Medewerker Burgerzaken Frontoffice - Virtual Classroom

Tijdsduur

Medewerker Burgerzaken Frontoffice - Virtual Classroom

Bestuursacademie Nederland
Logo van Bestuursacademie Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Bestuursacademie Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 873 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Je werkt op een afdeling Burger- of Publiekszaken of het KCC binnen een gemeente of je gaat daar starten. Je wilt je graag ontwikkelen om de burger passend en vakinhoudelijk (beter) te woord te staan en te kunnen helpen en informeren.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over h…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je werkt op een afdeling Burger- of Publiekszaken of het KCC binnen een gemeente of je gaat daar starten. Je wilt je graag ontwikkelen om de burger passend en vakinhoudelijk (beter) te woord te staan en te kunnen helpen en informeren.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Bij Burgerzaken kun je terecht voor diverse producten en diensten. Denk daarbij aan het aanvragen van paspoorten, uittreksels uit het geboorteregister, rijbewijzen, huwelijksakten en geboorteaangiften. De betrokken wet- en regelgeving verandert regelmatig. Dit programma biedt een ideaal fundament voor een veelzijdige baan in de frontoffice van Burgerzaken. Na afloop ben je volledig op de hoogte van de werkzaamheden en ben je volledig ingewerkt.

Program guide

In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:

Documenten en verzoeken voor de frontoffice

(6 bijeenkomsten)

  • Informatieverstrekking reisdocumenten
  • Aanvragen tot verkrijging van reisdocumenten beoordelen, verwerken en verstrekken van reisdocumenten
  • Rijbewijsaanvraag beoordelen, verwerken en verstrekken
  • Uittreksels en afschriften burgerlijke stand
  • Gegevensverstrekking BRP
  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)
  • Uitvoering Kieswet
  • Nationaliteitsrecht
  • Verwerken van verzoeken of kennisgevingen met betrekking tot gezagsverhouding, naamgebruik, geheimhouding en kiesrecht
Burgerlijke stand voor de frontoffice

(6 bijeenkomsten)

  • Burgerlijke stand
  • Inleiding geboorte, huwelijk en overlijden
  • Toepassen Nederlandse wet- en regelgeving
  • Verstrekken van informatie
  • Verwerken van wijzigingen
  • Opmaken van belangrijkste akten
  • Opmaken van latere vermeldingen
  • Verlof tot lijkbezorging
  • Verwerking in de BRP
  • Handleiding Uitvoeringsprocedures
  • (HUP)
  • BRP-berichtenverkeer
Klantgericht Denken en Handelen voor de Frontoffice

(6 bijeenkomsten)

  • Klantgericht werken bij de gemeente
  • Communicatie
  • Klantgerichte gesprekstechnieken
  • Omgaan met verschillende gedragsstijlen
  • Slechtnieuwsgesprek
  • Omgaan met emoties
  • Regie voeren
  • Omgaan met klachten
  • Kwaliteiten en valkuilen
  • Conflicthanteringsstijlen
Migratie voor de frontoffice

(6 bijeenkomsten)

  • Wet- en regelgeving migratie (verhuizing, hervestiging vanuit het buitenland, vertrek naar buitenland)
  • Beoordelen aangiften aan de hand van wet- en regelgeving
  • Onderzoek (on)juistheid van verblijfs- en adresgegevens (adresonderzoek)
  • BRP-actualisering voor binnen- en intergemeentelijke adreswijziging
  • Verwerken van gegevens bij hervestiging vanuit buitenland
  • Actualiseren van de BRP na aangifte vertrek naar buitenland
  • Informatieverstrekking aan de klant
  • BRP-berichtenverkeer
Identiteit, documentherkenning en fraude voor de Frontoffice

(6 bijeenkomsten)

  • Identiteit en identificatie
  • Identificatieplicht
  • Gebruik van wettelijk erkende identificatiedocumenten
  • Identiteitsvaststelling
  • Online identiteitsfraude
  • Documentherkenning
  • Welke documenten zijn toegestaan in welke gevallen?
  • Authenticiteit van documenten
  • (Technisch) beoordelen van identiteitsdocumenten
  • (Technisch) beoordelen van reis- en verblijfsdocumenten
  • Onderzoek en fraude
  • Wat is identiteitsfraude?
  • Adresonderzoek
  • Onderzoek via social media
  • Samenwerken met Expertisecentrum Identiteitsfraude en Documenten (ECID)
  • invloed en aanpak digitalisering

Course schedule

9 maanden

Characteristics

Trainingen

Short program

BN-BOBZ2|Medewerker Burgerzaken Frontoffice

Commercial partners

Brand Owner

Samen bouwen aan het openbaar bestuur!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.