Service Excellence (post-HBO)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,9
Gemiddeld cijfer voor Service Excellence (post-HBO)
Gebaseerd op 8 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Guy Verbrugghe
starstarstarstarstar_half
Guy Verbrugghe
HR expeHRt & Customer Connector at SECUREX
9
Service Excellence (post-HBO)

"Service Excellence gaf me een integrale kijk op klantgerichtheid & stimuleren van klantbeleving. De verschillende bouwstenen werden inspirerend toegelicht door docenten Beeckestijn én aangevuld met optionele clinics die je verder op weg helpt structureel meer enthousiaste klanten te maken." - 04-07-2018 06:00

"Service Excellence gaf me een integrale kijk op klantgerichtheid & stimuleren van klantbeleving. De verschillende bouwstenen werden inspirer… alles lezen - 04-07-2018 06:00

Startdata en plaatsen

Amsterdam
24 sep. 2019 tot 3 dec. 2019
Eindhoven
26 sep. 2019 tot 5 dec. 2019
Rotterdam
26 sep. 2019 tot 5 dec. 2019
Zwolle
26 sep. 2019 tot 5 dec. 2019
Amsterdam
1 okt. 2019 tot 14 feb. 2020
Leusden
2 okt. 2019 tot 14 feb. 2020
Utrecht
3 okt. 2019 tot 16 jan. 2020
Leusden (dagopleiding)
10 okt. 2019 tot 28 nov. 2019
Amsterdam (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 26 nov. 2019
Utrecht (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 26 nov. 2019

Beschrijving

Service Excellence (post-HBO opleiding)

Service excellence als onderscheidende succesfactor

Service excellence is het vermogen van organisaties om op consistente wijze enthousiaste klanten met een emotionele binding te realiseren. Dit door ze een persoonlijke en uitzonderlijk positieve beleving te bieden. Een dergelijke excellente klantgerichtheid is dé onderscheidende succesfactor -  zowel in het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen.  

De post-HBO opleiding Service Excellence laat zien hoe je dat bereikt vanuit een management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het Europese Service Excellence Model. Het beschrijft de consequenties voor luisteren naar kla…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Service Excellence (post-HBO opleiding)

Service excellence als onderscheidende succesfactor

Service excellence is het vermogen van organisaties om op consistente wijze enthousiaste klanten met een emotionele binding te realiseren. Dit door ze een persoonlijke en uitzonderlijk positieve beleving te bieden. Een dergelijke excellente klantgerichtheid is dé onderscheidende succesfactor -  zowel in het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen.  

De post-HBO opleiding Service Excellence laat zien hoe je dat bereikt vanuit een management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het Europese Service Excellence Model. Het beschrijft de consequenties voor luisteren naar klanten, visie, missie en strategie, leiderschap, cultuur, klantbelevingsontwerp, HRM, processen en structuur, sturen op de klant en innovatie. Aan de hand van een groot aantal praktijkvoorbeelden, oefeningen en theoretische inzichten ontwikkel je het recept voor service excellence voor jouw eigen organisatie. 

Je leert

  • De klantbeleving en de rol van verschillende organisatiedelen daarin in kaart te brengen
  • Hoe je volledige klantgerichtheid kunt realiseren in jouw organisatie
  • Het Service Excellence model te gebruiken en toe te passen
  • Kwaliteit te meten en over het belang van service
  • Je schrijft je eigen service excellence plan

Optionele module Contact Center Management

Het is mogelijk om bij de opleiding Service Excellence de aanvullende module Contact Center Management te volgen. In 3 extra colleges leer je over workforce management, kennismanagement en performance management.

College-onderwerpen opleiding Service Excellence

Module 1 - The big picture & visie, stratgie en plan

  • Introductie Service Excellence: visie, strategie en plan
  • Understanding customers

Module 2 - De klant als leidraad 

  • Service design (ontwerpen service beleving)
  • Service Excellence cultuur, leiderschap en HRM
  • Kwaliteit, Service Metrics, NPS en performance verbetering
  • Marketing & sales dimensie van customer service
  • Digital en Social Service, Webcare
  • Customer journeys, processen, technologieën en partnerships

Module 3 - Klantbeleving versterken 

  • Werkcollege, organisatie en implementatie van Service Excellence

Facultatieve colleges

  • Customer Experience in B2B
  • Marketing & Klantdata: wat mag wel en niet?
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.
  • ​Je bepaalt zelf of je de facultatieve colleges wilt bijwonen. 

Service Excellence casedag

  • Je werkt in groepjes van 3-4 personen aan een relevante service excellence case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een service excellence plan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele eindopdracht

  • Je schrijft je eigen service excellence plan voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Wat bereik je met de opleiding Service Excellence?

De post-HBO opleiding Service Excellence leert je de principes achter service excellence te kennen, te implementeren en te optimaliseren. Binnen 4 maanden beheers je de strategie en praktijk van service excellence.

Na afronding van de opleiding: 

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van service / klantgerichtheid
  • Kun je een service excellence strategie formuleren  
  • Ken je verschillende methoden voor klantonderzoek en de voor- en nadelen van deze methoden 
  • Ben je in staat de klantbeleving in kaart te brengen 
  • Ken je de principes van service design en kun je service concepten ontwerpen 
  • Ben je in staat de cultuur te onderzoeken, meten en beïnvloeden 
  • Ken je de HR-instrumenten voor het realiseren van een service excellence cultuur  
  • Kun je door middel van verbetertrajecten, continue focus en metingen service excellence in de organisatie brengen   
  • Ken je het belang van customer insights  
  • Ken je het nut van CRM en event driven marketing voor customer service  
  • Heb je de handvatten om digital en social service in te richten en continu te verbeteren  
  • Weet je welke rol jij kunt spelen in het om krijgen van de organisatie en wie of wat je daarvoor nodig hebt  
  • Weet je welke middelen, technologie, processen, structuur en partnerships jouw ontwerp van de ideale klantbeleving mogelijk maken 
  • Kun je een goed onderbouwde businesscase ontwikkelen die de investeringen rechtvaardigt  

Diploma & register

  • Je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding, het post-HBO diploma 'Service Excellence'.
  • Je wordt, bij het behalen van een 7 of hoger als eindcijfer, opgenomen in het register voor Service Excellence Professionals.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op.

Voor wie is de opleiding Service Excellence bedoeld?

Deze opleiding is bestemd voor professionals die betrokken zijn bij de service activiteiten binnen organisaties. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veelvoorkomende functies bij deze opleiding

  • CRM-managers
  • Customer experience professionals
  • Customer service professionals
  • Marketeers
  • Service managers
  • Sales professionals
  • Product managers 

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €3.450,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €4,140,-  
Extra module Contact Center Management** €495,-
Totaal prijs incl. extra module: €4.635,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

** Optioneel

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis proefcollege

Voor meer informatie over de post-HBO opleiding Service Excellence kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Het proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De proefcolleges worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

8,9
Gemiddeld cijfer voor Service Excellence (post-HBO)
Gebaseerd op 8 ervaringen
Guy Verbrugghe
starstarstarstarstar_half
Guy Verbrugghe
HR expeHRt & Customer Connector at SECUREX
9
Service Excellence (post-HBO)

"Service Excellence gaf me een integrale kijk op klantgerichtheid & stimuleren van klantbeleving. De verschillende bouwstenen werden inspirerend toegelicht door docenten Beeckestijn én aangevuld met optionele clinics die je verder op weg helpt structureel meer enthousiaste klanten te maken." - 04-07-2018 06:00

"Service Excellence gaf me een integrale kijk op klantgerichtheid & stimuleren van klantbeleving. De verschillende bouwstenen werden inspirer… alles lezen - 04-07-2018 06:00

starstarstarstarstar_half
Joost Elshof
retentie-specialist
9
Service Excellence (post-HBO)

"De colleges waren echt van toegevoegde waarde. Veel praktijkvoorbeelden ondersteund met theorie. Genoeg ruimte om eigen praktijkvoorbeelden voor te leggen en te behandelen tijdens colleges. En de trainers waren stuk voor stuk een inspiratiebron. Het gevarieerde karakter van de colleges met onderlinge raakvlakken sprak mij ook heel erg aan. Kortom: heel veel geleerd!" - 09-02-2018 12:48

"De colleges waren echt van toegevoegde waarde. Veel praktijkvoorbeelden ondersteund met theorie. Genoeg ruimte om eigen praktijkvoorbeelden … alles lezen - 09-02-2018 12:48

Anthony Jansen
starstarstarstarstar_border
Anthony Jansen
Manager Field Service
8
Service Excellence (post-HBO)

"Zeer inhoudelijke, inspirerende colleges met deskundige begeleiding. De aangeboden theorie is zeer goed toepasbaar in mijn praktijk situatie. Zeer goede en constructieve feedback op mijn plan gehad. Deze opleiding kan ik iedereen die met service te maken heeft aanbevelen." - 07-02-2018 17:03

"Zeer inhoudelijke, inspirerende colleges met deskundige begeleiding. De aangeboden theorie is zeer goed toepasbaar in mijn praktijk situatie… alles lezen - 07-02-2018 17:03

starstarstarstarstar_half
Marieke van Steekelenburg
Customer Experience Manager
9
Service Excellence (post-HBO)

"Inhoudelijk goede en inspirerende colleges. Theorie die je gelijk in de praktijk kunt toepassen. Het werken aan de groepsopsdracht en de individuele opdracht was wat mij betreft de kers op de taart: alles wat je geleerd hebt in de colleges en vanuit de literatuur komt hier samen. Mooi en nuttig om de opleiding af te ronden met een concreet plan dat je in de praktijk kunt gaan uitvoeren. " - 07-02-2018 10:14

"Inhoudelijk goede en inspirerende colleges. Theorie die je gelijk in de praktijk kunt toepassen. Het werken aan de groepsopsdracht en de ind… alles lezen - 07-02-2018 10:14

starstarstarstarstar_half
Robert Rispens
Portfolio Marketeer
9
Service Excellence (post-HBO)

"Boeiende colleges, veel ruimte.
Vond wel verschil in colleges. Heb al toegelicht na mijn mondeling. T.b.v. de cvasedag waren er wel veel verschillen in de groep merkbaar. Hierdoor was er veel tijd nodig op deze dag om de "neuzen dezelfde richting op te krijgen". Daarentegen was deze dag voor mij wel leerzaam. Zeg maar "het kwartje viel wel aardig"." - 04-07-2017 06:29

"Boeiende colleges, veel ruimte. Vond wel verschil in colleges. Heb al toegelicht na mijn mondeling. T.b.v. de cvasedag waren er wel veel v… alles lezen - 04-07-2017 06:29

Beste Robert,
Dank voor de review, goed om te horen dat je nieuwe inzichten uit de opleiding hebt gehaald.

- 04-07-2017 06:29
Dennis ter Harmsel
starstarstarstarstar_half
Dennis ter Harmsel
Account Manager Customer Services bij Voortman Steel Machinery
9
Service Excellence (post-HBO)

"Inspirerende colleges, aansprekende theorie en goede begeleiding door de kerndocenten. De docenten beschikken over veel praktijkervaring en delen dit ook graag in de colleges. Echt een aanrader voor wie zich wil richten op een excellente klantgerichtheid." - 04-07-2017 06:08

"Inspirerende colleges, aansprekende theorie en goede begeleiding door de kerndocenten. De docenten beschikken over veel praktijkervaring en … alles lezen - 04-07-2017 06:08

Beste Dennis,
Hartelijk dank voor deze mooie review, fijn om te horen dat de opleiding naar wens is verlopen. :)

- 04-07-2017 06:08
Bas Harlaar
starstarstarstarstar_half
Bas Harlaar
Teammanager Schade at Univé verzekeringen
9
Service Excellence (post-HBO)

"Ben vooral erg blij en tevreden met de stevige praktijkervaring die de docenten hebben, zij kunnen de link leggen tussen theorie en praktijk. Daarbij zijn de docenten enthousiast over hun vak en zijn allen in staat de stof begrijpelijk te brengen. Wat beter kan is het aanbrengen van de samenhang tussen de verschillende onderdelen en - in een aantal gevallen - de essentie voor SE." - 03-07-2017 17:25

"Ben vooral erg blij en tevreden met de stevige praktijkervaring die de docenten hebben, zij kunnen de link leggen tussen theorie en praktijk… alles lezen - 03-07-2017 17:25

Dag Bas,
Dank voor de review, fijn om te lezen dat je tevreden bent over de opleiding.
Het verbeterpunt pakken we uiteraard op voor de volgende lichting.

- 03-07-2017 17:25
starstarstarstarstar_half
Haakon Nadorp
Projectmanager
9
Service Excellence (post-HBO)

"Prima leerstof, zeer interessant, vooral door het gebruik van de vele praktijkvoorbeelden. Ook de locatie was perfect. Verbetering trainingsinhoud: Tips hoe je het Service Excellence model vertaalt naar een financieel overzicht (opbrengsten)" - 03-07-2017 09:07

"Prima leerstof, zeer interessant, vooral door het gebruik van de vele praktijkvoorbeelden. Ook de locatie was perfect. Verbetering trainings… alles lezen - 03-07-2017 09:07

Dag Haakon, bedankt voor de mooie review! We zullen de verbeterpunten meenemen voor volgende lichting.

- 03-07-2017 09:07

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.