Communicatie

Tijdsduur
Logo van Brenda Sarbach Training en Coaching

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Brenda Sarbach Training en Coaching biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Haarlem

Beschrijving

“Een omgeving creëren waarin ieder persoon tot zijn recht komt en de ruimte heeft zijn talenten maximaal te benutten”.

In het geval van conflicten, inefficiënte of onprettige samenwerking (onbegrip, disfunctioneren, ergernis, teleurstellende resultaten en frustratie), is er meestal niet werkelijk sprake van een conflict, botsende karakters, onwil, te weinig motivatie, te weinig competentie, te weinig respect en halsstarrigheid, maar heel vaak van miscommunicatie!

Wat leer je?

–        Anderen interesseren en motiveren voor nieuwe ideeën

–        Een verzoek doen zonder weerstand te creëren

–        Omgaan met teleurstellingen

–        Verschillende communicatiestijlen en hoe ermee te werken

–        Negatieve en positieve feedback geven, passend bij je gesprekspartner

–        Weerstand van een ander …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Ansible, Linux, Red Hat, SUSE Linux en Applicatie Beheer.

“Een omgeving creëren waarin ieder persoon tot zijn recht komt en de ruimte heeft zijn talenten maximaal te benutten”.

In het geval van conflicten, inefficiënte of onprettige samenwerking (onbegrip, disfunctioneren, ergernis, teleurstellende resultaten en frustratie), is er meestal niet werkelijk sprake van een conflict, botsende karakters, onwil, te weinig motivatie, te weinig competentie, te weinig respect en halsstarrigheid, maar heel vaak van miscommunicatie!

Wat leer je?

–        Anderen interesseren en motiveren voor nieuwe ideeën

–        Een verzoek doen zonder weerstand te creëren

–        Omgaan met teleurstellingen

–        Verschillende communicatiestijlen en hoe ermee te werken

–        Negatieve en positieve feedback geven, passend bij je gesprekspartner

–        Weerstand van een ander hanteren

Wat zijn de resultaten?

Effectief communiceren werkt preventief als het gaat om misverstanden, irritaties en conflicten in het dagelijks leven. Met deze training krijg je veel nieuw gereedschap mee om in jouw (werk-)omgeving mee te werken.

De resultaten zijn bijzonder:

“Opeens kan ik met allerlei soorten mensen goed communiceren”
“Besprekingen verlopen sneller en effectiever, nu ik de technieken uit de training gebruik”
“Ik weet nu hoe ik met iedereen heldere afspraken kan maken, waarover geen misverstand kan bestaan”
“Ik heb inzicht gekregen in mezelf en anderen, waardoor ik miscommunicatie kan voorkomen”.

Waar en wanneer?
Hij duurt twee aaneensluitende dagen. Na een poosje volgt een derde trainingsdag om te kijken hoe het gaat, wat je ervaren hebt in de praktijk en er worden twee nieuwe instrumenten uitgelegd.

Communicatiestijlen
Als je kijkt naar de manieren van communiceren kun je ze grofweg terugbrengen tot vier communicatiestijlen. Binnen één stijl zie je overeenkomsten in de manier van communiceren. Omdat we onvoldoende kennis hebben van de stijl van anderen, denken we vaak dat we een conflict hebben. Of we zeggen dat karakters niet bij elkaar passen terwijl dat in werkelijkheid niet aan de orde is. Tijdens de training maken we je dit op een vrolijke manier duidelijk, dit inzicht gaat gepaard met een feest der herkenning. Veel van je communicatiestoornissen komen in een ander licht te staan en blijken eigenlijk vrij eenvoudig op te lossen. Ook die, die zich al jaren lijken voort te slepen. Simpelweg door het herkennen van de verschillende communicatiestijlen.

Werkvormen
We maken gedurende de gehele training gebruik van evaringsleren. Eens gedaan, nooit vergeten. Dit staat tegenover theoretisch leren, hier onthoud je door de kracht van de herhaling. Kom je er niet meer mee in aanraking, vergeet je het geleerde weer snel. Om te kunnen leren uit ervaring, is het nodig dat je een actieve rol speelt in de training. Zo ontdek je zelf je eigen patronen, gewoonten, mogelijkheden en beperkingen. Dit kan door te praten, te luisteren naar de trainer of door muziek, te schrijven, in kleine groepjes, in een grote groep of alleen. Je past het geleerde toe in werkgroepjes, door een oefening. Je bereidt je voor op de volgende trainingsdag door huiswerkopdrachten te doen in de dagelijkse praktijk. We kiezen bewust voor deze afwisseling van werkvormen omdat we zo aansluiten bij ieders leerstijl. Dit is een belangrijke voorwaarde om alle afzonderlijke deelnemers hun vooraf gestelde doelen te laten bereiken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.