Klantgerichte brieven en e-mails schrijven

Type product
Tijdsduur

Klantgerichte brieven en e-mails schrijven

Bureau Leef Communicatietrainingen
Logo van Bureau Leef Communicatietrainingen

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Training 'Klantgerichte brieven en e-mails schrijven'

Vinden uw medewerkers het lastig om een goede brief of e-mail op te stellen?
Wilt u dat uw medewerkers eigentijdser en meer to-the-point leren schrijven?
Worden de brieven en e-mails van uw organisatie in verschillende stijlen geschreven?

Kies voor de training ‘Klantgerichte brieven en e-mails schrijven'.

Wat levert het u op?

  • Uw organisatie krijgt een klantgerichter imago.
  • Uw medewerkers denken én schrijven ontvangergericht.
  • De boodschappen staan sneller duidelijk op papier.
  • Uw medewerkers schrijven to-the-point; niet teveel, niet te weinig.
  • De brieven en e-mails van uw organisatie zijn voortaan overzichtelijk, volledig en roe…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Klantgerichtheid, Schrijven, Schriftelijke communicatie en Schrijven voor het web.

Training 'Klantgerichte brieven en e-mails schrijven'

Vinden uw medewerkers het lastig om een goede brief of e-mail op te stellen?
Wilt u dat uw medewerkers eigentijdser en meer to-the-point leren schrijven?
Worden de brieven en e-mails van uw organisatie in verschillende stijlen geschreven?

Kies voor de training ‘Klantgerichte brieven en e-mails schrijven'.

Wat levert het u op?

  • Uw organisatie krijgt een klantgerichter imago.
  • Uw medewerkers denken én schrijven ontvangergericht.
  • De boodschappen staan sneller duidelijk op papier.
  • Uw medewerkers schrijven to-the-point; niet teveel, niet te weinig.
  • De brieven en e-mails van uw organisatie zijn voortaan overzichtelijk, volledig en roepen geen vragen meer op bij uw klanten.
  • Uw klanten voelen zich aangesproken door de brieven en e-mails van uw organisatie.
  • Uw medewerkers hebben meer plezier in het schrijven.

Inhoud van de training

  • Bewustwording: Hoe klantgericht schrijven wij nu?
  • Structuur: Wat is een duidelijke opbouw van een brief en e-mail?
  • Stijl: Hoe zorgen wij ervoor dat onze berichten prettig leesbaar zijn?
  • Benadering: Hoe maken wij contact met onze klanten? Hoe overtreffen wij de verwachtingen van onze klanten?

Maatwerk

Voorafgaand aan de training sturen de deelnemers een eigen brief en e-mail in. Dit materiaal gebruikt de trainer als basis voor de training. Op deze manier krijgen de deelnemers een directe koppeling tussen de theorie en hun eigen vaardigheden.

Trainingsvorm

De trainer wisselt theorie af met anekdotes, oefeningen, reflectie, filmpjes, discussie en bespreking van huiswerk. Praktische handvatten en een checklist geven de deelnemers houvast en ondersteuning na afloop van de training.

Duur

De training bestaat uit 2 losse dagdelen. Wilt u een kortere of langere training? Ik denk graag met u mee om de training voor u zo optimaal mogelijk te maken.

Aantal deelnemers

Maximaal 10 deelnemers per groep.

Kosten

De kosten voor twee dagdelen zijn € 2.200,- per groep.
Dit bedrag is inclusief:

  • vooroverleg, tussentijdse afstemming en evaluatie
  • motiverende uitnodigingsmail voor de cursisten
  • verwerking en analyse van de ingestuurde brieven en e-mails
  • ontwikkeling, voorbereiding en geven van de training
  • minimaal één herschrijving per groep
  • trainingsmap met theorie, een checklist, eigen brieven en e-mails
  • persoonlijke feedback op huiswerkopdrachten

Dit bedrag is exclusief reiskosten à € 0,40 per kilometer.
De training is vrijgesteld van BTW. 

Bureau Leef helpt uw organisatie aan een klantgerichter imago.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.