Marketing Automation & Campagne Management (post-HBO)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam (dagopleiding)
31 okt. 2019 tot 12 dec. 2019
Amsterdam
26 mrt. 2020 tot 18 jun. 2020
Eindhoven
26 mrt. 2020 tot 18 jun. 2020
Leusden
26 mrt. 2020 tot 18 jun. 2020
Rotterdam
26 mrt. 2020 tot 18 jun. 2020
Utrecht
26 mrt. 2020 tot 18 jun. 2020
Zwolle
26 mrt. 2020 tot 18 jun. 2020
Zwolle
26 mrt. 2020 tot 18 jun. 2020
Amsterdam (dagopleiding)
15 apr. 2020 tot 10 jun. 2020
Leusden (dagopleiding)
15 apr. 2020 tot 10 jun. 2020
Utrecht (dagopleiding)
15 apr. 2020 tot 10 jun. 2020

Beschrijving

Marketing Automation & Campagne Management (post-HBO opleiding)

Bind je klanten door de inzet van marketing automation voor je campagnes

Het online tijdperk en (autonome) verschuivingen in het oriëntatie- en koopgedrag van consumenten leiden tot campagnes die meer rondom individuele mensen plaatsvinden in plaats van campagnes gericht op grote (doel)groepen. Marketing Automation helpt je om op een persoonlijke manier je klanten stap voor stap door de journey te leiden.

De post-HBO opleiding Marketing Automation & Campagne Management bij Beeckestijn Business School is er op gericht om je te leren hoe je het maximale uit je campagnes kunt halen door middel van marketing automation.

Je leert

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing Automation, Campagne management, Marketingstrategie, Growth Hacking en Data Driven Marketing.

Marketing Automation & Campagne Management (post-HBO opleiding)

Bind je klanten door de inzet van marketing automation voor je campagnes

Het online tijdperk en (autonome) verschuivingen in het oriëntatie- en koopgedrag van consumenten leiden tot campagnes die meer rondom individuele mensen plaatsvinden in plaats van campagnes gericht op grote (doel)groepen. Marketing Automation helpt je om op een persoonlijke manier je klanten stap voor stap door de journey te leiden.

De post-HBO opleiding Marketing Automation & Campagne Management bij Beeckestijn Business School is er op gericht om je te leren hoe je het maximale uit je campagnes kunt halen door middel van marketing automation.

Je leert

  • Specifieke kennis, kunde en know how op het gebied van campagne management
  • Hoe je je eigen marketing automation en campagne management strategie ontwikkelt
  • Hoe je de on- en offline resultaten van je campagnes kunt meten en bijsturen
  • Hoe je marketing automation kunt inrichten en implementeren
  • Je ontwikkelt je eigen Marketing Automation en Campagne Management plan, direct geschikt voor implementatie

College-onderwerpen tijdens de opleiding Marketing Automation & Campagne Management

Module 1 - Introductie, ontwikkelingen en uitleg plan

  • Marketing Automation fundamentals, systemen en plan
  • Bouwstenen van campagne management 

Module 2 - Kanaalvoorkeur, leadgeneratie en conversie 

  • Kanaalvoorkeuren en customer journey optimalisatie
  • Leadgeneration en klantontwikkeling
  • Conversie & crossselling tactieken

Module 3 - organisatie en implementatie 

  • Implementeren en inrichten van Marketing Automation
  • Marketing analytics en accountability
  • Campagne management organisatie, processen & executie
  • Actief aan de slag met je marketing automation campagneplan en business case

​​Facultatief college

  • B2B Digital Marketing
  • Marketing & klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je het facultatieve college wilt bijwonen.
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Campagne Management case dag

  • Je werkt in groepjes van 3- 4 personen aan een relevante marketing automation & campagne management case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een campagneplan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele eindopdracht

  • Je schrijft jouw eigen marketing automation & campagne managementplan voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door een van je kerndocenten.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Wat bereik je met de opleiding Marketing Automation & Campagne Management?

De opleiding Marketing Automation & Campagne Management leert je hoe je jouw campagnes optimaal kunt ontwikkelen, inrichten, beheersen, afstemmen, inzetten en implementeren om een maximaal effect te realiseren. Dit door gebruik te maken van marketing automation. Je wordt opgeleid tot een volwaardige gesprekspartner en expert op het gebied van marketing automation en campagne management, in zowel de B2C als B2B markten.

Na afronding van de opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends op het gebied van marketing automation en campagne management  
  • Kun je een marketing automation & campagne management strategie formuleren  
  • Kun je in kaart brengen welke kanalen jouw doelgroep gebruikt en waar je organisatie een rol kan spelen  
  • Ben je in staat een strategie te ontwikkelen voor leadgeneratie en lead nurturting  
  • Weet je wat er nodig is voor het ontwikkelen van persona’s of klantprofielen binnen marketing automation 
  • Weet je hoe je op basis van gegevens het gedrag van de prospect of klant stimuleert zodat hij een klant wordt, blijft en meer bij je afneemt  
  • Kun je de wensen in kaart brengen voor de start van het bouwen van klantprofielen en het inrichten van campagnes  
  • Ben je in staat doelen, doelstellingen en meetbare succesfactoren te definiëren  
  • Kun je vaststellen welke data en databronnen er nodig zijn voor het meten van succes  
  • Ben je in staat de impact te bepalen van de inrichting van campagne management binnen een organisatie op het gebied van processen en resources  
  • Weet je hoe je campagne management kunt beleggen in de organisatie  
  • Kun je een goede business case en plateauplanning ontwikkelen  

Diploma & register

  • Je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding, het post-HBO diploma 'Marketing Automation & Campagne Management'.
  • Je wordt, bij het behalen van een '7' of hoger als eindcijfer, opgenomen in het register voor Campagne Management Professionals.

Als Beeckestijn alumnus

  • Je kunt na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding. 

Voor wie is de opleiding Marketing Automation & Campagne Management bedoeld?

De opleiding Marketing Automation & Campagne Management is bedoeld voor professionals die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van marketing automation en campagne management. Je wil je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in de praktijk.

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veelvoorkomende functies bij deze opleiding

  • Campagne marketeer / manager
  • (Online) marketeer
  • Internet manager
  • E-mail marketeer
  • Direct marketeer
  • Product manager
  • Database marketeer

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €3.450,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €4.140,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. 

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis voorlichtingssessie

Voor meer informatie over de post-HBO opleiding Marketing Automation & Campagne Management kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een voorlichtingssessie. De voorlichtingssessie geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De voorlichtingsessies worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.