Communicatie voor kwaliteitsmanager

Niveau
Tijdsduur
Logo van Normec Training & Education
Opleiderscore: star_halfstar_borderstar_borderstar_borderstar_border 1 Normec Training & Education heeft een gemiddelde beoordeling van 1 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Soms lijk ik tegen muren te praten. Kan dat niet anders?

In het kort

Een kwaliteitsfunctionaris heeft te maken met verschillende belangen binnen een organisatie. Vanuit zijn functie moet hij de kwaliteit bewaken, maar deze rol wordt hem niet altijd in dank afgenomen. Men ervaart de kwaliteitsfunctionaris als lastig. Opmerkingen als “Wat doe je moeilijk” of “Wees eens flexibel” komen menig kwaliteitsfunctionaris bekend voor. Of zijn adviezen lijken maar niet gehoord of begrepen te worden, ondanks een uitgebreide toelichting of heldere analyse.
Met effectievere communicatie zijn dit soort situaties grotendeels te voorkomen. Discussies verlopen soepeler en de kwaliteitsfunctionaris krijgt meer…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Projectmanagement, Projectmatig werken, PRINCE2, Eventmanagement en Projectmedewerker.

Soms lijk ik tegen muren te praten. Kan dat niet anders?

In het kort

Een kwaliteitsfunctionaris heeft te maken met verschillende belangen binnen een organisatie. Vanuit zijn functie moet hij de kwaliteit bewaken, maar deze rol wordt hem niet altijd in dank afgenomen. Men ervaart de kwaliteitsfunctionaris als lastig. Opmerkingen als “Wat doe je moeilijk” of “Wees eens flexibel” komen menig kwaliteitsfunctionaris bekend voor. Of zijn adviezen lijken maar niet gehoord of begrepen te worden, ondanks een uitgebreide toelichting of heldere analyse.
Met effectievere communicatie zijn dit soort situaties grotendeels te voorkomen. Discussies verlopen soepeler en de kwaliteitsfunctionaris krijgt meer invloed, waardoor hij beter functioneert.

Voor wie

Kwaliteitsmanagers of –medewerkers die effectiever willen communiceren.

Inhoud

Basisregels communicatie • Luisteren, samenvatten, doorvragen • Verbale en non-verbale communicatie • Gelijk hebben en gelijk krijgen • Eigen communicatiestijl en valkuilen • Omgaan met verschillende belangen • Rollenspellen en oefeningen

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.