Excellente Teamleidervaardigheden – Deel 1
Beschrijving
De serie Excellente Teamleidervaardigheden bestaat uit 4 delen. Deel 1 bevat de modules ‘Overtuigend communiceren’, ‘Kwaliteitsgedrag als basis’ en ‘Praktisch leiding geven en coachen’.
Deel 2 bevat de modules ‘Doelen stellen voor resultaat’, ‘Effectief overleggen en vergaderen’, ‘Functioneringsgesprekken voeren’ en ‘Omgaan met conflicten’. Deel 3 bevat de modules ‘Succesvol samenwerken’, ‘Levensloop en ontwikkeling’ en ‘Motiverend presenteren’. Deel 4 is het bijbehorende werkboek met (groeps-)opdrachten en -oefeningen. De serie kunt u gebruiken als zelfstudiemateriaal of als (intern) cursusmateriaal. Met de serie Excellente Teamleidervaardigheden leert u uw leiderschapsstijl aan te passen a…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De serie Excellente Teamleidervaardigheden bestaat uit 4 delen. Deel 1 bevat de modules ‘Overtuigend communiceren’, ‘Kwaliteitsgedrag als basis’ en ‘Praktisch leiding geven en coachen’.
Deel 2 bevat de modules ‘Doelen stellen voor resultaat’, ‘Effectief overleggen en vergaderen’, ‘Functioneringsgesprekken voeren’ en ‘Omgaan met conflicten’. Deel 3 bevat de modules ‘Succesvol samenwerken’, ‘Levensloop en ontwikkeling’ en ‘Motiverend presenteren’. Deel 4 is het bijbehorende werkboek met (groeps-)opdrachten en -oefeningen. De serie kunt u gebruiken als zelfstudiemateriaal of als (intern) cursusmateriaal. Met de serie Excellente Teamleidervaardigheden leert u uw leiderschapsstijl aan te passen aan de behoefte van uw medewerkers, leert u op een constructieve wijze commentaar te geven op de prestaties van uw mensen, leert u wat uw medewerkers motiveert en op welke resultaten u hen kunt aanspreken en krijgt u beter inzicht in uw valkuilen, kwaliteiten en ontwikkelpunten.
.Content
- Communiceren
- Inleiding
- Aspecten aan communicatie
- Definitie van de communicatie
- Interpersoonlijke communicatie: spreken en luisteren
- Filters in het communicatieproces
- Communicatieve vaardigheden
- Vragen stellen
- Luisteren
- Samenvatten
- Observeren
- Non-verbale signalen
- Feedback
- Effectieve communicatie
- Heldere communicatie: nauwkeurigheid en moed
- Communiceren in de groep
- Discussie
- De verschillende stappen in de discussie
- Impasses in de discussie
- Sprekers en zwijgers
- Kwaliteit
- Kwaliteit van de arbeid
- Motivatie van de arbeid
- Kwaliteitsgedrag; k-gedrag
- De middelen
- De invloed van de sociale omgeving / cultuur in een bedrijf
- Wat moet een leidinggevende, een chef wél doen?
- Afspraken met de (interne) klant moeten we nakomen
- Wat is klantgericht werken?
- Inspelen op de behoeften van klanten
- Wie is uw klant?
- Wat heeft klantgericht werken te maken met kwaliteit?
- Interne klantgerichtheid
- Wat is een interne klantgerichte houding?
- Interne klantgerichtheid en kwaliteitszorg
- Invoering van klantgerichtheid
- Motivatie
- Bezieling en kwaliteit in organisaties
- Leiderschap van binnen uit, leidinggeven vanuit de kern
- Praktisch leidinggeven
- Manieren van leidinggeven en delegeren
- Inleiding
- Stijlen van leiding geven
- Leiderschap in het bedrijf
- Leiderschapstijlen
- Effectiviteit van de stijlen
- Delegeren
- Wat is delegeren?
- Redenen om te delegeren
- Hindernissen bij het delegeren
- Te delegeren taken
- Hoe te delegeren?
- Tips voor het delegeren
- Tien tips om beter leiding te geven
- Coaching en instructie
- Inleiding
- Teamleider als coach op de werkplek
- Instructievaardigheden
- Instructies: mondeling of schriftelijk
- Instructie geven
- Coachingsvaardigheden
- Planmatig coachen
- Een team coachen
- Overwinnen van obstakels die coachen belemmeren
- Omgaan met veranderingen
- Eigen grenzen verleggen
- Grenzen
- Je grenzen opzoeken
- Grenzen verleggen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.