Marketing Automation (korte opleiding)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 152 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Eindhoven
24 sep. 2019 tot 10 dec. 2019
Rotterdam
24 sep. 2019 tot 10 dec. 2019
Zwolle
24 sep. 2019 tot 10 dec. 2019
Utrecht
1 okt. 2019 tot 7 jan. 2020
Leusden
2 okt. 2019 tot 8 jan. 2020
Amsterdam
3 okt. 2019 tot 9 jan. 2020
Leusden (dagopleiding)
8 okt. 2019 tot 19 nov. 2019
Utrecht (dagopleiding)
8 okt. 2019 tot 19 nov. 2019
Amsterdam (dagopleiding)
31 okt. 2019 tot 12 dec. 2019

Beschrijving

Marketing Automation (korte opleiding)

Bereik je marketing- en salesdoelen met lead generatie en klantontwikkeling

Het koop- en oriëntatiegedrag is sterk veranderd. Zowel in B2B als B2C markten is het contact meer en meer verschoven naar online en personalisatie wordt belangrijker. Marketing Automation helpt je om een relatie met de klant op te bouwen, steeds meer kennis van de klant op te doen en zodoende je marketing- en salesdoelen te bereiken.  

Met de korte opleiding Marketing Automation leer je hoe je met marketing automation je klanten stap voor stap door de customer journey kunt leiden. 

Je leert

  • Hoe je je eigen marketing automation strategie ontwikkelt 
  • Hoe je leadgeneratie,…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Marketing Automation (korte opleiding)

Bereik je marketing- en salesdoelen met lead generatie en klantontwikkeling

Het koop- en oriëntatiegedrag is sterk veranderd. Zowel in B2B als B2C markten is het contact meer en meer verschoven naar online en personalisatie wordt belangrijker. Marketing Automation helpt je om een relatie met de klant op te bouwen, steeds meer kennis van de klant op te doen en zodoende je marketing- en salesdoelen te bereiken.  

Met de korte opleiding Marketing Automation leer je hoe je met marketing automation je klanten stap voor stap door de customer journey kunt leiden. 

Je leert

  • Hoe je je eigen marketing automation strategie ontwikkelt 
  • Hoe je leadgeneratie, lead nurturing en klantontwikkeling kunt vormgeven 
  • Hoe marketing automation je marketing en salescampagnes kan ondersteunen 
  • Hoe je marketing automation kunt inrichten en implementeren 
  • Je schrijft je eigen Marketing Automation plan, direct geschikt voor implementatie

Deze opleiding is de korte variant van de uitgebreidere post-HBO opleiding Marketing Automation & Campagne Management.

College-onderwerpen tijdens de opleiding Marketing Automation

Module 1 - Introductie, ontwikkelingen en uitleg plan 

  • Marketing Automation fundamentals, systemen en plan 

Module 2 - Kanaalvoorkeur, leadgeneratie en conversie 

  • Kanaalvoorkeuren en customer journey optimalisatie
  • Leadgeneration en klantontwikkeling
  • Conversie & crossselling tactieken

Module 3 - Organisatie en implementatie 

  • Implementeren en inrichten van marketing automation
  • Actief aan de slag met het marketing automation plan en business case

​​Facultatief college

  • Marketing & klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je het facultatieve college wilt bijwonen.
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Individuele eindopdracht 

  • Je schrijft jouw eigen marketing automation voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent
  • Je sluit je opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd ben

Heb je op dit moment al vragen over de individuele opdracht? Aarzel dan niet om even contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Wat bereik je met de opleiding Marketing Automation?

Tijdens de korte opleiding Marketing Automation leer je marketing automation in te richten en in te zetten in jouw organisatie om jouw salesdoelstellingen te bereiken.

Na afronding van je opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van marketing automation 
  • Kun je een marketing automation strategie formuleren  
  • Kun je in kaart brengen welke kanalen jouw doelgroep gebruikt en waar je organisatie een rol kan spelen  
  • Ben je in staat een strategie te ontwikkelen voor leadgeneratie en lead nurturting  
  • Weet je wat er nodig is voor het ontwikkelen van persona’s of klantprofielen binnen marketing automation 
  • Weet je hoe je op basis van gegevens het gedrag van de prospect of klant stimuleert zodat hij een klant wordt, blijft en meer bij je afneemt  
  • Kun je de wensen in kaart brengen voor de start van het bouwen van klantprofielen en het inrichten van campagnes  
  • Kun je een goede business case en plateauplanning ontwikkelen  

Diploma

  • Je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding, het diploma 'Marketing Automation'.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op.

Voor wie is de opleiding Marketing Automation geschikt?

De opleiding Marketing Automation is geschikt voor professionals die meer willen weten over de mogelijkheden van marketing automation en daar ook concreet mee aan de slag willen. Je wil je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veel voorkomende functies bij deze opleiding

  • Campagne marketeer / manager
  • (Online) marketeer
  • Internet manager
  • E-mail marketeer
  • Direct marketeer
  • Product manager
  • Database marketeer

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €1.990,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €2.680,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 juni 2017. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn leidend.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis proefcollege

Voor meer informatie over de korte opleiding Marketing Automation kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Het proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De proefcolleges worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.