Excellente Teamleidervaardigheden – Deel 4

Aantal pagina's:
Formaat:

Excellente Teamleidervaardigheden – Deel 4

Bookboon
Logo van Bookboon

Meer informatie nodig? Bekijk verdere details op de site van de aanbieder.

Beschrijving

De serie Excellente Teamleidervaardigheden bestaat uit 4 delen. Deel 1 bevat de modules ‘Overtuigend communiceren’, ‘Kwaliteitsgedrag als basis’ en ‘Praktisch leiding geven en coachen’.

Deel 2 bevat de modules ‘Doelen stellen voor resultaat’, ‘Effectief overleggen en vergaderen’, ‘Functioneringsgesprekken voeren’ en ‘Omgaan met conflicten’. Deel 3 bevat de modules ‘Succesvol samenwerken’, ‘Levensloop en ontwikkeling’ en ‘Motiverend presenteren’. Deel 4 is het bijbehorende werkboek met (groeps-)opdrachten en -oefeningen. De serie kunt u gebruiken als zelfstudiemateriaal of als (intern) cursusmateriaal. Met de serie Excellente Teamleidervaardigheden leert u uw leiderschapsstijl aan te passen a…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: BHV (Bedrijfshulpverlener), EHBO, Preventiemedewerker, Reanimatie en Blusmiddelen.

De serie Excellente Teamleidervaardigheden bestaat uit 4 delen. Deel 1 bevat de modules ‘Overtuigend communiceren’, ‘Kwaliteitsgedrag als basis’ en ‘Praktisch leiding geven en coachen’.

Deel 2 bevat de modules ‘Doelen stellen voor resultaat’, ‘Effectief overleggen en vergaderen’, ‘Functioneringsgesprekken voeren’ en ‘Omgaan met conflicten’. Deel 3 bevat de modules ‘Succesvol samenwerken’, ‘Levensloop en ontwikkeling’ en ‘Motiverend presenteren’. Deel 4 is het bijbehorende werkboek met (groeps-)opdrachten en -oefeningen. De serie kunt u gebruiken als zelfstudiemateriaal of als (intern) cursusmateriaal. Met de serie Excellente Teamleidervaardigheden leert u uw leiderschapsstijl aan te passen aan de behoefte van uw medewerkers, leert u op een constructieve wijze commentaar te geven op de prestaties van uw mensen, leert u wat uw medewerkers motiveert en op welke resultaten u hen kunt aanspreken en krijgt u beter inzicht in uw valkuilen, kwaliteiten en ontwikkelpunten.

.

Content

  1. Communiceren
    1. Vakantie
    2. BNR radio
    3. Luisteren en non-verbale communicatie
    4. Emotie
    5. Trots
    6. Feedback op gedrag
    7. Overleven in de winter
  2. Kwaliteitsgedrag
    1. Gebruik van werkvoorschriften (Wvs)
    2. Interne klantgerichtheid
    3. Klanttevredenheid
  3. Leiding geven
    1. Taakbeschrijving
    2. Instructie geven
    3. Stijlen van leidinggeven
    4. Houding tegenover coachen
    5. Inzicht in coachingsvaardigheden
    6. Actieplan
    7. Van plan naar actie
    8. Motiveren en enthousiastmeren
    9. Delegeren
    10. Jas
    11. Stijl van leiding geven
  4. Doelen stellen
    1. Stellen van doelen
    2. Persoonlijke telefoontjes
    3. Grenzen aan communicatie
  5. Overleggen
    1. Oefening algemene stellingen werkoverleg
    2. De saboteur
    3. Vergaderen
    4. Luisteren tijdens de vergadering
    5. Feedback geven
    6. Intonatie
    7. Besluitvorming
  6. Functioneren
    1. En zó moet het niet!
    2. Checklist
  7. Conflicthantering
    1. Conflictsituatie
  8. Samenwerken
    1. Afweermechanismen
  9. Haaieneiland
  10. Ontwikkelen
    1. Maanlanding
  11. Persoonlijk ontwikkelplan
    1. Inleiding
    2. Ontwikkeling in functioneren op korte termijn
    3. Ontwikkeling in functioneren op lange termijn
    4. Ontwikkeling in loopbaan op korte termijn
    5. Ontwikkeling in loopbaan op lange termijn
    6. Van doel naar succes
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.