Dienstverlening - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Dienstverlening - Virtual Classroom

Bestuursacademie Nederland
Logo van Bestuursacademie Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Bestuursacademie Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 868 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
7 jun. 2022 tot 5 jul. 2022

Beschrijving

Je hebt de ambitie om de kwaliteit van je dienstverlening te verbeteren. Je bent bijvoorbeeld werkzaam in een adviserende, coördinerende of managementrol in de dienstverlening.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuni…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business intelligence, Big Data, Data warehouse, Businessarchitectuur en BiSL Foundation.

Je hebt de ambitie om de kwaliteit van je dienstverlening te verbeteren. Je bent bijvoorbeeld werkzaam in een adviserende, coördinerende of managementrol in de dienstverlening.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

De publieke dienstverlening is de afgelopen jaren sterk aan verandering onderhevig geweest. Welke maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en nieuwe wetgeving die effect hebben op of kansen bieden voor de publieke dienstverlening, komen op gemeenten af? Hoe richten we onze frontoffice/klantcontactcentrum opnieuw in of ontwikkelen we deze door? Hoe zorgen we voor goed management over het aantal toenemende contactkanalen en hoe sluit de dienstverlening het beste aan bij de behoefte van de samenleving? In deze opleiding krijg je inzichten en handreikingen om de dienstverlening van jouw organisatie onder de loep te nemen, door te ontwikkelen en verder te professionaliseren.

Admission

Graduation

Je rondt de opleiding af met een praktijkgerichte opdracht. Bij een voldoende beoordeling ontvang je het diploma ‘Dienstverlening’ van Bestuursacademie Nederland.

Objectives

Tijdens deze opleiding wordt theorie afgewisseld met praktijkvoorbeelden. Op deze manier wordt de opleiding optimaal afgestemd op de praktijk en kun je je kennis en vaardigheden direct toepassen binnen je werksituatie. Het programma wordt verzorgd door ervaren en deskundige docenten, die zelf in de praktijk werkzaam zijn.

Program guide

Tijdens deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:

Maatschappelijke trends en ontwikkelingen in relatie tot publieke dienstverlening
  • Maatschappelijke innovatietrends en overheidsontwikkelingen
  • Het opstellen van een passende visie op dienstverlening, inclusief klantwaarden en servicenormen
  • Handvatten en instrumenten voor (strategische) aanpak
Organisatie van dienstverlening
  • Inrichting, positie en ontwikkeling frontoffice/klantcontactcentrum
  • Managen (nieuwe) servicekanalen, omni channel en kanaalverleiding
  • Van buiten naar binnen werken en klantgedreven dienstverlening
  • Monitoring en (be)sturing
  • Standaardisatie en maatwerkdienstverlening
  • Implementatie aanpak en verandering
Managementmodellen, verandermethoden en implementatie
  • Online dienstverlening, webcare en communitymanagement
  • Dienstverlening in een informatiesamenleving
    • Kenmerken van een informatiesamenleving
    • Werken onder informatiearchitectuur/zaakgericht werken
    • Wettelijke kaders
    • Datagedreven dienstverlening

Course schedule

3 dagen

Samen bouwen aan het openbaar bestuur!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.