Communicatie Training
"Zeer waardevolle communicatietraining die je inzicht geeft in je eigen communicatiestijl en je vervolgens leert om je communicatiestijl richting anderen aan te passen en meer effectief te zijn. Vanuit zowel professioneel als prive-opzicht een absolute aanrader!" - 09-04-2021 07:31
"Zeer waardevolle communicatietraining die je inzicht geeft in je eigen communicatiestijl en je vervolgens leert om je communicatiestijl rich… alles lezen - 09-04-2021 07:31
Startdata en plaatsen
Beschrijving
“Een omgeving creëren waarin ieder persoon tot zijn recht komt en de ruimte heeft zijn talenten maximaal te benutten”.
In het geval van conflicten, inefficiënte of onprettige samenwerking (onbegrip, disfunctioneren, ergernis, teleurstellende resultaten en frustratie), is er meestal niet werkelijk sprake van een conflict, botsende karakters, onwil, te weinig motivatie, te weinig competentie, te weinig respect en halsstarrigheid, maar heel vaak van miscommunicatie!
Wat leer je?
– Anderen interesseren en motiveren voor nieuwe ideeën
– Een verzoek doen zonder weerstand te creëren
– Omgaan met teleurstellingen
– Verschillende communicatiestijlen en hoe ermee te werken
– Negatieve en positieve feedback geven, passend bij je gesprekspartner
– Weerstand van een ander …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
“Een omgeving creëren waarin ieder persoon tot zijn recht komt en de ruimte heeft zijn talenten maximaal te benutten”.
In het geval van conflicten, inefficiënte of onprettige samenwerking (onbegrip, disfunctioneren, ergernis, teleurstellende resultaten en frustratie), is er meestal niet werkelijk sprake van een conflict, botsende karakters, onwil, te weinig motivatie, te weinig competentie, te weinig respect en halsstarrigheid, maar heel vaak van miscommunicatie!
Wat leer je?
– Anderen interesseren en motiveren voor nieuwe ideeën
– Een verzoek doen zonder weerstand te creëren
– Omgaan met teleurstellingen
– Verschillende communicatiestijlen en hoe ermee te werken
– Negatieve en positieve feedback geven, passend bij je gesprekspartner
– Weerstand van een ander hanteren
Wat zijn de resultaten?
Effectief communiceren werkt preventief als het gaat om misverstanden, irritaties en conflicten in het dagelijks leven. Met deze training krijg je veel nieuw gereedschap mee om in jouw (werk-)omgeving mee te werken.
De resultaten zijn bijzonder:
“Opeens kan ik met allerlei soorten mensen goed
communiceren”
“Besprekingen verlopen sneller en effectiever, nu ik de technieken
uit de training gebruik”
“Ik weet nu hoe ik met iedereen heldere afspraken kan maken,
waarover geen misverstand kan bestaan”
“Ik heb inzicht gekregen in mezelf en anderen, waardoor ik
miscommunicatie kan voorkomen”.
Waar en wanneer?
Hij duurt twee aaneensluitende dagen.
Na een poosje volgt een derde trainingsdag om te kijken hoe het
gaat, wat je ervaren hebt in de praktijk en er worden twee nieuwe
instrumenten uitgelegd.
Communicatiestijlen
Als je kijkt naar de manieren van
communiceren kun je ze grofweg terugbrengen tot vier
communicatiestijlen. Binnen één stijl zie je overeenkomsten in de
manier van communiceren. Omdat we onvoldoende kennis hebben van de
stijl van anderen, denken we vaak dat we een conflict hebben. Of we
zeggen dat karakters niet bij elkaar passen terwijl dat in
werkelijkheid niet aan de orde is. Tijdens de training maken we je
dit op een vrolijke manier duidelijk, dit inzicht gaat gepaard met
een feest der herkenning. Veel van je communicatiestoornissen komen
in een ander licht te staan en blijken eigenlijk vrij eenvoudig op
te lossen. Ook die, die zich al jaren lijken voort te slepen.
Simpelweg door het herkennen van de verschillende
communicatiestijlen.
Werkvormen
We maken gedurende de gehele training
gebruik van evaringsleren. Eens gedaan, nooit vergeten. Dit staat
tegenover theoretisch leren, hier onthoud je door de kracht van de
herhaling. Kom je er niet meer mee in aanraking, vergeet je het
geleerde weer snel. Om te kunnen leren uit ervaring, is het nodig
dat je een actieve rol speelt in de training. Zo ontdek je zelf je
eigen patronen, gewoonten, mogelijkheden en beperkingen. Dit kan
door te praten, te luisteren naar de trainer of door muziek, te
schrijven, in kleine groepjes, in een grote groep of alleen. Je
past het geleerde toe in werkgroepjes, door een oefening. Je
bereidt je voor op de volgende trainingsdag door huiswerkopdrachten
te doen in de dagelijkse praktijk. We kiezen bewust voor deze
afwisseling van werkvormen omdat we zo aansluiten bij ieders
leerstijl. Dit is een belangrijke voorwaarde om alle afzonderlijke
deelnemers hun vooraf gestelde doelen te laten bereiken.
"Zeer waardevolle communicatietraining die je inzicht geeft in je eigen communicatiestijl en je vervolgens leert om je communicatiestijl richting anderen aan te passen en meer effectief te zijn. Vanuit zowel professioneel als prive-opzicht een absolute aanrader!" - 09-04-2021 07:31
"Zeer waardevolle communicatietraining die je inzicht geeft in je eigen communicatiestijl en je vervolgens leert om je communicatiestijl rich… alles lezen - 09-04-2021 07:31
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.