Integraal Inkopen in het Sociaal Domein - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Integraal Inkopen in het Sociaal Domein - Virtual Classroom

Bestuursacademie Nederland
Logo van Bestuursacademie Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Bestuursacademie Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 872 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
24 apr. 2023 tot 15 mei. 2023
placeVirtual Classroom
13 sep. 2023 tot 27 sep. 2023

Beschrijving

Je bent verantwoordelijk voor of hebt een adviesrol bij de inkoop of het contractbeheer van zorg.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Inkopen en contractbeheer binnen het sociaal dome…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Integraal management, Sociaal domein, Inkoop (basis), Inkoopmanagement en Voorraadbeheer.

Je bent verantwoordelijk voor of hebt een adviesrol bij de inkoop of het contractbeheer van zorg.

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Inkopen en contractbeheer binnen het sociaal domein is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot een professioneel vakgebied, waarbij de inkoopstrategie gericht is op de samenwerking tussen jeugdhulp, maatschappelijke ondersteuning en participatie. In deze praktijkgerichte training ontwikkel je de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om het proces van inkopen en aanbesteden succesvol in te richten. Daarbij is onder meer aandacht voor het inkoop- en aanbestedingsproces, de verschillende wet- en regelgeving en diverse contractvormen. Weet jij wat jouw organisatie wil bereiken en hoe je daar het best op kunt aansluiten? Hoe je effectief kunt inkopen om de kwaliteit en het resultaat te verbeteren? En hoe je het best contractbeheer kunt toepassen? Dan is deze training iets voor jou.

Admission

Graduation

Objectives

Tijdens de lessen is er veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling en de mogelijkheden om in de praktijk te oefenen met nieuwe kennis en vaardigheden. De lessen worden verzorgd door docenten die zelf met beide benen in de praktijk staan. Door hun kennis van het vakgebied kunnen ze jou uitstekend helpen de vertaling te maken naar je eigen werkzaamheden en organisatie. Dat doen zij onder meer door oefeningen en het geven van praktijkvoorbeelden. Ook de interacties met medestudenten spelen hierin een belangrijke rol.

Program guide

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Wat moeten we inkopen

  • De verschillende wetten: wat staat er in de wet?
  • Het eigen beleid van de gemeente: wat wil mijn gemeente bereiken en hoe kan ik daar met inkoop aan bijdragen?
  • De inrichting van de toegang en haar invloed op inkoop
  • Data als kennisbron: wat is mijn markt en welke producten worden goed en minder goed gebruikt

Hoe is de aanbestedingsprocedure

  • De verschillende inkoopvormen
  • De verschillende bekostigingsvormen
  • Onderscheiden van inkoop en subsidie
  • Combineren van de inkoopvormen en de bekostigingsvormen
  • Opstellen van een inkoopproces inclusief tijdschema
  • Omschrijven van gunning- en selectiecriteria
  • Vaststellen van tarieven

Course schedule

2 dagen

Samen bouwen aan het openbaar bestuur!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.