Service Excellence (korte opleiding)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Service Excellence (korte opleiding)
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Edwin Groeneveld
starstarstarstarstar_half
Edwin Groeneveld
Managing Director Benelux & Eastern Europe bij Ubisoft
9
Service Excellence (korte opleiding)

"Ik heb de opleiding als zeer prettig en nuttig ervaren. De docenten zijn inspirerend en staan ook met een been in de praktijk. Doordat de opleiding praktijkgericht is, heb ik het ook direct kunnen toepassen. De begeleiding van de individuele opdracht en het eindgesprek gaan zeer vlot en professioneel. Groot compliment voor de lunch en een minpuntje voor de online omgeving die mijn inziens vanuit de techniek is bedacht. " - 17-01-2019 10:10

"Ik heb de opleiding als zeer prettig en nuttig ervaren. De docenten zijn inspirerend en staan ook met een been in de praktijk. Doordat de op… alles lezen - 17-01-2019 10:10

Startdata en plaatsen

Amsterdam
24 sep. 2019 tot 3 dec. 2019
Eindhoven
26 sep. 2019 tot 5 dec. 2019
Rotterdam
26 sep. 2019 tot 5 dec. 2019
Zwolle
26 sep. 2019 tot 5 dec. 2019
Leusden
2 okt. 2019 tot 18 dec. 2019
Utrecht
3 okt. 2019 tot 19 dec. 2019
Leusden (dagopleiding)
10 okt. 2019 tot 28 nov. 2019
Amsterdam (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 26 dec. 2019
Utrecht (dagopleiding)
29 okt. 2019 tot 26 dec. 2019

Beschrijving

Service Excellence (korte opleidingen)

Werken aan enthousiaste klanten door emotionele klantbeleving

Service excellence is het vermogen van organisaties om op consistente wijze enthousiaste klanten met een emotionele binding te realiseren. Dit door ze een persoonlijke en uitzonderlijk positieve beleving te bieden. Een dergelijke excellente klantgerichtheid is dé onderscheidende succesfactor -  zowel in het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen.  

De korte opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School laat je in 6 colleges zien hoe je dat bereikt vanuit een management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het Europese Service Excellence Model. …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Journey, SEO, UX / User Experience Design, Neuromarketing en Klantgerichtheid.

Service Excellence (korte opleidingen)

Werken aan enthousiaste klanten door emotionele klantbeleving

Service excellence is het vermogen van organisaties om op consistente wijze enthousiaste klanten met een emotionele binding te realiseren. Dit door ze een persoonlijke en uitzonderlijk positieve beleving te bieden. Een dergelijke excellente klantgerichtheid is dé onderscheidende succesfactor -  zowel in het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen.  

De korte opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School laat je in 6 colleges zien hoe je dat bereikt vanuit een management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het Europese Service Excellence Model. Het beschrijft de consequenties voor luisteren naar klanten, visie, missie en strategie, leiderschap, cultuur, klantbelevingsontwerp, HRM, processen en structuur, sturen op de klant en innovatie. Aan de hand van een groot aantal praktijkvoorbeelden, oefeningen en theoretische inzichten ontwikkel je het recept voor service excellence voor jouw eigen organisatie. 

Je leert

  • Hoe je volledige klantgerichtheid kunt realiseren in jouw organisatie
  • Het Service Excellence model te gebruiken en toe te passen
  • Kwaliteit te meten en over het belang van service
  • Je schrijft je eigen service excellence plan

De opleiding is een korte variant van de uitgebreidere post-HBO opleiding Service Excellence.

Optionele module Contact Center Management

Het is mogelijk om bij de opleiding Service Excellence de aanvullende module Contact Center Management te volgen. In 3 extra colleges leer je over workforce management, kennismanagement en performance management.

Onderwerpen en colleges tijdens de opleiding Service Excellence

De korte opleiding Service Excellence bestaat uit zes colleges. De opleiding leert je hoe met een aantal bouwstenen van het Service Excellence model concreet aan de slag kunt met Service Excellence.

Module 1 - The big picture & visie, strategie en plan

  • Introductie Service Excellence: visie, strategie & plan

Module 2 - De klant als leidraad 

  • Service design (ontwerpen service beleving)
  • Kwaliteit, Service Metrics, NPS en performance verbetering
  • Customer journeys, processen, technologieën en partnerships

Module 3 - Klantbeleving versterken 

  • Service Excellence cultuur, leiderschap en HRM
  • Werkcollege, organisatie en implementatie van Service Excellence

Facultatieve colleges

  • Customer Experience in B2B
  • Marketing & Klantdata: wat mag wel en niet?
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.
  • ​Je bepaalt zelf of je de facultatieve colleges wilt bijwonen. 

Individuele opdracht

  • Je schrijf je eigen service excellence plan voor jouw organisatie of opdrachtgever
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent

Heb je op dit moment al vragen over de individuele opdracht? Aarzel dan niet om even contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Wat bereik je met de opleiding Service Excellence?

Tijdens de opleiding Service Excellence leer je de principes achter Service Excellence kennen. Je rondt de opleiding af met een eigen Service Excellence-plan waarmee je direct in de praktijk aan de slag kunt.

Na afronding van de opleiding: 

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van service  
  • Kun je een service excellence strategie formuleren  
  • Ken je de principes van service design en kun je service concepten ontwerpen 
  • Ben je in staat de cultuur te onderzoeken, meten en beïnvloeden 
  • Ken je de HR-instrumenten voor het realiseren van een service excellence cultuur  
  • Kun je door middel van verbetertrajecten, continue focus en metingen service excellence in de organisatie brengen   
  • Weet je welke rol jij kunt spelen in het om krijgen van de organisatie en wie of wat je daarvoor nodig hebt  
  • Weet je welke middelen, technologie, processen, structuur en partnerships jouw ontwerp van de ideale klantbeleving mogelijk maken 
  • Kun je een goed onderbouwde businesscase ontwikkelen die de investeringen rechtvaardigt  

Diploma

  • Je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding, het diploma 'Service Excellence'.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op.

Voor wie is de opleiding Service Excellence bedoeld?

Deze opleiding is bestemd voor professionals die betrokken zijn bij de service activiteiten binnen organisaties. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Wil je een volledige opleiding op het gebied van Service Excellence, dan is de post-HBO opleiding Service Excellencewellicht iets voor jou.

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veel voorkomende functies bij deze opleiding

  • CRM-managers
  • Customer experience professionals
  • Customer service professionals
  • Service managers
  • Marketeers
  • Sales professionals
  • Product managers

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €1.990,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €2.680,-  
Optioneel Extra module Contact Center Management: €495,-
Totaalprijs incl. module Contact Center Management: €3.175,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis proefcollege

Voor meer informatie over de korte opleiding Service Excellence kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Het proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De proefcolleges worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

9
Gemiddeld cijfer voor Service Excellence (korte opleiding)
Gebaseerd op 1 ervaring
Edwin Groeneveld
starstarstarstarstar_half
Edwin Groeneveld
Managing Director Benelux & Eastern Europe bij Ubisoft
9
Service Excellence (korte opleiding)

"Ik heb de opleiding als zeer prettig en nuttig ervaren. De docenten zijn inspirerend en staan ook met een been in de praktijk. Doordat de opleiding praktijkgericht is, heb ik het ook direct kunnen toepassen. De begeleiding van de individuele opdracht en het eindgesprek gaan zeer vlot en professioneel. Groot compliment voor de lunch en een minpuntje voor de online omgeving die mijn inziens vanuit de techniek is bedacht. " - 17-01-2019 10:10

"Ik heb de opleiding als zeer prettig en nuttig ervaren. De docenten zijn inspirerend en staan ook met een been in de praktijk. Doordat de op… alles lezen - 17-01-2019 10:10

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.