Advanced Marketing Analytics (training) - Online
Startdata en plaatsen
placeOnline 20 nov. 2024 tot 27 nov. 2024Toon rooster event 20 november 2024, 09:30-16:30, Online, Data, personalisatie en campagnes event 27 november 2024, 09:30-16:30, Online, Toepassen, voorspellen en meten |
placeOnline 5 mrt. 2025 tot 12 mrt. 2025Toon rooster event 5 maart 2025, 09:30-16:30, Online, Data, personalisatie en campagnes event 12 maart 2025, 09:30-16:30, Online, Toepassen, voorspellen en meten |
placeOnline 12 mei. 2025 tot 19 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Online, Data, personalisatie en campagnes event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Online, Toepassen, voorspellen en meten |
Beschrijving
Omschrijving
Je wilt meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer fact based maken? En je wilt een volgende stap zetten richting geavanceerde analyses? In de training Advanced Marketing Analytics leer je hoe je een gedegen – zelfs voorspellende - analyses doet en de resultaten hiervan verwerkt in een business case, campagnevoorstel, productontwikkeling of klant/marktstrategie.
Natuurlijk staan Data centraal in deze training. Over het belang van data hoeven we je niets meer te vertellen maar hoe kun je data nog slimmer gebruiken en voor je laten werken? Niet alleen bij campagnes maar ook bij alle andere marketingprocessen.
Want wie data en analyti…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Omschrijving
Je wilt meer invloed op marketing beslissingen binnen je
organisatie of je eigen beslissingen meer fact based maken? En je
wilt een volgende stap zetten richting geavanceerde analyses? In de
training Advanced Marketing Analytics leer je hoe je een gedegen –
zelfs voorspellende - analyses doet en de resultaten hiervan
verwerkt in een business case, campagnevoorstel,
productontwikkeling of klant/marktstrategie.
Natuurlijk staan Data centraal in deze training. Over het belang
van data hoeven we je niets meer te vertellen maar hoe kun je data
nog slimmer gebruiken en voor je laten werken? Niet alleen bij
campagnes maar ook bij alle andere marketingprocessen.
Want wie data en analytics beheerst, kan marketinginspanningen in
verschillende kanalen zuiver beoordelen en zo beter kansen
benutten.
Doel:
Je leert in 2 dagen; - Data transformeren naar inzichten, - Juiste
toepassing van analytics en tracking, - Hoe je KPI’s per funnel
bepaalt, - De verschillende campagne sturingsmodellen, - Wat zijn
de valkuilen bij conversie attributie, - Alles over 1st party data
en cookies, - Data-mining technieken en visualisatie, - Nut en
noodzaak van voorspellende analyses, - Voorwaarden om Artificial
Intelligence en Machine Learning te implementeren, - De ethische
dilemma’s en risico’s bij besluitvorming over gebruik van
data
Doelgroep: Je bent geen hardcore data scientist maar zit iedere dag wel dicht op de data. Je werkt bij een wat grotere MKB organisatie of een Corporate met voldoende data en conversies. De basis op het gebied van data is aardig op orde: zo zijn er al een TechStack en dashboard aanwezig. Als Marketeer, Campagnemanager of Customer Journey expert zoek je naar de volgende stap in analyse. Je wilt door slimmere datacollectie en ontsluiting naar (media) keuzes betere resultaten halen. Kennis van analytics tooling is handig maar geen must. Jouw werk is minimaal op HBO-niveau.
Vooropleiding:
Er zijn geen voorvereisten. Er wordt verondersteld dat je werk
minimaal HBO-niveau is.
Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.