Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,2
Gemiddeld cijfer voor Customer Experience & Journey Management (post-HBO)
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Jenneke Smit-Banting
Customer Insights Consultant
10
Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

"Zeer leerzame en inspirerende opleiding die goed inspeelt op actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Mede door de cases, opdrachten en interactie met studiegenoten voor mij de ideale combinatie van theorie en praktijk. " - 22-07-2019 11:18

"Zeer leerzame en inspirerende opleiding die goed inspeelt op actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Mede door de cases, opdrachten en inte… alles lezen - 22-07-2019 11:18

Startdata en plaatsen

Utrecht
24 sep. 2019 tot 14 feb. 2020
Amsterdam (dagopleiding)
2 okt. 2019 tot 14 feb. 2020
Leusden
3 okt. 2019 tot 14 feb. 2020
Leusden (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 14 feb. 2020
Utrecht (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 14 feb. 2020
Leusden
12 nov. 2019 tot 21 jan. 2020
Utrecht
12 nov. 2019 tot 21 jan. 2020
Amsterdam
13 nov. 2019 tot 30 jan. 2020
Leusden (dagopleiding)
18 nov. 2019 tot 6 jan. 2020
Utrecht (dagopleiding)
18 nov. 2019 tot 6 jan. 2020
Amsterdam (dagopleiding)
27 nov. 2019 tot 14 feb. 2020
Amsterdam (dagopleiding)
21 jan. 2020 tot 24 mrt. 2020
Amsterdam
28 jan. 2020 tot 12 mei. 2020
Leusden (dagopleiding)
29 jan. 2020 tot 1 apr. 2020
Utrecht (dagopleiding)
29 jan. 2020 tot 1 apr. 2020
Leudsen
30 jan. 2020 tot 23 apr. 2020
Utrecht
30 jan. 2020 tot 23 apr. 2020
Amsterdam
24 mrt. 2020 tot 9 jun. 2020
Eindhoven
24 mrt. 2020 tot 9 jun. 2020
Leusden
24 mrt. 2020 tot 9 jun. 2020

Beschrijving

Customer Experience & Journey Management (post-HBO opleiding)

Ontwikkel de optimale customer journey en zet de klant centraal

De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs.

De post-HBO opleiding Customer Experience & Journey Management bij Beeckestijn Business School leert je hoe je een goede customer experience strategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is de optimale customer journey te ontwikkelen, waarbij de klantbeleving wordt verbeterd en de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Journey, Customer Experience, SEO, UX / User Experience Design en Neuromarketing.

Customer Experience & Journey Management (post-HBO opleiding)

Ontwikkel de optimale customer journey en zet de klant centraal

De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs.

De post-HBO opleiding Customer Experience & Journey Management bij Beeckestijn Business School leert je hoe je een goede customer experience strategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is de optimale customer journey te ontwikkelen, waarbij de klantbeleving wordt verbeterd en de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid wordt gerealiseerd.

Je leert

  • De laatste trends en inzichten op het gebied van customer experience
  • Een customer experience strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een customer experience plan
  • Customer journey’s en persona’s in kaart te brengen
  • Hoe je de resultaten van customer journey management kunt meten en bijsturen
  • Hoe je customer experience goed organiseert en implementeert binnen je organisatie
  • Je ontwikkelt je eigen customer experience plan

Optionele module Contact Center Management

Het is mogelijk om bij de opleiding Customer Experience & Journey Management de aanvullende module Contact Center Management te volgen. In 3 extra colleges leer je over workforce management, kennismanagement en performance management.

College-onderwerpen opleiding Customer Experience & Journey Management

Module 1 - Customer Experience, trends en strategie 

  • Customer experience trends, strategie & het customer experience plan
  • De rol van het merk in customer experience en touchpoint design
  • Onderzoeken van klantbeleving

Module 2 - Tactieken 

  • Mapping van touchpoints en customer journeys
  • Persona ontwikkeling
  • Service design
  • Online customer experience

Module 3 - Organisatie en implementatie 

  • Business case en implementatie van customer experience programma’s
  • Customer journey management

Wil je de uitgebreide collegebeschrijvingen ontvangen? Stuur dan een mail naar info@beeckestijn.org o.v.v. de opleiding(en) waar je interesse in hebt.

Facultatieve colleges

  • Customer Experience in B2B
  • Marketing & Klantdata: wat mag wel en niet?
  • ​Je bepaalt zelf of je de facultatieve colleges wilt bijwonen. 
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Customer Experience case dag

  • Je werkt in groepjes van 3-4 personen aan een relevante Customer Experience Management case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een customer experience managementplan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele opdracht

  • Je schrijft je eigen Customer Experience Managementplan voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

​​Heb je op dit moment al vragen over de individuele opdracht, bijvoorbeeld omdat je geen opdrachtgever hebt? Aarzel dan niet om even contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Wat bereik je met de opleiding Customer Experience & Journey Management?

In de opleiding leer je van experts de principes van customer experience, hoe je een goede customer journey in kaart brengt en kun je analyseren waar de verbetermogelijkheden liggen. Binnen vier maanden beheers je de strategie en praktijk van customer experience & journey management.

Na afronding van de opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van customer experience
  • Kun je een customer experience strategie formuleren
  • Ben je bekend met de begrippen zoals customer journey mapping, touchpoints en ‘the peak end rule’
  • Ben je bekend met de verschillende methoden en technieken van onderzoek
  • Ben je in staat een persona te ontwikkelen en weet je de valkuilen en succesfactoren in de implementatie
  • Kun je de merkwaarden bepalen op het niveau van bestaansrecht, belofte en bewijs
  • Ben je in staat branded touchpoints te creëren
  • Heb je de tools om Service Design binnen de organisatie te implementeren
  • Ben je in staat om een prototype of serviceconcept te ontwikkelen
  • Weet je hoe je de online customer experience kunt verbeteren en implementeren
  • Kun je met customer journey mapping de huidige situatie in kaart brengen van de kanalen die klanten gebruiken
  • Kun je door middel van storyboarding de gewenste toekomstige situatie beschrijven voor de klantervaringen
  • Kun je customer experience programma’s plannen, meten en sturen op de gewenste ROI op deze investeringen
  • Ben je in staat een harde businesscase te ontwikkelen

Diploma & register

  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding, het post-HBO ‘diploma Customer Experience & Journey Management’.
  • Je wordt, bij het behalen van een '7' of hoger als eindcijfer, opgenomen in het register voor Customer Experience Management professionals.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding. 

Voor wie is de opleiding Customer Experience en Journey Management bedoeld?

Deze opleiding is bestemd voor iedereen die betrokken is bij de planning en/of de uitvoer van service-, sales-, marketing- en communicatie activiteiten binnen organisaties. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veel voorkomende functies bij deze opleiding

  • (Online) marketing manager
  • Service manager
  • Sales manager
  • Customer experience professional
  • Journey manager
  • B2B marketeer
  • Channel manager
  • CRM-er
  • Marketing analist
  • Product manager

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €3.450,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €4,140,-  
Extra module Contact Center Management** €495,-
Totaalprijs incl. extra module: €4.635,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

** Optioneel

Volg een gratis proefcollege

Voor meer informatie over de post-HBO opleiding Customer Experience & Journey Management kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Het proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De proefcolleges worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar.

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

9,2
Gemiddeld cijfer voor Customer Experience & Journey Management (post-HBO)
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar
Jenneke Smit-Banting
Customer Insights Consultant
10
Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

"Zeer leerzame en inspirerende opleiding die goed inspeelt op actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Mede door de cases, opdrachten en interactie met studiegenoten voor mij de ideale combinatie van theorie en praktijk. " - 22-07-2019 11:18

"Zeer leerzame en inspirerende opleiding die goed inspeelt op actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Mede door de cases, opdrachten en inte… alles lezen - 22-07-2019 11:18

starstarstarstarstar
Stef Rigaux
Senior Technical Services Specialist
10
Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

"Een zeer inspirerende cursus, interessante onderwerpen, door mensen uit de praktijk zeer goed in beeld gebracht. De eind opdracht, een Customer Journey Management plan, wordt steeds helderder en duidelijker naarmate de cursus vordert. Mede dank zij de goede begeleiding van de docenten, die je wekelijks kan bellen en die ruim de tijd nemen om met je mee te denken en je op het juiste pad te zetten. Het eindresultaat is voor mij een bruikbaar document waar ik en de organisatie waarvoor het geschreven is, ook echt wat mee kan en verbeteringslagen kunnen worden gemaakt binnen deze organisatie. Complimenten voor de wijze waarop deze cursus is vorm gegeven. " - 05-02-2019 10:33

"Een zeer inspirerende cursus, interessante onderwerpen, door mensen uit de praktijk zeer goed in beeld gebracht. De eind opdracht, een Custo… alles lezen - 05-02-2019 10:33

Karin Alsemgeest
starstarstarstarstar_half
Karin Alsemgeest
Senior Communicatie-adviseur
9
Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

"Interessante colleges en fijn om een plan te maken waar je daadwerkelijk mee aan de slag kunt! Wat ik alleen jammer vond was dat de facultatieve colleges plaatsvonden onder werktijd waardoor ik er niet bij was. " - 04-02-2019 19:26

"Interessante colleges en fijn om een plan te maken waar je daadwerkelijk mee aan de slag kunt! Wat ik alleen jammer vond was dat de facultat… alles lezen - 04-02-2019 19:26

Sintija Moroza
starstarstarstarstar_half
Sintija Moroza
Department of International Studies Aeres Dronten
9
Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

"Vakmanschap, passie, inspiratie - drie "ingrediënten" die mijn post-HBO zo waardevol maakten! Ik ging met een glimlach naar elke lesdag toe, en ging met een nog grotere glimlach weg.
Tip: na alle lessen nog een intervisie bijeenkomst organiseren zo dat wij van elkaar kunnen leren / elkaar helpen." - 01-02-2019 00:49

"Vakmanschap, passie, inspiratie - drie "ingrediënten" die mijn post-HBO zo waardevol maakten! Ik ging met een glimlach naar elke lesdag toe,… alles lezen - 01-02-2019 00:49

starstarstarstarstar_border
Melchior Hovestadt
Senior Communicatiemanager
8
Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

"Inspirerende docenten met veel kennis van zaken. Prettige kleine setting en onderling goed contact met medestudenten. Praktische vertaalslag van de theorie in individuele eindopdracht, een compleet toepasbaar plan.De groepsopdracht is een handige oefening voor de eigen opdracht." - 03-07-2017 07:22

"Inspirerende docenten met veel kennis van zaken. Prettige kleine setting en onderling goed contact met medestudenten. Praktische vertaalslag… alles lezen - 03-07-2017 07:22

Beste Melchior,
Bedankt voor de review en het mooie cijfer. Goed om te horen dat je tevreden bent over de opleiding.

- 03-07-2017 07:22
Hanneke Laroo
starstarstarstarstar_half
Hanneke Laroo
Marketing & Communicatie Manager at Museum Slot Loevestein
9
Customer Experience & Journey Management (post-HBO)

"Opleiding is praktisch en toepasbaar, fijne contacten met mede-studenten door klassikaal onderwijs op centrale locatie, docenten zijn behulpzaam en benaderbaar en delen kennis uit de dagelijkse praktijk. Beeckestijn team denkt mee in oplossingen. Zo leren geeft energie, een aanrader!" - 30-06-2017 10:24

"Opleiding is praktisch en toepasbaar, fijne contacten met mede-studenten door klassikaal onderwijs op centrale locatie, docenten zijn behulp… alles lezen - 30-06-2017 10:24

Beste Hanneke,
Hartelijk dank voor je mooie review! Heel fijn om te horen dat de opleiding naar wens is verlopen.

- 30-06-2017 10:24

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.