Excellente Teamleidervaardigheden – Deel 3

Aantal pagina's:
Formaat:

Excellente Teamleidervaardigheden – Deel 3

Bookboon
Logo van Bookboon

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

De serie Excellente Teamleidervaardigheden bestaat uit 4 delen. Deel 1 bevat de modules ‘Overtuigend communiceren’, ‘Kwaliteitsgedrag als basis’ en ‘Praktisch leiding geven en coachen’.

Deel 2 bevat de modules ‘Doelen stellen voor resultaat’, ‘Effectief overleggen en vergaderen’, ‘Functioneringsgesprekken voeren’ en ‘Omgaan met conflicten’. Deel 3 bevat de modules ‘Succesvol samenwerken’, ‘Levensloop en ontwikkeling’ en ‘Motiverend presenteren’. Deel 4 is het bijbehorende werkboek met (groeps-)opdrachten en -oefeningen. De serie kunt u gebruiken als zelfstudiemateriaal of als (intern) cursusmateriaal. Met de serie Excellente Teamleidervaardigheden leert u uw leiderschapsstijl aan te passen a…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Lean Six Sigma Green Belt, Six Sigma, Lean, Lean Six Sigma en Lean Black Belt.

De serie Excellente Teamleidervaardigheden bestaat uit 4 delen. Deel 1 bevat de modules ‘Overtuigend communiceren’, ‘Kwaliteitsgedrag als basis’ en ‘Praktisch leiding geven en coachen’.

Deel 2 bevat de modules ‘Doelen stellen voor resultaat’, ‘Effectief overleggen en vergaderen’, ‘Functioneringsgesprekken voeren’ en ‘Omgaan met conflicten’. Deel 3 bevat de modules ‘Succesvol samenwerken’, ‘Levensloop en ontwikkeling’ en ‘Motiverend presenteren’. Deel 4 is het bijbehorende werkboek met (groeps-)opdrachten en -oefeningen. De serie kunt u gebruiken als zelfstudiemateriaal of als (intern) cursusmateriaal. Met de serie Excellente Teamleidervaardigheden leert u uw leiderschapsstijl aan te passen aan de behoefte van uw medewerkers, leert u op een constructieve wijze commentaar te geven op de prestaties van uw mensen, leert u wat uw medewerkers motiveert en op welke resultaten u hen kunt aanspreken en krijgt u beter inzicht in uw valkuilen, kwaliteiten en ontwikkelpunten.

.

Content

  1. Basistheorie van de psychologie
    1. De ontwikkelingstrap
  2. Afweermechanismen
    1. Het zondebokprobleem en de gevoelens erachter
  3. Samenwerken
    1. Een interactie-model,: soorten ‘lastige’ personen
    2. Kernkwaliteitenkwadrant
  4. Achtergronden van “lastig gedrag”
    1. Onze reactie: meegeven of tegendruk geven?
    2. Hoe positief tegeninvloed uit te oefenen
  5. Levensloop en motivatie
    1. Inleiding
    2. Visie op de menselijke levensloop
    3. De twintiger
    4. De Dertiger
    5. De veertiger
    6. De vijftiger
    7. De zestiger
  6. Ontwikkeling van de groep
    1. Inleiding
    2. Ontwikkelingsmodellen
    3. Sova-model voor groepsontwikkeling
    4. Tuckman-model voor groepsontwikkeling
  7. Wat te doen aan een impasse?
    1. Een aantal methoden om uw groep in een impasse te helpen
  8. Checklist ontwikkelingsstadia van groepen
  9. Waar moet ik rekening mee houden bij het plannen en organiseren van een bijeenkomst?
    1. Hoe maak ik een effectieve presentatie?
    2. Hoe presenteer ik overtuigend?
    3. Hoe ga ik met lastige toehoorders om?
    4. Zijn er nog méér tips die mij kunnen helpen?
    5. Zijn er ook tips voor een rampzalige presentatie?
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.