Basisregistraties en Stelselvoorzieningen - Dag
"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie." - 26-11-2012 15:38
"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie. " - 26-11-2012 15:38
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeArnhem 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeDen Haag 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeEindhoven 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeGroningen 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeRotterdam 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeUtrecht 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeZwolle 1 dec. 2023 tot 15 dec. 2023 |
placeAmsterdam 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeArnhem 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeDen Haag 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeEindhoven 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeGroningen 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeRotterdam 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeUtrecht 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeZwolle 6 feb. 2024 tot 27 feb. 2024 |
placeAmsterdam 3 jun. 2024 tot 17 jun. 2024 |
placeArnhem 3 jun. 2024 tot 17 jun. 2024 |
placeDen Haag 3 jun. 2024 tot 17 jun. 2024 |
placeEindhoven 3 jun. 2024 tot 17 jun. 2024 |
Beschrijving
Je wilt je ontwikkelen in het opzetten en inrichten van de functie gegevensbeheer. Je bent bijvoorbeeld gegevensbeheerder, I&A-coördinator of materiedeskundige (uit belangrijke aandachtsgebieden, zoals Burgerzaken, Sociale Zaken, Belastingen, Bouw- en Woningtoezicht, Handhaving, Vergunningverlening en Documentaire Informatievoorziening).
Afdelingen binnen gemeenten krijgen steeds meer te maken met afdelingsoverstijgende processen. De waarde van juiste gegevens is voor alle afdelingen en voor het primaire proces van groot belang. Hoe beter de kwaliteit van de gegevens is, des te effectiever kan een organisatie werken. Om een verbeterslag te kunnen maken is het concept van basisregistratiesyst…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je wilt je ontwikkelen in het opzetten en inrichten van de functie gegevensbeheer. Je bent bijvoorbeeld gegevensbeheerder, I&A-coördinator of materiedeskundige (uit belangrijke aandachtsgebieden, zoals Burgerzaken, Sociale Zaken, Belastingen, Bouw- en Woningtoezicht, Handhaving, Vergunningverlening en Documentaire Informatievoorziening).
Afdelingen binnen gemeenten krijgen steeds meer te maken met afdelingsoverstijgende processen. De waarde van juiste gegevens is voor alle afdelingen en voor het primaire proces van groot belang. Hoe beter de kwaliteit van de gegevens is, des te effectiever kan een organisatie werken. Om een verbeterslag te kunnen maken is het concept van basisregistratiesystemen ingevoerd. Deze systemen vormen bij uitstek het hulpmiddel om integraal basisgegevens te kunnen aanbieden. Om die gegevens ‘in goede conditie’ te houden is het opzetten en inrichten van de functie gegevensbeheer, en dan met name gericht op het beheer van de basisregistraties, noodzakelijk. Je leert dit in deze interessante 2-daagse training.
Objectives
Tijdens de lessen is er veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling en de mogelijkheden om in de praktijk te oefenen met nieuwe kennis en vaardigheden. De lessen worden verzorgd door docenten die zelf met beide benen in de praktijk staan. Door hun kennis van het vakgebied kunnen ze jou uitstekend helpen de vertaling te maken naar je eigen werkzaamheden en organisatie. Dat doen zij onder meer door oefeningen en het geven van praktijkvoorbeelden. Ook de interacties met medestudenten spelen hierin een belangrijke rol.
Program guide
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de
orde:
Inleiding basisregistratie
- Ontwikkelingen overheid
- Positie van de basisregistratie
- Rollen binnen de basisregistratie en privacy en beveiliging
- Benaderingswijzen van gegevensbeheer
Gegevensbeheer
- Relatie met andere vormen van beheer en informatiemanagement
- Gegevensbeheer: wat houdt het in
- Kwaliteit en betrouwbaarheid van gegevens
- Instrumenten voor gegevensbeheer
- Knelpunten inventariseren en bespreken
Ontwikkelingen ICT en ontwikkelingen hierin bij de overheid
- Stelselvoorzieningen
- Verschillende architecturen waaronder gegevensarchitectuur
- Objectmodellering en gegevensmodellering
- Relatie gegevens naar processen
- Gegevensdistributie binnen organisatie
- Verdere ontwikkeling naar midoffice en dienstverleningsconcept
- Ketenintegratie
- Organisatie meenemen in verandering
Course schedule
2 dagenCharacteristics
TrainingenShort program
BN-TBVB|Basisregistraties en StelselvoorzieningenCommercial partners
Brand OwnerSamen bouwen aan het openbaar bestuur!
"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie." - 26-11-2012 15:38
"Helder van uitleg, sluit goed aan bij werksituatie. " - 26-11-2012 15:38
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.