Beheer van Basisregistraties - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Bestuursacademie Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Bestuursacademie Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 868 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Beheer van Basisregistraties - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Beheer van Basisregistraties - Dag

"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie." - 26-11-2012 15:38

"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie. " - 26-11-2012 15:38

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeArnhem
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeDen Haag
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeEindhoven
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeGroningen
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeRotterdam
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeUtrecht
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeZwolle
16 sep. 2021 tot 30 sep. 2021
placeAmsterdam
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeArnhem
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeDen Haag
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeEindhoven
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeGroningen
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeRotterdam
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeUtrecht
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeZwolle
3 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
placeAmsterdam
9 feb. 2022 tot 2 mrt. 2022
placeArnhem
9 feb. 2022 tot 2 mrt. 2022
placeDen Haag
9 feb. 2022 tot 2 mrt. 2022
placeEindhoven
9 feb. 2022 tot 2 mrt. 2022

Beschrijving

Je wilt je ontwikkelen in het opzetten en inrichten van de functie gegevensbeheer. Je bent bijvoorbeeld gegevensbeheerder, I&A-coördinator of materiedeskundige (uit belangrijke aandachtsgebieden, zoals Burgerzaken, Sociale Zaken, Belastingen, Bouw- en Woningtoezicht, Handhaving, Vergunningverlening en Documentaire Informatievoorziening).

Afdelingen binnen gemeenten krijgen steeds meer te maken met afdelingsoverstijgende processen. De waarde van juiste gegevens is voor alle afdelingen en voor het primaire proces van groot belang. Hoe beter de kwaliteit van de gegevens is, des te effectiever kan een organisatie werken. Om een verbeterslag te kunnen maken is het concept van basisregistratiesyst…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Burgerzaken, Gemeente, Sociale Hygiene, Horeca en Voedselveiligheid.

Je wilt je ontwikkelen in het opzetten en inrichten van de functie gegevensbeheer. Je bent bijvoorbeeld gegevensbeheerder, I&A-coördinator of materiedeskundige (uit belangrijke aandachtsgebieden, zoals Burgerzaken, Sociale Zaken, Belastingen, Bouw- en Woningtoezicht, Handhaving, Vergunningverlening en Documentaire Informatievoorziening).

Afdelingen binnen gemeenten krijgen steeds meer te maken met afdelingsoverstijgende processen. De waarde van juiste gegevens is voor alle afdelingen en voor het primaire proces van groot belang. Hoe beter de kwaliteit van de gegevens is, des te effectiever kan een organisatie werken. Om een verbeterslag te kunnen maken is het concept van basisregistratiesystemen ingevoerd. Deze systemen vormen bij uitstek het hulpmiddel om integraal basisgegevens te kunnen aanbieden. Om die gegevens ‘in goede conditie’ te houden is het opzetten en inrichten van de functie gegevensbeheer, en dan met name gericht op het beheer van de basisregistraties, noodzakelijk. Je leert dit in deze interessante 2-daagse training.

Admission

Graduation

Na afloop van de training ontvang je het certificaat van deelname ‘Beheer van Basisregistraties’ van Bestuursacademie Nederland.

Objectives

Het gebruik van basisregistraties gaat een andere werkwijze in gemeentelijke organisaties afdwingen. In deze training wordt het belang van (het invoeren van) basisregistraties onderstreept en worden handvatten geboden om hier in je eigen organisatie invulling aan te geven.

Program guide

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Basisregistratie
  • Relatie met applicatiebeheer
  • Begrippenkader
  • Positie van de basisregistraties
  • De functie van gegevensbeheer (taken, rollen en verantwoordelijkheden)
  • Het inventariseren en analyseren van knelpunten
  • Gegevensbeheer in de praktijk
  • Ontwikkelingen IT
Registratie in de praktijk
  • Vertaling naar en consequenties voor gemeentelijke organisaties
  • Relatie met procesmanagement
  • Architectuuraspecten
  • Kwaliteit en betrouwbaarheid van gegevens
  • BAG en andere basisregistraties
  • Stroomlijning basisgegevens
  • Ketenintegratie

Course schedule

2 dagen

Samen bouwen aan het openbaar bestuur!

8
Gemiddeld cijfer voor Beheer van Basisregistraties - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Beheer van Basisregistraties - Dag

"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie." - 26-11-2012 15:38

"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie. " - 26-11-2012 15:38

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.