als er verantwoordelijkheid genomen moet worden?

Als je niet effectief of ronduit onfatsoenlijk gedrag op je werk ziet wil je dat het stopt. En als je leiding geeft aan de persoon die dat gedrag vertoont is het zelfs je verantwoordelijkheid daar voor te zorgen. Maar je er over uitspreken is niet vanzelfsprekend. Misschien denk je dat er niets aan te doen is. En natuurlijk wil je de relatie niet beschadigen, de persoon in kwestie geen gezichtsverlies bezorgen en de zaak niet laten escaleren.

Hoe houd je de relatie overeind en bespreek je de heikele zaken op een goede manier? En hoe inspireer je mensen om je heen hetzelfde te doen? Daarover gaat deze training.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor ervaren leidinggevenden. Per groep minimaal zeven en maximaal twaalf deelnemers.

Mogelijk organiseren we op een ander tijdstip een training voor startende leidinggevenden en een aparte training voor niet leidinggevenden en senior professionals. Mocht je interesse daar naar uit gaan, dan horen we dat graag.

Resultaat

Door aanspreekbaar te zijn op jouw gedrag, laat je zien dat je rekening houdt met anderen. En door anderen vaker aan te spreken op hun gedrag, toon je dat je grenzen stelt aan wat voor jou acceptabel is. Daarmee verdien je respect en raak je minder energie kwijt aan nuttelozen zaken.

Na de training zal je anders aankijken tegen aanspreken, waardoor je eerder de confrontatie met collega’s aangaat en zelf meer leert als je aangesproken wordt. Ook kun je anderen inspireren hetzelfde te doen. Je zult daarmee op termijn effectiever worden in je samenwerkingen en je doelstellingen sneller realiseren.

Programma op hoofdlijnen

We praten veel over aanspreken en het creëren van een aanspreekcultuur. We zijn met elkaar eens dat het nodig is om onze plannen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Maar we dóen het vrijwel niet. Of beter gezegd; we vinden dat wíj het zelf wel (aardig) doen, maar dat vooral zíj (het MT, de directie, de collega managers, de projectleider, de voorzitter van het overleg ...) veel vaker moeten aanspreken.

Deze training gaat er van uit dat je geen aanspreekcultuur kunt creëren als je zelf niet het optimale voorbeeld geeft, in aanspreken én in aanspreekbaar zijn. Wij geloven niet in 'je moet', maar in 'be the change'. Daarom gaan we eerst aan de slag met jouw eigen ervaringen en cases. In een latere training kunnen we je dan helpen de slag te maken naar de rest van jouw team.

In het programma komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Geen aanspreken zonder afspreken en de betekenis van 'doe normaal!'
  • Hoe doen we het nu? (uit het onderzoek van Gytha)
  • Zes redenen waarom elkaar aanspreken zo lastig is en hoe die te managen
  • Kosten en opbrengsten
  • Psychologische veiligheid en de invloed van macht
  • Wat helpt een aanspreekcultuur te creëren
  • Hoe doe je het goed; voorbereiding en uitvoering van het gesprek

De eigen cases van de deelnemers lopen als een rode draad door de dag en we zullen er op verschillen manieren, in verschillende samenstellingen, op reflecteren. In de middag gaan we vooral veel doen. Dit is je kans het gesprek dat je al een tijdje voor je uit schuift in een veilige omgeving te oefenen of een gesprek dat eerder uit de bocht vloog nog eens over te doen.

Voorwaarden voor deelname

Er zijn een paar voorwaarden voor deelname aan deze training:

  • Je bent een ervaren leidinggevende
  • Je bent bereid een actuele eigen case voor te bereiden en in te brengen

Praktisch

Datum: Donderdag 27 juni óf Woensdag 3 juli 2019

Tijd: Inloop vanaf 08.45 uur. Om 09.15 uur 'sharp' starten we. Eindtijd is ongeveer 16.45 uur.

De training vindt plaats op een sfeervolle en unieke locatie ten zuidwesten van Amsterdam. Er is voldoende parkeergelegenheid en de locatie bevindt zich op loopafstand van het OV.

* Bij inschrijving ontvang je een factuur. De training dient voor aanvang betaald te zijn. Het vullen van de deelnemerslijst geschiedt op volgorde van binnenkomst van de betaling. Zodra de betaling binnen is ontvang je een bevestiging en is je deelname definitief. * 

Over de trainer

De trainer is Gytha Heins, auteur van de bestseller 'Aanspreken? Gewoon doen!', dat genomineerd werd voor managementboek van het jaar 2018 en de nummer 1 positie bereikte bij managementboek.nl.

Gytha is oprichter van Be7 Organisatie- en Leiderschapsontwikkeling en een ervaren teamcoach. Ze faciliteert leiderschaps- en veranderprocessen voor profit- en non profitorganisaties, onder andere in samenwerking met RSM. Daarnaast verzorgt zij lezingen en trainingen over aanspreken.

Het gaat Gytha aan het hart dat organisaties zo veel energie kwijtraken aan ergernissen en (politiek) gedoe. Want wat zou er gebeuren als we gewoon allemaal zeggen wat we werkelijk vinden en altijd doen wat we zeggen? Zouden we dan niet veel meer resultaat boeken, met veel meer plezier?

Aanmelden?

Stuur een mail naar info@be7.nl. Vermeld daarin de volgende zaken:

  1. Naar welke datum je voorkeur uit gaat en of je ook op de andere datum kan
  2. Voor- en achternaam
  3. Organisatie waar je voor werkt
  4. Je rol/functie
  5. Leidinggevende ja/nee
    1. zo ja, hoeveel jaar leidinggevende ervaring
    2. aan hoeveel mensen direct en indirect
  6. Emailadres en telefoonnummer waarop je bereikbaar bent

Aanspreken speelt op alle niveaus, dus we krijgen aanmeldingen van de postkamer tot de Raad van Bestuur. Het aanleveren van deze informatie helpt ons gelijkgestemde deelnemers bij elkaar te zetten, zodat je meer uit de training haalt.

Inlezen?

Op www.succesvolaanspreken.nl vind je verschillende publicaties en een test waarin je jezelf kunt vergelijken met de managers uit het online onderzoek.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Gytha Heins
Gytha Heins
Ervaren teamcoach | expert in aanspreken op gedrag
8,9

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met AanspreekAcademie, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.