Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)

Niveau
Tijdsduur
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Groot Koerkamp
manager operations
10
Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)

"De lesstof is direct toepasbaar. Interessante lessen met inspirerende docenten. De toetsmethode daagt je uit. Verder stellen de medewerkers bij Beeckestijn zich veerkrachtig op en denken met je mee. Al met al een zeer positieve ervaring. De klant staat centraal bij deze opleiding! " - 01-09-2016 10:48

"De lesstof is direct toepasbaar. Interessante lessen met inspirerende docenten. De toetsmethode daagt je uit. Verder stellen de medewerkers … alles lezen - 01-09-2016 10:48

Hallo Arno,
Dank je voor jouw mooie review! Uiteraard zijn we blij te horen dat je een zeer positieve ervaring hebt gehad bij Beeckestijn Business School. We hopen je graag weer te mogen begroeten tijdens de bijeenkomsten, clinics of andere events.

- 01-09-2016 10:48

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beeckestijn Business School biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amersfoort, Amsterdam, Eindhoven, Utrecht, Zwolle

Beschrijving

Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)

Waarde leveren voor de klant en de organisatie door de klant centraal te stellen

Customer Relationship Management is meer dan een CRM-systeem of technologie. Het is een strategie, gericht op het hart van jouw organisatie: de klant. Naast een klantgerichte informatievoorziening, raakt het relatiemanagement, cultuur en verandermanagement.

De opleiding Customer Relationship Management bij Beeckestijn Business School geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met customer management in je eigen organisatie.

Je leert

  • De laatste trends & ontwikkelingen op het gebied van CRM
  • Een visie & …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)

Waarde leveren voor de klant en de organisatie door de klant centraal te stellen

Customer Relationship Management is meer dan een CRM-systeem of technologie. Het is een strategie, gericht op het hart van jouw organisatie: de klant. Naast een klantgerichte informatievoorziening, raakt het relatiemanagement, cultuur en verandermanagement.

De opleiding Customer Relationship Management bij Beeckestijn Business School geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met customer management in je eigen organisatie.

Je leert

  • De laatste trends & ontwikkelingen op het gebied van CRM
  • Een visie & strategie te ontwikkelen op een klantgerichte organisatie
  • De strategie uit te werken naar alle onderdelen van CRM: relatiemanagement, gegevensverwerking, informatiesystemen en cultuur
  • Hoe je de resultaten van customer relationship management kunt meten en bijsturen
  • Je schrijft je eigen CRM plan, direct geschikt voor implementatie 

Deze opleiding is de korte variant van de uitgebreidere post-HBO opleiding Customer Relationship & Experience Management.

College-onderwerpen tijdens de opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0)

Module 1 - Strategie & beeld 

  • Introductie, strategie, beleid en CRM plan

Module 2 - Relatiemanagement 

  • Klantwaardemanagement 
  • Klantprocessen: marketing, sales en service

Module 3 - Klantdata en klantgerichte systemen

  • Klantgerichte ICT infrastructuur: CRM systemen selectie en implementatie

Module 4 - Organisatie en implementatie 

  • Managen van CRM en CEM programma's en de business case
  • Klantgerichte organisatie & Human Resources en werkcollege 

​​Facultatief college

  • Marketing & klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je het facultatieve college wilt bijwonen.
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Individuele opdracht

  • Je stelt een CRM-plan op voor jouw organisatie of voor een relatie.
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Heb je op dit moment al vragen over de individuele opdracht? Aarzel dan niet om even contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Wat bereik je met de opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0)?

De opleiding Customer Relationship Management leert je alle aspecten van CRM die je nodig hebt om de klant centraal te zetten in jouw organisatie. Je leert een klantgerichte visie te ontwikkelen voor je organisatie. Binnen 4 maanden beheers je de strategie en praktijk van customer relationship management.

Na afronding van de opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen op het gebied van customer relationship management
  • Kun je een customer relationship strategie formuleren
  • Kun je de klantwaarde meten als basis voor een gerichtere inzet van middelen en mensen
  • Weet je op welke wijze je een CRM programma kunt vormgeven
  • Weet je waar je rekening mee dient te houden bij het inrichten van ICT infrastructuur vanuit CRM perspectief
  • Weet je hoe je vanuit een klantperspectief naar afdeling overschrijdende processen kijkt met het oog op een klantgerichte invulling
  • Weet je welke consequenties de herinrichting van de organisatiecultuur heeft op de gedragscompetenties en vakinhoudelijke competenties van management en medewerkers

Diploma

  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding, het diploma 'Customer Relationship Management (CRM 2.0)'.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding. 

Voor wie is de opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0) bedoeld?

De opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0) is bedoeld voor professionals die meer willen weten over klantgerichtheid management en social CRM en daarmee in hun organisatie aan de slag willen.

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veelvoorkomende functies bij deze opleiding

  • CRM-professionals
  • Marketeers
  • Productmanagers
  • Accountmanagers
  • Projectleiders
  • (IT)-consultants

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €1.990,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €2.680,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis voorlichtingssessie

Voor meer informatie over de korte opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0) kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een voorlichtingssessie. De voorlichtingssessie geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De voorlichtingssessies worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

9,5
Gemiddeld cijfer voor Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
Groot Koerkamp
manager operations
10
Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)

"De lesstof is direct toepasbaar. Interessante lessen met inspirerende docenten. De toetsmethode daagt je uit. Verder stellen de medewerkers bij Beeckestijn zich veerkrachtig op en denken met je mee. Al met al een zeer positieve ervaring. De klant staat centraal bij deze opleiding! " - 01-09-2016 10:48

"De lesstof is direct toepasbaar. Interessante lessen met inspirerende docenten. De toetsmethode daagt je uit. Verder stellen de medewerkers … alles lezen - 01-09-2016 10:48

Hallo Arno,
Dank je voor jouw mooie review! Uiteraard zijn we blij te horen dat je een zeer positieve ervaring hebt gehad bij Beeckestijn Business School. We hopen je graag weer te mogen begroeten tijdens de bijeenkomsten, clinics of andere events.

- 01-09-2016 10:48
starstarstarstarstar_half
Cindy van Hettema
Rayonmanager
9
Customer Relationship Management (CRM 2.0) (korte opleiding)

"Zeer goede opleiding met inspirerende docenten uit de praktijk. Daardoor een erg praktijkgerichte studie. Het examen bestaat oa uit een groepsopdracht en individuele opdracht waarbij je een uitgebreid CRM-plan moet schrijven en presenteren/verdedigen. Heel leerzaam en leuk om te doen !" - 04-03-2015 11:08

"Zeer goede opleiding met inspirerende docenten uit de praktijk. Daardoor een erg praktijkgerichte studie. Het examen bestaat oa uit een groe… alles lezen - 04-03-2015 11:08

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.