Omgaan met Lastig/Agressief Gedrag

Type product
Tijdsduur
Logo van Bureau Schuttersveld - ùw partner in talentmanagement & organisatieadvies

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

OMGAAN MET AGRESSIE IN UW WERK

Steeds meer mensen in publieke functies krijgen te maken met agressief gedrag. Chauffeurs in het openbaar vervoer, verpleegkundigen, (huis)artsen, ambtenaren op gemeentehuizen enzovoort. Hoe gaat u nu het beste hiermee om en zorgt u er zelf voor dat zaken niet uit de hand gaan lopen of dat u met langdurig ziekteverzuim uit het arbeidsproces verdwijnt..?
Het excuus "...het hoort erbij..." gaat u hierbij niet helpen.

Onze intensieve training wel.

In veel gevallen blijkt dat de meeste mensen niet uit zijn op het vertonen van agressief gedrag maar doordat zij de situatie verkeerd interpreteren, worden ze gevoed met het idee dat ze niet begrepen of serieus genome…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, Assertiviteit, Conflicthantering en Klachtenbehandeling.

OMGAAN MET AGRESSIE IN UW WERK

Steeds meer mensen in publieke functies krijgen te maken met agressief gedrag. Chauffeurs in het openbaar vervoer, verpleegkundigen, (huis)artsen, ambtenaren op gemeentehuizen enzovoort. Hoe gaat u nu het beste hiermee om en zorgt u er zelf voor dat zaken niet uit de hand gaan lopen of dat u met langdurig ziekteverzuim uit het arbeidsproces verdwijnt..?
Het excuus "...het hoort erbij..." gaat u hierbij niet helpen.

Onze intensieve training wel.

In veel gevallen blijkt dat de meeste mensen niet uit zijn op het vertonen van agressief gedrag maar doordat zij de situatie verkeerd interpreteren, worden ze gevoed met het idee dat ze niet begrepen of serieus genomen worden. Hierdoor kunnen mensen agressief worden.

Echter zijn er ook mensen die agressief gedrag doelbewust gebruiken als middel om hun doel te bereiken. Krijgen ze het niet goedschiks, dan krijgen ze het wel kwaadschiks.

Onze Aanpak

De kneep zit hem in het agressieve gedrag van de ander positief te beïnvloeden en te sturen in de richting die wenselijk is. Voor u - als medewerker - is het beter om de situatie niet te laten escaleren en te proberen om er samen als winnaar, ongeschonden, uit te komen.

In dit programma leert u hoe u kunt omgaan oplopende plotselinge agressie van anderen. U leert hoe u kunt voorkomen dat een situatie uit de hand loopt.

Na afloop van dit traject kent u het verschil tussen de verschillende soorten agressie en hoe u deze het beste kunt benaderen.

U krijgt van ons praktijkgerichte handvatten aangereikt waarmee u direct kunt oefenen met een van onze professionele acteurs. 
Zij zijn speciaal opgeleid om effectief om te gaan met agressie.

Aanvullende informatie

Wilt u meer weten over de inzetbaarheid van dit programma in uw organisatie?
Neem dan contact met ons op via 015 - 785 12 32

U wilt uw omzet verhogen. Hiervoor wilt U uw organisatie de slagkracht geven die ze nú nodig heeft. Hiervoor wilt u een goede en betaalbare begeleiding voor uw hele organisatie in het behalen van betere resultaten.

Uw medewerkers zijn de sleutel van uw succes. Daarom wilt u hun potentieel optimaal benutten. U wilt eruit halen wat erin zit en wellicht ook bij uzelf.

Wij ontzorgen u met op maat gemaakte organisatie- en team programma's tegen sterk concurrerende prijzen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.