It’s all about You!

Aantal pagina's:
Formaat:

It’s all about You!

Bookboon
Logo van Bookboon

Meer informatie nodig? Bekijk verdere details op de site van de aanbieder.

Beschrijving

Privé en zakelijk lopen steeds meer door elkaar. De online en offline wereld zijn met elkaar verweven. Jij bent de spil in jouw leven of het nu gaat om vriendschappen, werk, sport en relaties. Des te belangrijker is het om jezelf goed op de kaart te zetten.

It’s all about You! biedt je veel informatie, tips en het geeft je inzicht in vele aspecten wanneer het gaat om profileren. Word je bewust van de mogelijkheden die er zijn en maak er gebruik van.

Bepaal zelf welke indruk je bij anderen wilt achterlaten. Het draait allemaal om jou!

.

Preface

Profilering of profileren, er is al veel over gezegd en geschreven. Vaak zijn het losse onderdelen, soms het een en ander bij elkaar gevoegd. Wat ik o…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sport, Effectief communiceren, Mondelinge communicatie, Communicatieve vaardigheden en Communicatietechnieken.

Privé en zakelijk lopen steeds meer door elkaar. De online en offline wereld zijn met elkaar verweven. Jij bent de spil in jouw leven of het nu gaat om vriendschappen, werk, sport en relaties. Des te belangrijker is het om jezelf goed op de kaart te zetten.

It’s all about You! biedt je veel informatie, tips en het geeft je inzicht in vele aspecten wanneer het gaat om profileren. Word je bewust van de mogelijkheden die er zijn en maak er gebruik van.

Bepaal zelf welke indruk je bij anderen wilt achterlaten. Het draait allemaal om jou!

.

Preface

Profilering of profileren, er is al veel over gezegd en geschreven. Vaak zijn het losse onderdelen, soms het een en ander bij elkaar gevoegd. Wat ik ook tegenkwam, iedere keer miste ik nog iets. Er komt namelijk veel bij kijken wanneer je jezelf goed op de kaart wilt zetten.

Het is een breed spectrum van gebieden waar je mee te maken krijgen bij profileren. Waar de één het heeft over reclame, heeft de ander het over personal branding of over sociale media. Het hoort er allemaal bij, net als kleding, gedrag en netwerken. Er is dus genoeg over te vertellen.

‘It’s all about You!’ is te gebruiken voor persoonlijke en zakelijke doeleinden. Het draait uiteindelijk altijd om jou en de communicatie tussen jou en anderen. Profileren doe je verbaal en non-verbaal en de digitalisering heeft alles heel snel dichtbij en veel dichter bij elkaar gebracht.

In dit boek laat ik zien wat de Dikke Van Dale hieronder verstaat. Daarna blik ik kort terug naar vroeger. Wat werd er toen verstaan onder profilering en hoe heeft het zich ontwikkeld naar deze tijd. Dat er veel veranderd is hoef ik niet uit te leggen. Vervolgens kijk ik vooruit en laat ik zien wat in mijn ogen allemaal bij profileren hoort. Er komen specifieke experts aan het woord en ik zal ook gebruik maken van een aantal voorbeelden.

En je krijgt tips op diverse gebieden van profilering, zodat je zelf direct aan de slag kunt.

Jong en oud, iedereen profileert zich. Bewust en onbewust. De één op een natuurlijke manier, de ander soms overdreven gemaakt. In deze laatste situatie kan er sprake zijn van profileringsdrang. Hier spreek je van wanneer iemand bijvoorbeeld een ander wil aftroeven met zijn kennis, mogelijk gedreven van uit een (te) groot ego.

Iedere vorm van profileren is een keuze, het is ook niet goed of fout. Profileren helpt je om specifieke klanten, opdrachtgevers, werkgevers, vrienden en andere interessante personen aan te trekken. Laat de mensen naar jou komen! Leer vormen van profileren te herkennen en doe er je voordeel mee.

It’s all about You!

Veel leesplezier!

Verbindende groet,

Sandra Kok

.

Content

  1. Voorwoord
  2. Profileren, wat is dat nou eigenlijk?
  3. Hoe het “was” en hoe het “is”
  4. Media
  5. Werk & privé
  6. Huisstijl
  7. Personal branding
  8. Een opMERKelijk CV
  9. Persoonlijkheid
  10. Kleding
  11. Gedrag
  12. Sociale media
  13. Website
  14. E-mail marketing
  15. Bloggen
  16. Free Publicity voor Personen
  17. Business Model Canvas
  18. Netwerken
  19. Bedrijf, ondernemer, professional
  20. Vrouwen, mannen… jij!
  21. In the spotlight!
  22. Samenvatting
  23. Sandra Kok
Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Sport.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.