Summer Course
Startdata en plaatsen
Beschrijving
De basiskennis voor je werkzaamheden op de kwaliteitsafdeling in een notendopIn het kort
Actuele ontwikkelingen binnen uw bedrijf vragen van u dat u snel kunt schakelen. Daarnaast is het belangrijk om ook continu te blijven verbeteren en niet alle energie in de dagelijkse zaken te steken. In die tweestrijd raken veel kwaliteitsmedewerkers verzeild. In de vakantieperiode biedt BK Opleidingen en Trainingen de mogelijkheid om in drie dagen (11, 12 en 13 juli) de benodigde kennis en vaardigheden voor werkzaamheden op een kwaliteitsafdeling te vergroten. Met deze training wordt u ondergedompeld in de wereld van kwaliteit en alle bijbehorende aspecten. De prijs is inclusief ontbijt, lunch, diner …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De basiskennis voor je werkzaamheden op de kwaliteitsafdeling in een notendopIn het kort
Actuele ontwikkelingen binnen uw bedrijf vragen van u dat u snel kunt schakelen. Daarnaast is het belangrijk om ook continu te blijven verbeteren en niet alle energie in de dagelijkse zaken te steken. In die tweestrijd raken veel kwaliteitsmedewerkers verzeild. In de vakantieperiode biedt BK Opleidingen en Trainingen de mogelijkheid om in drie dagen (11, 12 en 13 juli) de benodigde kennis en vaardigheden voor werkzaamheden op een kwaliteitsafdeling te vergroten. Met deze training wordt u ondergedompeld in de wereld van kwaliteit en alle bijbehorende aspecten. De prijs is inclusief ontbijt, lunch, diner en twee overnachtingen.
Na een introductie over kwaliteit en voedselveiligheid wordt op dag 1 dieper ingegaan op Food- defense en productintegriteit. Op dag 2 zal worden ingegaan op microbiologie. Ook zullen Lean en Six Sigma methodes geïntroduceerd worden. Effectieve communicatie is erg belangrijk voor een kwaliteitsmanager. Op dag 3 zal hier aandacht aan besteed worden. Als ook aan de vaardigheden voor interne audits.
Na deze training bent u in staat uw kwaliteitsafdeling een boost te geven en kunt u continue verbetering stimuleren. Onze ervaring leert dat de onderwerpen die we tijdens de trainingen behandelen naadloos aansluiten bij de behoefte van de moderne kwaliteitsmanager.
Voor wie
Medewerkers en (aankomend) managers van een kwaliteitsafdeling en leidinggevenden in de levensmiddelenbranche.
Inhoud
Dag 1 Introductie voedselveiligheid
Het kwaliteitssysteem • Voedselveiligheid, HACCP en hygiëne • Inleiding microbiologie • Procesbeheersing en controles • Specificaties en receptuurbeheer • Rol van de kwaliteitsdienst • Food defense • Voedselfraude en productintegriteit
Dag 2 Microbiologie en Lean
Micro-organismen die een rol spelen bij bereiding en bederf van levensmiddelen • Groei van micro-organismen • Voedselinfectie en voedselvergiftiging • Wetgeving en normen • Bemonsteringsmethodes en interpretatie van resultaten • Microbiologische parameters en productkenmerken • Monsternameplan gebaseerd op geldende wetgeving en interpretaties NVWA • Pathogenen, sporenvormers en vegetatieve micro-organismen • introductie Lean • Six Sigma en sigma levels • 5S • DMAIC structuur
Dag 3 Interne audits en communicatie
Doel van interne audits • Procedure auditing • Bedrijfscultuur en ethiek • Rol van de auditor • Voorbereiding en uitvoering van de audit • Basisregels communicatie • Luisteren, samenvatten, doorvragen • Verbale en non-verbale communicatie • Gelijk hebben en gelijk krijgen • Eigen communicatiestijl en valkuilen • Omgaan met verschillende belangen • Rollenspellen en oefeningen
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.