Patiëntgerichte klachtbehandeling

Type product
Tijdsduur
Trainer
Rien Schraagen
Logo van Bureau Heldertaal

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

De training Patiëntgerichte klachtbehandeling is een incompanytraining en dus volledig toegespitst op úw klachtbehandeling. Belangrijke vragen:

  • Hoe toegankelijk is uw klachtenprocedure?
  • Wat is de psychologie van de klager?
  • Speelt u in op wat patiënten van u verwachten?
  • Het referentiekader van de arts komt meestal niet overeen met dat van de patiënt; hoe gaat u daarmee om?
  • Naar aanleiding van de analyse van uw e-mails en eindbrieven: schrijft u afzendergericht of lezergericht? Welk taalniveau hanteert u?
  • Hoe schrijft u een eindbrief waarin een klacht niet ontvankelijk wordt verklaard?

Patiëntgericht?
Er is een groot verschil tussen de opvattingen van artsen en van patiënten als het …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klachtenbehandeling, Service level (agreement) management, Omgaan met, Stress en Omgaan met weerstand.

De training Patiëntgerichte klachtbehandeling is een incompanytraining en dus volledig toegespitst op úw klachtbehandeling. Belangrijke vragen:

  • Hoe toegankelijk is uw klachtenprocedure?
  • Wat is de psychologie van de klager?
  • Speelt u in op wat patiënten van u verwachten?
  • Het referentiekader van de arts komt meestal niet overeen met dat van de patiënt; hoe gaat u daarmee om?
  • Naar aanleiding van de analyse van uw e-mails en eindbrieven: schrijft u afzendergericht of lezergericht? Welk taalniveau hanteert u?
  • Hoe schrijft u een eindbrief waarin een klacht niet ontvankelijk wordt verklaard?

Patiëntgericht?
Er is een groot verschil tussen de opvattingen van artsen en van patiënten als het over klachten gaat (zie staafdiagram). Bijvoorbeeld: 70% van de artsen denkt dat het voor de patiënt duidelijk is waar hij met zijn klacht terecht kan. Maar voor 62% van de patiënten is dat niet duidelijk.
In de Bureau Heldertaaltraining ‘Patiëntgerichte klachtbehandeling’ is de centrale vraag: hoe patiëntgericht is uw klachtbehandeling? Gaat u uit van automatiseringssystemen en interne processen, of van de beleving die u een patiënt wilt bieden?

Cursisten: ‘Sprankelend’, ‘Absoluut van meerwaarde’, ‘Had ik niet willen missen’, ‘Klasse!!’

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.