FMEA (Failure Mode and Effects Analysis)
Startdata en plaatsen
placeHouten/Utrecht (Kantoor Bureau Tromp) 20 nov. 2025Toon rooster event 20 november 2025, 09:30, Houten/Utrecht (Kantoor Bureau Tromp) |
placeHouten - Utrecht (Kantoor Bureau Tromp) 31 dec. 2030check_circle Startgarantie |
Beschrijving
Bij Bureau Tromp weten we dat het beter kan, en vooral hoe het beter kan. Het is onze missie om organisaties slimmer en efficiënter te laten werken, zodat ze met minder meer kunnen bereiken. Verbetering zit in het DNA: geworteld in Lean Management en inmiddels uitgegroeid tot een allround training- en consultancybureau met een duidelijke focus op de toekomst. Zo bieden we ook Artificial Intelligence trainingen en consultancy om AI toegankelijk te maken, demystificeren en kansen te identificeren die bijdragen aan operational excellence.
Maar hoe bewezen effectief ook onze trainingen en consultancy-trajecten, de praktijk van onze klanten leert dat succesvol verbeteren meer vraagt. Verbeteren betekent immers altijd veranderen, maar veranderingen worden niet vanzelf verbeteringen. Dus helpen we je ook daarbij door samen de juiste koers te bepalen, de slimste route uit te stippelen, doelgerichte stappen te zetten op weg naar concrete, blijvende resultaten, naar nog verdere groei.
Het belangrijkste onderwerp van Lean Six Sigma is het beantwoorden van twee vragen, namelijk: ‘wie is de klant?’ en ‘wat wil de klant?’ Als organisatie is het van belang om deze twee vragen te kunnen beantwoorden. De klant is immers waarvoor je als organisatie bestaat. Heb jij je ook wel eens afgevraagd wat de klant niet wil? En gaat binnen jouw organisatie alles ‘first time right’? Een veel gebruikte tool om bij deze twee vragen stil te staan is Failure Mode & Effect Analysis (FMEA). Dit is een tool om je product of proces mogelijke falen te voorkomen, de kans te verlagen of de impact te verminderen. Om zo goed mogelijk aan te sluiten op de wensen van de klant.
FMEA is een tool die binne…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bij Bureau Tromp weten we dat het beter kan, en vooral hoe het beter kan. Het is onze missie om organisaties slimmer en efficiënter te laten werken, zodat ze met minder meer kunnen bereiken. Verbetering zit in het DNA: geworteld in Lean Management en inmiddels uitgegroeid tot een allround training- en consultancybureau met een duidelijke focus op de toekomst. Zo bieden we ook Artificial Intelligence trainingen en consultancy om AI toegankelijk te maken, demystificeren en kansen te identificeren die bijdragen aan operational excellence.
Maar hoe bewezen effectief ook onze trainingen en consultancy-trajecten, de praktijk van onze klanten leert dat succesvol verbeteren meer vraagt. Verbeteren betekent immers altijd veranderen, maar veranderingen worden niet vanzelf verbeteringen. Dus helpen we je ook daarbij door samen de juiste koers te bepalen, de slimste route uit te stippelen, doelgerichte stappen te zetten op weg naar concrete, blijvende resultaten, naar nog verdere groei.
Het belangrijkste onderwerp van Lean Six Sigma is het beantwoorden van twee vragen, namelijk: ‘wie is de klant?’ en ‘wat wil de klant?’ Als organisatie is het van belang om deze twee vragen te kunnen beantwoorden. De klant is immers waarvoor je als organisatie bestaat. Heb jij je ook wel eens afgevraagd wat de klant niet wil? En gaat binnen jouw organisatie alles ‘first time right’? Een veel gebruikte tool om bij deze twee vragen stil te staan is Failure Mode & Effect Analysis (FMEA). Dit is een tool om je product of proces mogelijke falen te voorkomen, de kans te verlagen of de impact te verminderen. Om zo goed mogelijk aan te sluiten op de wensen van de klant.
FMEA is een tool die binnen Lean Six Sigma in de Improve fase wordt gebruikt. Het is een tool die veel ingezet wordt voor het verbeteren van een proces of product. De FMEA Masterclass gaat de diepte in van Lean Six Sigma en de improve fase van de ‘DMAIC’ structuur. Wat ga je tijdens de Masterclass leren?
- Algemene introductie over wat is FMEA, en waarom wordt het gebruikt?
- Hoe pas je FMEA toe? Je leert welke stappen je moet doorlopen om succesvol een FMEA te maken en maakt kennis met de toepasbaarheid binnen verschillende stadia. Bestaand en nieuw product/proces.
- Behandelen van diverse praktijkvoorbeelden.
- Workshop met het maken van een FMEA
Resultaten van de FMEA training
Tijdens deze training leer je:
- Je product of proces beter aan te laten sluiten op de wensen van de klant. Door preventief je proces of product of aan te passen om fouten te voorkomen/verkleinen;
- Risico’s en oorzaken in kaart te brengen die gevolgen kunnen hebben voor de organisatie en klant;
- Hoe je maatregelen defineert om risico’s te beperken;
- Hoe je de yield verhoogt, door minder fouten te maken;
- De FMEA gebruiken als onderbouwing om keuzes te maken. Door het kwantificeren van de impact, frequentie en het opsporen van een risico’s.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.