Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 152 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,1
Gemiddeld cijfer voor Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)
Gebaseerd op 10 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Van de Sande
8
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Ik vond de training sterk en interessant. We hadden een gevarieerd programma. Enkele sprekers waren echter beneden niveau, maar zodra dit kenbaar werd gemaakt werd dit opgepakt en kwam er een alternatief. " - 12-02-2019 16:35

"Ik vond de training sterk en interessant. We hadden een gevarieerd programma. Enkele sprekers waren echter beneden niveau, maar zodra dit ke… alles lezen - 12-02-2019 16:35

Startdata en plaatsen

Amsterdam
26 sep. 2019 tot 9 jan. 2020
Leusden
1 okt. 2019 tot 7 jan. 2020
Utrecht
1 okt. 2019 tot 7 jan. 2020
Amsterdam (dagopleiding)
10 okt. 2019 tot 16 jan. 2020
Leusden (dagopleiding)
11 okt. 2019 tot 10 jan. 2020
Leusden (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 7 jan. 2020
Utrecht (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 7 jan. 2020

Beschrijving

Customer Experience & Multichannel Management 

Klantbeleving als uitgangspunt voor jouw strategie

Customer Experience draait om het leveren van een intentionele, gedifferentieerde en waardevolle beleving voor de klant én je organisatie. Altijd en overal. Een beleving die consistent moet zijn over alle kanalen heen.  

Met de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management til je klantbeleving naar een hoger niveau door strategische keuzes te maken en deze met concrete acties te implementeren in je organisatie. 

Je leert 

  • De trends, kennis en inzichten uit de praktijk op het gebied van customer experience 
  • Een visie en strategie te ontwikkelen op het gebied van cu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Multichannel Management, Customer Experience, Google Analytics, Customer Journey en UX / User Experience Design.

Customer Experience & Multichannel Management 

Klantbeleving als uitgangspunt voor jouw strategie

Customer Experience draait om het leveren van een intentionele, gedifferentieerde en waardevolle beleving voor de klant én je organisatie. Altijd en overal. Een beleving die consistent moet zijn over alle kanalen heen.  

Met de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management til je klantbeleving naar een hoger niveau door strategische keuzes te maken en deze met concrete acties te implementeren in je organisatie. 

Je leert 

  • De trends, kennis en inzichten uit de praktijk op het gebied van customer experience 
  • Een visie en strategie te ontwikkelen op het gebied van customer experience voor jouw organisatie 
  • De customer experience strategie te vertalen naar een concreet plan van aanpak 
  • Hoe je een consistente beleving in de diverse kanalen kunt bieden 
  • Hoe je de resultaten van customer experience kunt meten en bijsturen 
  • Je schrijft je eigen customer experience plan, direct geschikt voor implementatie

Optionele module CRM

Het is mogelijk om bij deze opleiding de extra module CRM te volgen. In 3 colleges leer je over CRM en Event Driven Marketing, Klantgerichte strategieën, Customer Data Management en managen van loyalty- en CRM-programma’s.

In de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management krijg je vanuit de praktijk cases en ervaringen aangeboden, vanuit de wetenschap bieden wij je de laatste stand van zaken, resultaten van lopend onderzoek en interpretaties. Deze combinatie leidt op tot optimale mix van theorie, strategie en praktijkkennis op het gebied van customer experience en multichannel management.

College-onderwerpen opleiding Customer Experience & Multichannel Management

Module 1 - Customer experience management als strategie

  • Introductie en kennismaking & uitleg plan
  • Customer Experience Management als strategie en opvolger van CRM
  • Mapping van touchpoints en customer journeys
  • Onderzoeken en organisatie van klanttevredenheid en NPS
  • Vraagstellingscollege

Module 2 - Klantgedrag en klantbeleving binnen B2C en B2B

  • De rol van nieuwe technologie in Customer Experience
  • Persona’s: breng de klant tot leven

Module 3 - De rol van het merk en design binnen customer experience

  • De rol van het merk in customer experience
  • De rol van het merk in touchpoint design
  • Internal branding en merkwaardig gedrag

Module 4 -  Multichannel management en kanaalintegratie

  • Sociale media
  • Online Customer Experience
  • Branded service strategie
  • Cross channel management

Module 5 - De Customer experience management aanpak & implementatie

  • Agile customer experience management
  • Return on CEM: de business case
  • Harvard Business School CEM case
  • Service design
  • Leiderschap en cultuur binnen CEM
  • Organisatie en implementatie van Customer Experience
  • Evidence Based Customer Experience
  • CEMM implementatie in de praktijk: Vitens en Achmea
  • Werkcollege van het customer experience en multichannel plan & business case

Wil je de uitgebreide collegebeschrijvingen ontvangen? Stuur dan een mail naar info@beeckestijn.org o.v.v. de opleiding(en) waar je interesse in hebt.

​Facultatieve colleges

  • Customer Experience in B2B
  • Marketing & Klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je de facultatieve colleges wilt bijwonen. 
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Harvard Case dag

  • Je werkt in groepen aan een relevante Harvard Business School customer experience case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een customer experienceplan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele eindopdracht

  • Je schrijft je eigen Customer Experience Management-plan voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Resultaat: wat bereik je met de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management?

Deze postdoctorale opleiding brengt je de allerlaatste kennis en achtergronden bij over multichannel management en klantbeleving. Via de colleges krijg je hoogwaardige kennis over onderwerpen als Customer Experience strategie, branding, corporate identity,consumentengedrag, loyaliteit, multichannel management en sociale media, organisatorische aspecten en implementaties van customer experience & multichannel management.

Na afronding van de opleiding: 

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van customer experience 
  • Kun je een customer experience & multichannel management strategie formuleren 
  • Kun je de reis van de klant in kaart brengen en uitwerken in een goed visueel overzicht  
  • Weet je hoe je een toekomstbestendige klantstrategie ontwikkelt en hoe je tijdig impactvolle klantontwikkelingen ontdekt  
  • Weet je hoe persona’s tot stand komen en van de grond komen  
  • Heb je de tools om met service design aan de slag te gaan en weet je hoe je dit kunt toepassen in een grote/complexe organisatie  
  • Weet je hoe je de merkwaarden kunt bepalen op het niveau van bestaansrecht, belofte en bewijs 
  • Weet je waar je op moet letten bij het creëren van een branded experience 
  • Heb je de handvatten waarmee je voor je eigen organisatie de customer journey branded kunt maken  
  • Weet je hoe je ervoor zorgt dat je merk door de medewerkers wordt geleefd en tot uiting komt in iedere interactie met de klant  
  • Ben je op de hoogte van de ontwikkelingen rondom social media in customer experience en kan je hierop inspelen  
  • Weet je hoe je de online customer experience kunt verbeteren en implementeren 
  • Kun je de basis leggen voor je eigen e-commerce strategie  
  • Kun je een geïntegreerde multichannel aanpak implementeren en optimaliseren  
  • Weet je wat agile voor jouw organisatie kan betekenen en kun je op basis van het agile framework bepalen wat de criteria zijn voor een passende agile voor customer experience management 
  • Ben je in staat customer experience te implementeren in de organisatie en te bepalen wie je moet aanhaken om van customer experience een succes te maken 
  • Kun je door middel van evidence based customer experience goed onderbouwen wat werkt en daarmee de effectiviteit van jouw customer experience initiatieven vergroten 
  • Ben je in staat de kosten en opbrengsten van jouw customer experience plan te bepalen en een business case te onderbouwen 
  • Heb je inzicht in de rol van leiderschap binnen de transformatie naar een klantgerichte organisatie  

Diploma & register

  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding, het postdoctorale diploma 'Customer Experience & Multichannel Management'.
  • Je wordt, bij het behalen van een '7' of hoger als eindcijfer, opgenomen in het register voor Customer Experience Professionals.

Als Beeckestijn alumnus

  • Je kunt na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding.

Voor wie is deze opleiding bedoeld?

De postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management is ontwikkeld voor ervaren en beleidsbepalende professionals en managers die verantwoordelijk zijn voor branding, communicatie, klantstrategie, klantinteractie, multichannelmanagement en klantbeleving en het bepalen van het klant(belevings)beleid van een organisatie. De opleiding richt zich op het realiseren van een strategie voor het centraal stellen van de klantbeleving en het leveren van een ‘branded’ experience in alle kanalen en touchpoints. 

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO+ werk- en denkniveau
  • Minimaal 4 jaar werkervaring

Veelvoorkomende functies

  • (Online) marketing manager
  • Service manager
  • Sales manager
  • Customer experience professional
  • Journey manager
  • B2B marketeer
  • Channel manager
  • CRM-er
  • Marketing analist
  • Product manager

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 20 colleges (2 per avond) op 1 vaste dag in de week
  • Collegetijden:
    • 16:30 - 18:30 uur college 1
    • 18:30 - 19:30 uur dinerbuffet
    • 19:30 - 21:30 uur college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 170 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 20 colleges (3 per dag) op 1 vaste dag in de week 
  • Collegetijden:
    • ​09:45 - 11:45 uur college 1
    • 11:45 - 12:30 uur lunch
    • 12:30 - 14:30 uur college 2
    • 14:30 - 15:00 uur pauze
    • 15:00 - 17:00 uur college 3
  • Studiebelasting: ongeveer 170 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De totale studiebelasting is voor beide varianten gelijk, maar wordt anders verspreid over de duur van de opleiding.

De postdoctorale opleiding opleiding Customer Experience & Multichannel Management is ontwikkeld voor professionals en managers en is uitstekend te combineren met een (drukke) baan.

Investering*

  • Collegegeld (incl. arrangementskosten) €4.850,-
  • Vakliteratuur & e-learning €265,-
  • Coaching & eindgesprek €495,-
  • Totaalprijs €5.610,-  

Optioneel
Extra module CRM €495,-
Totaalprijs incl. module CRM €6.105,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding) of buffet (avondopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

*De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis proefcollege

Voor meer informatie over de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management  kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Het proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De proefcolleges worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

8,1
Gemiddeld cijfer voor Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)
Gebaseerd op 10 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Van de Sande
8
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Ik vond de training sterk en interessant. We hadden een gevarieerd programma. Enkele sprekers waren echter beneden niveau, maar zodra dit kenbaar werd gemaakt werd dit opgepakt en kwam er een alternatief. " - 12-02-2019 16:35

"Ik vond de training sterk en interessant. We hadden een gevarieerd programma. Enkele sprekers waren echter beneden niveau, maar zodra dit ke… alles lezen - 12-02-2019 16:35

starstarstarstarstar
Marianne van Loon
10
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Goede training, leuke afwisseling tussen de onderwerpen in de college's. Veel geleerd en veel inspiratie opgedaan. Docenten met enthousiasme en vakkennis. Bijzonder leuke groep mede studenten. Locatie Leusden was met de auto goed bereikbaar." - 14-11-2018 16:20

"Goede training, leuke afwisseling tussen de onderwerpen in de college's. Veel geleerd en veel inspiratie opgedaan. Docenten met enthousiasme… alles lezen - 14-11-2018 16:20

starstarstarstarstar_half
Hans Boerwinkel
Cx expert
9
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"een prima opleiding, met docenten (zonder uitzondering) die uit ervaring spreken en dat goed weten over te brengen. Praktijkgericht en tegelijk met meer dan voldoende theorie om vraagstukken in verschillende situaties te lossen." - 17-07-2017 19:29

"een prima opleiding, met docenten (zonder uitzondering) die uit ervaring spreken en dat goed weten over te brengen. Praktijkgericht en tegel… alles lezen - 17-07-2017 19:29

starstarstarstarstar_border
Simone Hein
Digital Marketing Manager
8
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Inspirerende opleiding die een goed overzicht over CX en alles wat ermee te maken heeft geeft. Door het schrijven van een eigen plan breng je het gelijk in je business context.

Af en toe miste ik de praktijk en de mogelijkheid tot interactie. Wij waren met een erg grote groep (20 deelnemers). Sommige docenten beter dan anderen.

Overall een aanrader als je in korte tijd veel kennis over het onderwerp Customer Experience wil verkrijgen. " - 11-07-2017 18:10

"Inspirerende opleiding die een goed overzicht over CX en alles wat ermee te maken heeft geeft. Door het schrijven van een eigen plan breng j… alles lezen - 11-07-2017 18:10

starstarstarstar_borderstar_border
Bas de Jong
Managing Consultant
6
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Een goede eerste kennismaking en overzicht met/van het vakgebied CX, praktische technieken en leuke cases. Maar heb je meer behoefte aan diepgang en heb je al meer ervaring dan is deze opleiding minder geschikt." - 07-07-2017 07:46

"Een goede eerste kennismaking en overzicht met/van het vakgebied CX, praktische technieken en leuke cases. Maar heb je meer behoefte aan die… alles lezen - 07-07-2017 07:46

starstarstarstarstar_border
John Bakker
Sr. Man Int'l Customer Service
8
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Inhoud van Training overall was goed. sommige trainers beter dan andere, leerpunt om colleges beter op elkaar af te stemmen zodat trainers weten wat student al weet. Locatie Amsterdam minder dan Leusden. Goede theorie (boeken) keuze" - 17-07-2016 13:33

"Inhoud van Training overall was goed. sommige trainers beter dan andere, leerpunt om colleges beter op elkaar af te stemmen zodat trainers w… alles lezen - 17-07-2016 13:33

Babs van Gisbergen
starstarstarstarstar_border
Babs van Gisbergen
Experienced Digital Business Developer
8
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Erg leuke opleiding, ik heb veel geleerd over Customer Experience Management en de toepassing hiervan. Veelal inspirerende docenten, goede tools en mooie cases. Bovendien natuurlijk een erg leuke nieuwe groep mensen leren kennen." - 14-07-2016 13:00

"Erg leuke opleiding, ik heb veel geleerd over Customer Experience Management en de toepassing hiervan. Veelal inspirerende docenten, goede t… alles lezen - 14-07-2016 13:00

Patricia Heemskerk
starstarstarstarstar_half
Patricia Heemskerk
Senior Marketing Professional (SMP) | Neuromarketeer, CEM, CRM, CIM, RDM, Fundraising | project & strategie @DeapDM
9
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Super opleiding. Heel praktisch. Veel inspirerende cases besproken. Mooie technieken geleerd voor vaststellen en optimaliseren van merkbeleving, customer journeys, opstellen van strategisch plannen. Voor zowel profit als non-profit van toepassing. Als interim CRM-marketing manager heb ik tot op de dag van vandaag profijt van deze opleiding. " - 28-06-2016 09:16

"Super opleiding. Heel praktisch. Veel inspirerende cases besproken. Mooie technieken geleerd voor vaststellen en optimaliseren van merkbele… alles lezen - 28-06-2016 09:16

starstarstarstarstar_half
Joyce van Ham
Senior Research Consultant
9
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Mijn eigen customer experience bij deze opleiding begon wat twijfelachtig doordat de opleiding 3 keer achter elkaar niet startte vanwege te weinig aanmeldingen. Hierdoor kon ik uiteindelijk pas bijna een jaar later starten dan gepland. Maar, het was het wachten waard! De colleges worden over het algemeen gegeven door docenten vanuit het bedrijfsleven, zodat het direct toepasbaar is en er echte cases getoond kunnen worden. Soms overlapte de colleges wel een beetje, maar doordat er steeds vanuit een andere invalshoek naar Customer Experience werd gekeken, krijg je wel een heel compleet beeld. Als eindopdracht schrijf je een CX-plan voor het bedrijf waar je werkt of een (potentiële) klant, heel erg leerzaam en veel meer relevantie dan een examen maken! Onze kerndocent was Kees Kerkvliet. Hoewel de omschrijving van de eindopdracht soms wat vaag en inconsistent was gedurende de opleiding, was het erg fijn sparren met Kees vanwege zijn flexibele en pragmatische instelling. Ik volgde de opleiding in Leusden, een hele fijne locatie met goede catering! De opleiding is vanwege zijn korte duur en colleges in de avonduren goed te combineren met een fulltime baan, wat ook zeker een pluspunt is. Het is wel best intensief omdat je in hele korte tijd heel veel nieuwe kennis opdoet en die ook direct moet toepassen in het CX-plan en tijdens de Harvard Business Case dag. Samenvattend: een heel inspirerende opleiding die voor mij m'n kijk op en kennis over customer experience management enorm heeft verbreed. " - 15-06-2016 08:16

"Mijn eigen customer experience bij deze opleiding begon wat twijfelachtig doordat de opleiding 3 keer achter elkaar niet startte vanwege te … alles lezen - 15-06-2016 08:16

Melle Gloerich
starstarstarstar_borderstar_border
Melle Gloerich
Digital Business Developer @ IT-Staffing
6
Customer Experience & Multichannel Management (postdoctoraal)

"Ik heb uiteindelijk de opleiding gedaan die is gestart in november in Leusden. De boeken heb ik deze zomer al ontvangen zodat ik al wat voor kon bereiden. De colleges zelf waren erg interessant en vrijwel elke docent gaf wat extra's zodat de inhoud meer tot leven kwam. Het enige onderwerp/college wat voor mij wat overbodig was is 'Agile' aangezien het onderwerp voor mij niet nieuw was.
Het schrijven van een plan dat ook in de praktijk gebracht moet/kan worden in je eigen organisatie zorgt voor een goede extra motivatie." - 19-05-2016 09:55

"Ik heb uiteindelijk de opleiding gedaan die is gestart in november in Leusden. De boeken heb ik deze zomer al ontvangen zodat ik al wat voor… alles lezen - 19-05-2016 09:55

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.