Online Reputatiemanagement (communicatie training)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 152 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Eindhoven
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Leusden
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Rotterdam
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Utrecht
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Zwolle
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Amsterdam
31 okt. 2019 tot 7 nov. 2019
Eindhoven
31 okt. 2019 tot 7 nov. 2019
Leusden
31 okt. 2019 tot 7 nov. 2019
Rotterdam
31 okt. 2019 tot 7 nov. 2019
Utrecht
31 okt. 2019 tot 7 nov. 2019
Zwolle
31 okt. 2019

Beschrijving

Online Reputatiemanagement

Waar het gebruikelijke reputatiemanagement nog te agenderen was, is online reputatiemanagement een continue factor in jouw communicatie. Van belang is het verkrijgen van de juiste data en inhoudelijke informatie uit online conversaties om een effectief beleid te ontwikkelen met actieplan voor de tactische uitvoering van het online reputatiemanagement. Vanuit strategie wordt bepaald hoe de professionele communicatie vorm krijgt naar branding, issue-management en crisiscommunicatie. Maar ook hoe bijvoorbeeld een reputatieschade is aan te pakken en te herstellen. De opleiding Online Reputatiemanagement geeft je niet alleen do’s & don’ts, maar ook een strategisch kade…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Online Reputatiemanagement

Waar het gebruikelijke reputatiemanagement nog te agenderen was, is online reputatiemanagement een continue factor in jouw communicatie. Van belang is het verkrijgen van de juiste data en inhoudelijke informatie uit online conversaties om een effectief beleid te ontwikkelen met actieplan voor de tactische uitvoering van het online reputatiemanagement. Vanuit strategie wordt bepaald hoe de professionele communicatie vorm krijgt naar branding, issue-management en crisiscommunicatie. Maar ook hoe bijvoorbeeld een reputatieschade is aan te pakken en te herstellen. De opleiding Online Reputatiemanagement geeft je niet alleen do’s & don’ts, maar ook een strategisch kader met praktische invulling. Diverse relevante cases die tijdens de opleiding worden behandeld, helpen je daarbij.

Communicatie training

Deze training is ontwikkeld in samenwerking met Adformatie. Adformatie is een crossmediaal platform met 24 uur per dag nieuws, achtergronden en ontwikkelingen uit de wereld van marketing, media, creatie en communicatie. Het platform bestaat uit de journalistiek onafhankelijke vakglossy Adformatie, de website Adformatie.nl, de dagelijkse en wekelijkse emailnieuwsbrief, een online vacaturebank en diverse congressen en seminars. In samenwerking met Beeckestijn Business School kunnen deze professionals nu ook diverse relevante opleidingen volgen om up-to-date te blijven.

Online Reputatiemanagement en het resultaat: wat bereik je met deze training

De kern van de training is dat je strategisch en tactische middelen en handvatten verwerft voor een effectief en passend online reputatiemanagement. Dit uiteraard geheel in lijn met een eventuele bestaande strategie in reputatiemanagement. Je krijgt diepgaande kennis over mediatoepassingen, het monitoren van online en social media, hoe je ‘insights’ ontwikkelt van markten, klanten en concurrenten, hoe je op juiste wijze reageert op negatieve berichtgeving, hoe je key-messaging online hanteert, hoe je reageert op websites, blogs en fora...

Je werkt tijdens de training aan een Online Reputatiemanagement case waardoor je leert de theorie concreet toe te passen in de praktijk. Je wordt hierin begeleidt en gecoacht door je kerndocent zodat je ook na je opleiding met een concrete visie en strategie aan de slag kunt.

In twee dagen leer je de theorie, strategie en praktijk van online reputatiemanagement en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen op het gebied van (online) reputatiemanagement;

  • Je leert een eigen visie, strategie, concept te ontwikkelen ten aanzien van (online) reputatiemanagement;
  • Je weet jouw reputatiemanagement doelstellingen te bereiken met een goed doordacht Online Reputatiemanagement plan;
  • Je hebt overzicht over de beschikbare technieken, tools en middelen om te luisteren, monitoren en influencers te analyseren;
  • Je bent in staat om verbetervoorstellen te doen op het gebied van webcare, response protocollen en crisiscommunicatie;
  • Je bent om een plan op te stellen om de engagement te verbeteren en bij te sturen op de resultaten
  • Je ontvangt een certificaat van deelname;  
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding. 

Online Reputatiemanagement: de college-onderwerpen

De training Online Reputatiemanagement bestaat uit 4 dagdelen. De training leert je concreet hoe je aan de slag kunt met het managen van de reputatie van je organisatie.

  1. Reputatiemanagement in een veranderende wereld en bouwstenen van online Reputatiemanagement
  2. Luisteren naar de omgeving, webcare en crisiscommunicatie
  3. Het realiseren van relaties met jouw stakeholders en engagement bij je klanten
  4. Praktijkcase: aan de slag met een online reputatiemanagement plan

Online reputatiecase - praktijkopdracht

Afsluitend wordt er groepsgewijs gewerkt aan een online reputatiecase van een bekende organisatie. Je leert hierdoor de theorie meteen toepassen in de praktijk. Je leert van de plannen en feedback van medestudenten en ontvangt daarnaast van de terugkoppeling van de kerndocent.

Voor wie is de communicatie training Online Reputatiemanagement bedoeld?

Het doel van de opleiding is om mensen werkzaam in communicatie en marketing de kennis en tools aan te reiken om de online reputatie van de eigen organisatie of merk te kunnen managen in het huidige digitale tijdperk. Deze opleiding is relevant voor (senior) communicatie adviseurs, (online) marketeers, crisismanagers, webcare managers, reputatiemanagers, communicatie managers, marketing managers en iedereen die vanuit zijn of haar functie zich bezig houdt met het managen van de reputatie van de organisatie.

Collegetijden en -duur

Deze 2-daagse opleiding wordt 2 opeenvolgende weken gegeven. 
Elke trainingsdag bestaat uit twee colleges. De collegetijden zijn van 09.00 - 17.00 uur, inclusief lunch en pauzes.

Investering

Het collegegeld voor de 2-daagse training Online Reputatiemanagement bedraagt € 1.390,-. Dit is inclusief de benodigde vakliteratuur (Online reputatiemanagement van Alex van Leeuwen), readers en online studentenomgeving. Catering en lunch zijn inbegrepen in het collegegeld. Tarieven zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. Vermeld dit in het opmerkingenveld bij inschrijven.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime (praktijk)ervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.