E-learning Schrijven in begrijpelijke taal

Type product

E-learning Schrijven in begrijpelijke taal

BureauTaal
Logo van BureauTaal

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Online opleiding Schrijven in begrijpelijke taal

Wat is taalniveau B1?

Taalniveau B1 is dé standaard voor begrijpelijke teksten. Schrijf je voor grote doelgroepen, dan is taalniveau B1 een must. Steeds meer bedrijven en overheden schrijven ook intern op taalniveau B1. Waarom? Een tekst op taalniveau B1 is duidelijk en leest prettig. B1 bespaart tijd, geld en frustratie.

Wat leer je?

Je leert begrijpelijke en klantvriendelijke teksten te maken:

  • Je schrijft vanuit je lezer
  • Je focust op het doel
  • Je bouwt de tekst op de juiste manier op
  • Je gebruikt woorden en zinnen die je doelgroep begrijpt

De opleiding is op maat gemaakt voor de financiële dienstverlening. Je oefent met teksten va…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Gewonemensentaal, Nederlands, Taal Ontwikkeling, Zakelijk schrijven en Schrijven.

Online opleiding Schrijven in begrijpelijke taal

Wat is taalniveau B1?

Taalniveau B1 is dé standaard voor begrijpelijke teksten. Schrijf je voor grote doelgroepen, dan is taalniveau B1 een must. Steeds meer bedrijven en overheden schrijven ook intern op taalniveau B1. Waarom? Een tekst op taalniveau B1 is duidelijk en leest prettig. B1 bespaart tijd, geld en frustratie.

Wat leer je?

Je leert begrijpelijke en klantvriendelijke teksten te maken:

  • Je schrijft vanuit je lezer
  • Je focust op het doel
  • Je bouwt de tekst op de juiste manier op
  • Je gebruikt woorden en zinnen die je doelgroep begrijpt

De opleiding is op maat gemaakt voor de financiële dienstverlening. Je oefent met teksten van banken en verzekeraars.

Hoe leer je?

De e-learning bestaat uit 21 interactieve lessen. Iedere les heeft verschillende onderdelen: korte uitleg over eenvoudige taal, schrijfopdrachten en feedback. Daarnaast zitten in de e-learning 30 instructiefilmpjes.

Aan het eind van de e-learning beheers je de regels van taalniveau B1. Je krijgt dan de opdracht een complete tekst te schrijven op taalniveau B1. Het taalniveau van die tekst wordt automatisch beoordeeld door ons online meetinstrument Texamen.

Het voordeel van deze e-learning is dat je zelf bepaalt waar en wanneer je de lessen volgt. En je volgt de lessen in je eigen tempo. 

Voor wie?

Schrijf je regelmatig voor je werk? En wil je dat je dat je teksten meer effect hebben? Dan is deze opleiding iets voor jou.

“Als je het niet eenvoudig uit kunt leggen, begrijp je het zelf niet.”

Albert Einstein

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met BureauTaal, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.